Egyelőre nincs gyorsabb versenyző Charles Leclerc-nél Monacóban. A hazai pályán versenyző Ferrari-pilótát eddig többször utolérte a balszerencse a hercegségben, ám pénteki benyomásai alapján reméli, hogy még némi fejlődéssel a Ferrari sikerét hozza ez a hétvége.
„Az első edzésen nem mentem annyira jól, a másodikon már kicsit jobb voltam – vélekedett Leclerc. – Azonban hiszem, hogy fejlődnünk kell még holnapig, hiszen biztos vagy abban, hogy mindenkinél van még némi tartalék, szóval egyelőre nem ismerjük az erősorrendet. Az autó erősnek tűnik, még a versenytempót illetően is jónak, bár szenvedtünk kissé a forgalommal. Az első benyomásom jó, és remélhetőleg sikerül előrébb lépnünk, ahogyan szeretnénk, hiszen onnantól kezdve remek hétvégénk lehet. Nehéz dolgunk van, mert a pálya elég huplis, és sokszor kell rámennünk a rázókövekre. Kimondottan érezni lehet a különbséget az előző évi autókhoz képest, emiatt még nagyobb a kihívás, mint korábban, de mi versenyképesek vagyunk, aminek örülök."
MÁJUS 27., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:14.531 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.656 | ||||
MÁJUS 28., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő 16.00–17.00 | ||||
MÁJUS 29., VASÁRNAP | ||||
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | |||
Július 3., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
A csapattársához hasonló véleményen van Carlos Sainz Jr. az új autókat és a pálya nehézségeit tekintve. Ám a spanyol versenyző úgy gondolja, hogy amivel a Ferrari küzd Monacóban, az a többi csapat számára még nagyobb kihívást jelent.
„Nagyon más vezetni az autót, mint az elmúlt néhány évben, de a lényeg, hogy versenyképesek vagyunk, és erősnek érezzük magunkat – szögezte le Sainz. – Nagyobb kihívást jelent vezetni az autót a bukkanók és a kerékvetők miatt, de úgy tűnik, hogy a többiek még jobban szenvednek ezen a téren. Olyan, mintha hullámvasúton ülnénk, és földrengés érné az autót folyamatosan, de kezdünk hozzászokni.”
Mindkét szabadedzést a negyedik helyen zárta Max Verstappen, akinek a hátránya a második tréningen már fél másodperc volt Leclerc-hez képest. Akárcsak a Ferrari versenyzői, a címvédő is kiemelte, hogy az idei autókkal elég más Monaco utcáin száguldani, ráadásul neki személy szerint az egyensúllyal gyűlt meg a baja.
„Kipróbáltunk néhány dolgot, hogy rájöjjünk, hogyan viselkedik az autó ezen a pályán – árulta el Verstappen. – Az első edzésen kissé jobban éreztem magam, mint a másodikon, hiszen amikor jobb az autó egyensúlya, akkor keményebben lehet nyomni, és jobban sikerül a kör is. Találnunk kell még némi tempót a Ferrarival szemben, ráadásul nekem az ideálisabb egyensúlyt is meg kell találnom. Nehezebbnek, ezáltal lassabbnak és döcögősebbnek érződik az autó, hiszen merevebb, de ez rendben van. Nehezebb belőlük kilátni is, és elég hektikus itt vezetni.”
Összesen három csapatot sújtottak büntetéssel a sportfelügyelők az első szabadedzést követően, amiért valamelyik versenyzőjük túl gyorsan hajtott a bokszutcában. A szabálysértés elkövetői között volt Sergio Pérez, Cunoda Juki és Valtteri Bottas, így a Red Bullnak, az AlphaTaurinak és az Alfa Romeónak pénzbírság befizetését ítélték meg a sportfelügyelők. Előbbi istálló esetében ez az összeg csak 300 euró, de mivel a Cunoda és Bottas Péreznél nagyobb mértékben haladta meg a 60 km/órás sebességhatárt, az ő csapataiknak 1000 eurót kell befizetniük. |
Az első edzésen csak a top tíz végén, a másodikon pedig azon kívül végzett Lewis Hamilton, akinek a csapatánál ismét előjött a delfinezés problémája. Vagyis egész pontosan más jellegű pattogással szembesültek a Mercedesnél Monacóban, ami nem könnyíti meg a felzárkózni kívánó istálló helyzetét.
„Valószínűleg ez az eddigi leghuplisabb pálya, amelyen valaha vezettem, szóval egyrészről ez megnehezíti a dolgunkat, másrészről az autónk rengeteget pattog – mondta a hétszeres világbajnok. – Ráadásul másként teszi, mint amit a közelmúltban tapasztaltunk, hiszen alacsonyabb sebességnél jön elő a jelenség, szóval nem az aerodinamikai tényezők generálják, csupán a pályán lévő bukkanók teszik ennyire rosszá a helyzetet. Persze nem kell újból megtanulnom a pályát, csak az autóval kell megküzdenem. Sosem tapasztaltam még ilyet korábban, és nem tudom, ez milyen a többieknél, ők ugyanezt tapasztalták-e. Emlékszem az első itt töltött éveimre, amikor könnyű és gyors autóval mehettem körbe, az sokkal jobb volt.”
Daniel Ricciardo miatt kellett lengetni a piros zászlót a második szabadedzésen, ugyanis az ausztrál versenyző csúnyán összetörte a McLarent az uszodánál. Ricciardo úgy véli, hogy bár a pálya azon részén egy-egy apró hiba is hasonló balesethez vezethet, ezúttal inkább más állt a háttérben.
„Éreztem, ahogyan az autó kicsúszik, ami kissé furcsa volt – emlékezett vissza a McLaren-pilóta. – Normál esetben, ha túl rámenős vagy, és túl keményen hajtasz a tizennégyes kanyarban lévő kerékvetőre, megcsúszik az autód. Én viszont úgy gondolom, hogy a beállításokkal lőttünk kissé mellé, hiszen néhány területen túl kemények próbáltunk lenni.”
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.531 | átlag: 161.183 km/ó | 29 kör |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:14.570 | 0.039 mp h. | 30 |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:14.601 | 0.070 | 28 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:14.712 | 0.181 | 26 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.056 | 0.525 | 31 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:15.083 | 0.552 | 33 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.157 | 0.626 | 33 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 1:15.211 | 0.680 | 34 |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:15.387 | 0.856 | 33 |
10. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.499 | 0.968 | 29 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:15.536 | 1.005 | 36 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:15.539 | 1.008 | 26 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:15.749 | 1.218 | 28 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:15.806 | 1.275 | 30 |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.110 | 1.579 | 39 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:16.315 | 1.784 | 24 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.417 | 1.886 | 27 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:17.714 | 3.183 | 30 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:18.636 | 4.105 | 12 |
20. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | idő nélkül | – | 2 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:12.656 | átlag: 165.343 km/ó | 30 kör |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:12.700 | 0.044 mp h. | 32 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:13.035 | 0.379 | 31 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:13.103 | 0.447 | 33 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.294 | 0.638 | 24 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:13.406 | 0.750 | 31 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:13.636 | 0.980 | 32 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:13.912 | 1.256 | 31 |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:14.059 | 1.403 | 32 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:14.134 | 1.478 | 27 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.239 | 1.583 | 32 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.267 | 1.611 | 29 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.468 | 1.812 | 28 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:14.486 | 1.830 | 33 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:14.525 | 1.869 | 23 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:14.623 | 1.967 | 29 |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:14.894 | 2.238 | 33 |
18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:15.216 | 2.560 | 34 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:16.276 | 3.620 | 33 |
20. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | idő nélkül | – | 2 |