Bár nem volt könnyű dolga a silverstone-i futamon, Carlos Sainz Jr. pályafutása első győzelmére tudta váltani legelső pole pozícióját. A Ferrari versenyzője úgy érzi, végre megkönnyebbülhet, és megbizonyosodott arról, hogy ha kellően hisz magában valaki, annak meglesz az eredménye.
„Nem hazudom, az első győzelem mindig egy kisebb megkönnyebbülés – ismerte el Sainz. – Bár tegnap nem ezt éreztem a pole pozíció elérve, a futam esetében erről van szó. Végre van egy F1-es győzelmem, és biztosan küzdeni fogok a továbbiakért. Igazából sosem kételkedtem abban, hogy egy nap eljön ez a győzelem. Habár ez az év eddig kemény volt számomra, tudtam, hogy már Monacóban is nyerhettem volna, aztán Kanadában is nagyon közel voltam hozzá, szóval csak időre volt szükségem, hogy történik majd valami olyan az egyik versenyen, ami a győzelmemhez vezet. Ha valamit megtanított nekem ez a sport, akkor az az, hogy mindig hinni kell.”
Charles Leclerc gumihátrányát kihasználva és gyönyörű csatákat bemutatva Sergio Pérez dobogóra állhatott Silverstone-ban. A mexikói versenyző úgy érzi, végre igazi csatákat vívhatott, és különösen élvezte, hogy Lewis Hamilton ellen is megküzdhetett.
„Amikor a biztonsági autót a pályára küldték, a negyedik helyen voltam, és jók voltak az esélyeim – emlékezett vissza Pérez. – Az utolsó körök fantasztikusan sikerültek, a junior éveimre emlékeztettek, amikor csak versenyeztünk és jól éreztük magunkat. Nagyon jót csatáztam Lewisszal, rég volt már, hogy mi ketten ilyen jót versenyeztünk, és ott volt Charles is, aki nagyon agresszív, ugyanakkor sportszerű volt. Biztos vagyok abban, hogy a rajongók nagyon élvezték ezt.”
JÚLIUS 1., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:42.249 | ||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:28.942 | ||||
JÚLIUS 2., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.901 | ||||
Időmérő 1. Sainz 1:40.983 | ||||
JÚLIUS 3, VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Sainz, 2. Pérez, 3. Hamilton | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Július 10., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | |||
Július 24., 15.00 | Francia Nagydíj, Le Castellet | |||
Július 31., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród |
A Mercedes jelentős fejlesztésekkel érkezett Silverstone-ba, és szemlátomást jobban ment Lewis Hamiltonnak is a hazai versenyén, mint a korábbi összecsapások többségén. A hétszeres világbajnok szintén dobogóra állhatott, majd a futam után odaszúrt Max Verstappenek, amikor a tavalyi verseny első körében történt ütközésükhöz viszonyította a mostani futam végi csatáját Leclerc ellen.
„Charles nagyszerű munkát végzett, nagyon élveztem a csatánkat. Nagyon okos versenyző, teljesen más volt, mint amit tavaly tapasztaltam a Copse-ban – nyilatkozta Hamilton. – Mindketten probléma nélkül mentünk át azon a kanyaron, és bár az előzéshez szükségünk volt a gumielőnyre, nagyszerűen alakult ez a hétvége. Mindent beleadtam, még a Ferrarikat is próbáltam elkapni, de túl gyorsak voltak. Óriási bónusz a számunkra, hogy dobogóra állhattam. Csak mentem és mentem, és a tempónk mindkét gumikeveréken elég jó volt.”
Charles Leclerc már a futam elején átélt néhány kemény pillanatot, amikor Pérezzel csatázva összeért a két autó, de az újabb győzelmet akkor bukta el, amikor a futam hajrájában a Ferrarinál úgy döntöttek, csak Sainzot hívják ki újabb kerékcserére a biztonsági autós korlátozás alatt.
„Előtte nagyon gyorsak voltunk, pedig az első körben azt hittem, máris vége a versenyemnek – mondta a monacói. – Végül sikerült megtalálnunk a megfelelő egyensúlyt, változtattunk kicsit a beállításokon, és úgy tűnt, jól állunk a győzelmet illetően. Aztán amikor bejött a biztonsági autó, úgy döntöttünk, hogy az első helyen álló autó kinn marad, és az azt követő kap új gumikat, ami nem jött jól nekem, és ez csalódást keltő. Kívülről úgy, hogy nem vagy tudatában az összes tényezőnek, nehéz megítélni a helyzetet. Persze nagyon frusztrált vagyok, mert ez ahhoz vezetett, hogy nagyon nehézzé vált a futamom onnantól kezdve. A csapattal közösen megpróbálunk rájönni, hogy van-e valami, amit jobban csinálhattunk volna.”
A Ferrari döntéséről megkérdezték az istálló csapatfőnökét, Mattia Binottót is, aki elmagyarázta, miért csak Sainz kaphatott új gumikat.
„Túl közel voltak egymáshoz ahhoz, hogy mindkettejüket kihívjuk – fogalmazott az olasz szakember. – A második helyen érkező mindenképp időt veszített volna a kerékcserénél, és visszaesett volna a mezőnyben. De miért döntöttünk úgy, hogy csak Carlos álljon ki? Azért, mert Charles jobb pozícióban volt a pályán, és megtarthatta a vezetést. Az ő abroncsai hat vagy hét körrel amúgy is frissebbek voltak, mint Carlosé.”
Csou Kuan-jü mellett Alexander Albon is nagy balesetet szenvedett az első körben, a thaiföldi versenyzőt ráadásul az orvosi központban elvégzett vizsgálatok után helikopterrel a közeli kórházba szállították át további kivizsgálásra. Néhány órával a futamot követően aztán Albon a közösségi médiában jelezte, jól van, és azóta kiderült, mivel az orvosok nem találtak sérülésre utaló jeleket, elhagyhatta a kórházat. |
Átmenetileg kétszer is vezette a versenyt Max Verstappen, aki azonban csak a hetedik helyen látta meg a kockás zászlót Silverstone-ban. A címvédő nagyon szenvedett az autójával a futam nagy részében, ami után elárulta, mi is történt vele pontosan.
„Még nem kérdeztem utána, mennyit veszítettem, de Carlosszal már beszéltem, és megkérdezte, mi történt velem, mert darabok estek le az autómról – árulta el Verstappen. – Amikor kiszálltam belőle, megnéztem a padlólemezt, aminek a teljes bal oldala le volt szakadva. Amikor Carlos hibája után az élre álltam, az ötös kanyarban volt némi törmelék, és amikor odaértem, már az ideálisan íven volt. Nem ránthattam el a kormányt drasztikusan balra vagy jobbra, úgyhogy átmentem rajta, de belement a padlólemezembe, és mindent tönkretett. Defektnek éreztem, hiszen hirtelen nem volt jó az egyensúlyom, és nagy lett a túlkormányzottság. Emiatt a kerékcsere mellett döntöttünk, de az autót ezután is nagyon nehéz volt vezetni. Az, hogy hetedik lettem, nem rossz eredmény ahhoz képest, mennyire megsérült az autóm.”
Az utóbbi évek egyik, ha nem a legnagyobb, balesetét szenvedte el Csou Kuan-jü a rajtot követően. A kínai versenyző Alfa Romeója ráadásul a gumifal és az a mögött húzódó kerítés közé esett be, ami megnehezítette a sportbíróknak, hogy kiszedjék őt az autójából. Az eset után még a szintén kieső George Russell is azonnal odasietett, hogy megnézze, jól van-e a versenytársa, aki szerencsére egyáltalán nem sérült meg a roppant ijesztő balesetben, s utóbb üzent az érte aggódóknak.
„Rendben vagyok, a glória ma megmentette az életemet. Köszönöm mindenkinek a kedves üzeneteket” – írta Csou a közösségi médiás felületein.
1. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:21.20.440 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 3.779 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 6.225 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 8.546 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 9.571 mp h. |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 11.943 mp h. |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 18.777 mp h. |
8. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 18.995 mp h. |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 22.356 mp h. |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 24.590 mp h. |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 26.147 mp h. |
12. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 32.511 mp h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 32.817 mp h. |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 40.910 mp h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 37 | |
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 26 | |
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 20 | |
George Russell | brit | Mercedes | 0 | |
Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 0 | |
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 6 | 7 | 8 | 2 | 181 |
2. | Sergio Pérez | 1 | 6 | 8 | 2 | 147 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 4 | 8 | 3 | 138 |
4. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 6 | 8 | 2 | 127 |
5. | George Russell | - | 3 | 9 | - | 111 |
6. | Lewis Hamilton | - | 3 | 9 | 1 | 93 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 7 | 1 | 58 |
8. | Valtteri Bottas | - | - | 7 | - | 46 |
9. | Esteban Ocon | - | - | 7 | - | 39 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 6 | - | 28 |
11. | Pierre Gasly | - | - | 3 | - | 16 |
12. | Kevin Magnussen | - | - | 4 | - | 16 |
13. | Sebastian Vettel | - | - | 4 | - | 15 |
14. | Daniel Ricciardo | - | - | 3 | - | 15 |
15. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 11 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 5 |
17. | Mick Schumacher | - | - | 1 | - | 4 |
17. | Alexander Albon | - | - | 2 | - | 3 |
19. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 3 |
1. | Red Bull | 328 |
2. | Ferrari | 265 |
3. | Mercedes | 204 |
4. | McLaren-Mercedes | 73 |
5. | Alpine-Renault | 67 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
7. | AlphaTauri-Red Bull | 27 |
8. | Haas-Ferrari | 20 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 18 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |