Igen nehezen indult Max Verstappen hazai versenyhétvégéje, a futamot mégis a pole pozícióból kezdheti meg. Bár egy héttel korábban, Spa-Francorchamps-ban a címvédő gyakorlatilag uralta a hétvégét, elismeri, hogy ezúttal sokkal jobban kell számolniuk a riválisokkal.
„Sok mindent megváltoztattunk az autón, hiszen a második edzésünk kissé sietősre sikerült tegnap – utalt a nyitó tréningen elszenvedett időveszteségre Verstappen. – Az egész csapat keményen dolgozott éjszaka, hogy a javunkra fordítjuk a dolgokat. Ma ismét élvezetes volt vezetni az autót, és ez egy különleges időmérő volt, főleg a tegnapi nap után, ami elég keményre sikerült. A ma délelőtt arról szólt, hogy megértsük az autót, és finomhangoljuk azt az időmérőre. Továbbra is elég gyors, de most nagyon közel vannak hozzánk a többiek.”
A kvalifikáció második szakaszát egyébként félbe kellett szakítani, miután az egyik helyi néző a pályára hajított egy füstgránátot, amelyet egyébként a szabályok szerint be sem vihetett volna a pálya területére. Verstappen kifejezetten megkérte honfitársait az időmérőt követően, hogy kerüljek a hasonló eseteket.
SZEPTEMBER 2., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:12.455 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.345 | |||||
SZEPTEMBER 3., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.632 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:10.342 | |||||
SZEPTEMBER 4., VASÁRNAP | |||||
A verseny (72 kör, 306.587 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Szeptember 11., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | ||||
Október 7., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka |
„Meggondolatlan a pályára dobni ilyen dolgokat. Ez senkinek sem tesz jót, és azt, aki ezt csinálja, kidobják a pálya területéről, így végül nem láthatja a versenyt. A mi időmérőnket félbe kellett szakítani, hiszen veszélyes, ha egy ilyen tárgy hever a pályán” – mondta a holland versenyző.
Nem sokkal maradt le a pole pozícióról Charles Leclerc, s néhány nehéz hét után úgy tűnik, Zandvoortban kellően versenyképes lehet a Ferrari. A monacói versenyző örül, hogy végre visszakerültek oda, ahonnan az idény elején indultak.
„Nagyon közel voltunk egymáshoz, de Max köre nagyon jól sikerült a legvégén – mondta a kvalifikációról Leclerc. – Az autónk egyre jobb lett az időmérő során, pedig az elején eléggé megijedtem, hiszen Max sokkal gyorsabb volt nálunk a használt gumikon. A Q3-ban aztán az autónk kissé jobban működött, és végül sikerült megautóznom azt a kört, amivel közel kerültem Maxhoz, és a második helyen végeztem. Jó érzés, hogy újra ott tartunk, ahol a szezon elején, vagyis elég versenyképesek vagyunk. Viszont az autónk ma elég jó volt a pole pozícióhoz, csak egyszerűen nem sikerült elég jól a köröm.”
A harmadik helyről vághat neki a zandvoorti futamnak Carlos Sainz Jr., aki eseménydús versenyre számít, és úgy véli, sok múlik a stratégián vasárnap.
„Jól sikerült a köröm, egyáltalán nem hibáztam, csak elmaradtam fél tizedmásodperccel Charles-tól és Maxtól – ecsetelte a spanyol pilóta. – A határon autóztunk, és minden egyes méter számított. Nem volt könnyű az időmérő az első szakasztól kezdve, de úgy érzem, hogy megfelelően teljesítettünk. Nincs könnyű dolgunk ezen a pályán, különösen az idei nehéz autókkal. Sokat szenvedtünk túlmelegedéssel, még a hosszú etapokon is, és a gumik szemcsésedése is igen nagy volt. A holnapi nap érdekesen alakulhat, mozgalmas versenyünk lehet még úgy is, hogy nehéz előzni ezen a pályán. A stratégiát tekintve viszont sok lehetőség közül választhatunk."
Már az időmérő első szakaszában tudni lehetett, hogy Lando Norrisnak és a McLarennek jelenése lesz a sportfelügyelőknél, miután a brit versenyzőt veszélyesen engedték ki Cunoda Juki elé a bokszutcában. Bár egy ideig úgy tűnt, hogy Norris hetedik rajthelye is veszélybe kerülhet, végül csak 5000 eurós pénzbírsággal sújtották a McLarent az esetért. |
Bár a pole pozícióért harcoló Verstappenre és Leclerc-re már nem volt hatással Sergio Pérez megforgása a Q3 legvégén, a Mercedesnek nagyon nem jött jól, hogy lengették a sárga zászlót a pálya utolsó szektorában. Csapaton belül azonban megoszlik a vélemény arról, hogy a korlátozás nélkül hol zárhatta volna a kvalifikációt Lewis Hamilton, aki egyébként elég jó körön volt.
„A pole-ért mentem, ami nagyon pozitív volt a múltkori kemény hétvége után – árulta el a hétszeres világbajnok. – Az autónk teljesen másként működik a hétvégén mindössze az eltérő pálya miatt. Úgy harcolni, hogy csak egy tizedmásodperc választ el minket a Red Bulltól, a tavalyi szép időkre emlékeztet. Nagyon reménykedtem abban, hogy talán ledolgozom ezt a kis hátrányt, és én kerülök elölre. Végül versenyben voltam, de valószínűleg a sárga zászló nélkül sem lett volna meg a pole, viszont az első soros rajthelyért így is nagy eséllyel szálltam volna harcba.”
Versenyzőjével ellentétben Toto Wolff szinte biztos abban, hogy Zandvoortban Hamilton megszerezhette volna idei első rajtelsőségét, de a Mercedes csapatfőnöke nem veszítette el a reményt, hiszen a hétvége legfontosabb része még hátravan, és végre nem teljesen esélytelenül vágnak neki egy versenynek.
„Ez nagyon frusztráló, mert Lewis egy tizeddel gyorsabb volt Verstappennél és Leclerc-nél, vagyis ő volt leginkább esélyes a pole-ra – vélekedik Wolff. – Mi voltunk legelöl, de nyilván most nem ez a helyzet. Úgy gondolom, hogy Sergio túl kemény nyomta, és elveszítette az uralmát az autó felett, de ez nem ő az hibája. Holnap viszont bármi megtörténhet, gyors az autónk és a második sorból indulunk, szóval meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok a számunkra.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:10.342 | átlag: 217.969 km/ó |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:10.363 | 0.021 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:10.434 | 0.092 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:10.648 | 0.306 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:11.077 | 0.735 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:11.147 | 0.805 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:11.174 | 0.832 |
8. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:11.442 | 1.100 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:12.556 | 2.214 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | idő nélkül | – |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:11.512 | 0.698 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:11.605 | 0.791 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:11.613 | 0.799 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.704 | 0.890 |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:11.802 | 0.988 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.961 | 0.644 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:12.041 | 0.724 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.081 | 0.764 |
19. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:12.391 | 1.074 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:13.353 | 2.036 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:11.317 | 1. | Sainz | 1:10.814 |
2. | Hamilton | 1:11.331 | 2. | Russell | 1:10.824 |
3. | Cunoda | 1:11.427 | 3. | Verstappen | 1:10.927 |
4. | Leclerc | 1:11.443 | 4. | Leclerc | 1:10.988 |
5. | Norris | 1:11.556 | 5. | Hamilton | 1:11.075 |
6. | Russell | 1:11.561 | 6. | Norris | 1:11.116 |
7. | Stroll | 1:11.568 | 7. | Pérez | 1:11.314 |
8. | Pérez | 1:11.641 | 8. | Stroll | 1:11.416 |
9. | Alonso | 1:11.667 | 9. | Schumacher | 1:11.420 |
10. | Albon | 1:11.695 | 10. | Cunoda | 1:11.428 |
11. | Gasly | 1:11.705 | 11. | Gasly | 1:11.512 |
12. | Schumacher | 1:11.741 | 12. | Ocon | 1:11.605 |
13. | Ocon | 1:11.748 | 13. | Alonso | 1:11.613 |
14. | Sainz | 1:11.767 | 14. | Csou | 1:11.704 |
15. | Csou | 1:11.826 | 15. | Albon | 1:11.802 |
16. | Bottas | 1:11.961 | |||
17. | Magnussen | 1:12.041 | |||
18. | Ricciardo | 1:12.081 | |||
19. | Vettel | 1:12.391 | |||
20. | Latifi | 1:13.353 |