2021 után idén is hazai győzelem született Zandvoortban. Bár voltak olyan szakaszai a futamnak, amikor Max Verstappen senkitől sem zavartatva autózott az élen, a címvédőnek végül meg kellett dolgoznia az újabb diadaláért.
„Mindig különleges érzés megnyerni a hazai versenyemet, de idén nehezebb dolgom volt elérni ezt – vélekedik Verstappen. – Hihetetlen volt ez a hétvége. Mielőtt beküldték a biztonsági autót, úgy gondoltuk, hogy a kemény gumikon fejezzük be a futamot, pedig kicsit lassabbak voltunk azokon. Amikor aztán jött a biztonsági autó, mondtam, hogy valószínűleg nem lesz meg a győzelem, ha nem cseréljük le a gumikat. Az újraindítás jól sikerült, végsebességben is jók voltunk, ami segített az előzésben az egyes kanyarban. Onnantól kezdve ismét sínen voltak a dolgok.”
Meglepően jól teljesített a Mercedes Zandvoortban, George Russell végül a második helyen ért célba. Persze ennél jobban is végződhetett volna a verseny a német istálló számára, és főként ezt sajnálja Russell is.
„Biztos vagyok benne, hogy harcban lehettünk volna a győzelemért – árulta el a brit pilóta. – Ha az első etap után elérhető távolságon belül lettünk volna Maxhoz képest, nem látom okát annak, hogy miért ne lehetett volna így. Viszont az, amit csapatként mutattunk ma, nagyon ígéretes, izgalmasan alakulhat a szezon hátralévő része. Őszintén szólva tisztában voltunk azzal, hogy jó lesz a tempónk, és valódi esélyünk volt arra, hogy Lewis a győzelemért menjen. Nagyon jó versenyt teljesítettünk, és csapatként ennél jobb eredményt érdemeltünk volna, de néha sajnos így mennek a dolgok. Persze a második és a negyedik hely nem olyan rossz, de mindketten dobogóra állhattunk volna ma.”
SZEPTEMBER 2., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:12.455 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.345 | |||||
SZEPTEMBER 3., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.632 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:10.342 | |||||
SZEPTEMBER 4., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Russell, 3. Leclerc | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Szeptember 11., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Október 2., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | ||||
Október 7., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka |
Az elmúlt tíz futamon nézve csak második alkalommal fordult elő, hogy Charles Leclerc dobogóra állhatott. Bár a hétvége elég jól indult a Ferrari számára, a Red Bull később talán el tudott lépni Leclerc-éktől, akik aztán a Mercedes versenyzőinek személyében új riválisokat kaptak.
„A Red Bull autója gyorsabb jelenleg, különösen a versenytempót tekintve – szögezte le a monacói. – Az időmérőkön elég közel vagyunk, de úgy tűnt, hogy a Mercedes is javult versenykörülmények között, szóval nehéz helyzetben vagyunk a bajnokságot illetően. Az egész csapat csalódott, hiszen a lágy gumikon erősek voltunk, pedig mi használtakon mentünk, mint Maxé újak voltak. Viszont így is egész gyorsak voltunk, de a közepes és a kemény gumikon már valamiért nem éreztem magam annyira jól. A legnagyobb meglepetést a Mercedes jelentette a kemény keveréken, hihetetlenül gyorsak voltak ma. Talán ebből nekünk is van mit tanulnunk.”
A győzelemre is volt némi esélye Lewis Hamiltonnak, akit végül csak a negyedik helyen intett le a kockás zászló Zandvoortban. Amikor azonban a verseny hajrájában megállt a pályán Valtteri Bottas Alfa Romeója, és beküldték a biztonsági autót, a Red Bull gyorsan reagáltak Verstappen kerékcseréjével, míg Hamilton kinn maradt a pályán.
„A stratégiánk és az autónk nagyon jól működött egészen addig a pontig – emlékezett vissza a hétszeres világbajnok. – Nagyszerűen sikerültek a kerékcserék, talán a legjobban eddig idén, és ez feldobott. Nagyon reménykedtem abban, hogy kettős győzelmet arathatunk. Nem alakult túl fényesen ez az évünk, tavaly Brazíliában nyertünk utoljára, és ez a siker a markunkban volt, de a biztonsági autó pályára küldése nyilván nem segített nekünk. Az összeomlás határán voltam, ami az érzelmeket illeti.”
Hamilton a futam végén tőle kevésbé megszokott módon fakadt ki a csapatrádión, és nyomdafestéket nem tűrő kifejezéseket is használva közölte csapatával, hogy tönkretették a versenyét.
„Nem kérek bocsánatot a dühkitörésemért – mondta később. – Egyszerűen ilyen vagyok, de persze sajnálom a csapatot, mert a pillanat hevében mondtam azt, amit. Sok pozitívumot vihetünk magunkkal erről a hétvégéről. Végül negyedik lettem, és az autót nagyszerűnek éreztem. Ha ilyen lesz a többi versenyen is, harcban leszünk a győzelmekért.”
A leintést követően Toto Wolffot is megkérdezték, mit csinálhattak volna másképpen, hogy meglegyen a győzelem. A Mercedes csapatfőnöke szerint nem volt sok lehetőségük.
„Először is, Lewis volt elöl a pályán, és két dolgot tehettünk volna. Kihívhattuk volna Lewist, míg George a pályán marad, de akkor pozíciót veszítettünk volna Verstappennel szemben. Ez nem lett volna jó. Kihívhattuk volna mindkettejüket, ami szintén nem működött volna. Megérte kockázatot vállalni” – vélekedik Wolff.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:36:42.773 |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 4.071 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 10.929 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 13.016 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 18.168 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 18.754 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 19.306 mp h. |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 20.916 mp h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 21.117 mp h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 22.459 mp h. |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 27.009 mp h. |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 30.390 mp h. |
13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 32.995 mp h. |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 36.007 mp h. |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 36.869 mp h. |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 37.320 mp h. |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 37.764 mp h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 53 | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 43 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 10 | 12 | 13 | 4 | 310 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 6 | 12 | 3 | 201 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 8 | 13 | 2 | 201 |
4. | George Russell | - | 6 | 14 | - | 188 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 7 | 13 | 3 | 175 |
6. | Lewis Hamilton | - | 6 | 13 | 2 | 158 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 11 | 2 | 82 |
8. | Esteban Ocon | - | - | 12 | 1 | 66 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 11 | - | 59 |
10. | Valtteri Bottas | - | - | 7 | - | 46 |
11. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | 1 | 22 |
12. | Sebastian Vettel | - | - | 6 | - | 20 |
13. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | 1 | 19 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 4 | - | 18 |
15. | Mick Schumacher | - | - | 2 | - | 12 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 11 |
17. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 5 |
18. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 5 |
19. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 4 |
1. | Red Bull | 511 |
2. | Ferrari | 376 |
3. | Mercedes | 346 |
4. | Alpine-Renault | 125 |
5. | McLaren-Mercedes | 101 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
7. | Haas-Ferrari | 34 |
8. | AlphaTauri-Red Bull | 29 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 25 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |