EZÉRT NEM KELLETT VOLNA REGISZTRÁLNI AZ INSTAGRAMRA. Csütörtökön már javában elkezdődött a felkészülés a hétvégére, amikor Sebastian Vettel nagy dologra szánta el magát, sok év után ugyanis saját fiókot csinált az Instagramon. Ennek persze a rajongói is örültek, annak viszont már jóval kevésbé, amiről szólt az első bejegyzése.EZÉRT NEM KELLETT VOLNA REGISZTRÁLNI AZ INSTAGRAMRA. Csütörtökön már javában elkezdődött a felkészülés a hétvégére, amikor Sebastian Vettel nagy dologra szánta el magát, sok év után ugyanis saját fiókot csinált az Instagramon. Ennek persze a rajongói is örültek, annak viszont már jóval kevésbé, amiről szólt az első bejegyzése.
A négyszeres világbajnok bejelentette, hogy az idény végén távozik a Formula–1-ből. A sportág egyik legsikeresebb versenyzőjének távozását a versenytársai is szép szavakkal illeték, és azok közül is sokaknak hiányozni fog, akik nem feltétlenül neki szurkoltak.
RUSSELL MEGLEPTE LECLERC-ÉKET SZOMBATON. Vettelnek tehát a múlt vasárnapi volt az utolsó Magyar Nagydíja, ám George Russell az első pole pozícióját szerezte a Hungaroringen. Ami a kvalifikációt illeti, Max Verstappennek gondjai adódtak már a Q3 elején, s bár a Ferrari péntek óta jó tempót mutatott, Russell robbantott a Q3 végén, és feliratkozott az F1-es rajtelsőségekkel büszkélkedők listájára.
ELŐRELÁTHATÓ VOLT AZ ÚJABB FERRARI-BAKLÖVÉS? Bár a Pirelli előrejelzései, a hétvégi tapasztalatok és a nehéz időjárási körülmények miatt a legtöbb csapatnál nem különösebben vetődött fel a kemény abroncsok bevetése a futamon, Charles Leclerc autójára mégis ez a keverék került fel nagyjából fél távnál. A monacói versenyző így azonnal nagy hátrányba került a gyorsabb gumikon érkező riválisaival szemben, az újabb kerékcsere miatti időveszteség pedig csak még inkább Verstappen malmára hajtotta a vizet. Mivel sajnos az utóbbi időben szinte már megszokottá váltak az ilyen baklövések a Ferraritól, érthető, ha a rosszul sikerült időmérő után sem estek kétségbe Verstappen rajongói.
RUSSELLÉK KINEVETTÉK A FERRARIT. A mezőnyben kicsit hátrébb – azoknál, akiknek jóval kevesebb veszítenivalójuk volt – szintén előkerültek a kemény abroncsok, és Verstappen is elismerte, felvetődött a Red Bullnál, hogy ezen a keveréken rajtol. Azonban érdemes megnézni Russellék reakcióját, amikor a dobogós ceremónia előtt megtudták, hogy Leclerc a kemény gumik miatt szenvedett a futam egy részén. A két pilóta egyébként a verseny utáni sajtótájékoztatón is csak elmosolyodott, mikor arról kérdezték őket, gondoltak-e a Mercedesnél ezen keverék használatára.
HA ÍGY FOLYTATJA A FERRARI... A tavalyi szezon előtt bejárta az internetet a kép, amely Vettel első, Aston Martin-os üléspróbáján készült. A Ferraritól akkor érkező versenyző haja ugyanis igencsak hiányos volt, és egyesek rögtön az olasz istállónál tapasztalható feszültségre és stresszre vezették vissza a viszonylag korai kopaszodást. Reméljük, Leclerc nem jut a később hajbeültetésen áteső Vettel sorsára, ha a Ferrarinál nem sikerült megoldani a problémákat a nyári szünet után sem.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 7.834 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 12.337 mp h. |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 14.579 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 15.688 mp h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 16.047 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.300 p h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
19. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 2 kör h. |
20. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 5 kör h. |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 8 | 10 | 11 | 3 | 258 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 5 | 10 | 3 | 178 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 6 | 11 | 2 | 173 |
4. | George Russell | – | 5 | 12 | – | 158 |
5. | Carlos Sainz | 1 | 6 | 11 | 2 | 156 |
6. | Lewis Hamilton | – | 6 | 12 | 2 | 146 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 10 | 1 | 76 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 10 | – | 58 |
9. | Valtteri Bottas | – | – | 7 | – | 46 |
10. | Fernando Alonso | – | – | 9 | – | 41 |
11. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | – | 22 |
12. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | – | 19 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | – | 16 |
14. | Sebastian Vettel | – | – | 5 | – | 16 |
15. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
17. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 5 |
18. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 4 |
19. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 431 |
2. | Ferrari | 334 |
3. | Mercedes | 304 |
4. | Alpine-Renault | 99 |
5. | McLaren-Mercedes | 95 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
7. | Haas-Ferrari | 34 |
8. | AlphaTauri-Honda | 27 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 20 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |