Nem indult jól az imolai sprintverseny Max Verstappen számára, ám a címvédő végül a hajrában visszavette az első helyet, így a sprint után a vasárnapi versenynek is Verstappen vághat neki az első rajtkockából.
„A rajtom szörnyű volt, nem is tudom pontosan, mi történt, egyszerűen kipörögtem a kerekeim – emlékezett vissza a holland. – Nyugodtnak kellett maradnunk, pedig eleinte úgy tűnt, hogy Charles kissé jobb tempóra képes. Utána viszont elfogytak a gumijai, így fel tudtam zárkózni, és megpróbálhattam az előzést a kettes kanyarban. Holnap talán máshogyan alakulnak a dolgok, ma viszont kifizetődött a számunkra, hogy ezen a keveréken mentünk. Annak is örülök, hogy végül egy sima sprintfutamot teljesítettünk.”
A sprintfutam szinte teljes egészében Charles Leclerc autózott az élen, a Ferrarin azonban hamarabb elfogytak a gumik, mint az 1-es számú Red Bullon, emiatt pedig a monacói versenyzőnek végül meg kell elégednie a második rajthellyel a vasárnapi versenyre.
„Jól sikerült a rajtom, és Max már az egyes kanyarban sem volt mellettem, onnantól kezdve pedig koncentrálhattam a saját versenyemre – mondta a futam első köreiről Leclerc. – Az elején megpróbáltam kiautózni némi előnyt, hogy Max ne legyen DRS-távolságon belül, hiszen tudtam, hogy ellenkező esetben támadhatóvá válnék. Később viszont megfizettem ennek az árát a szemcsésedéssel, és az utolsó két-három körben már nagyon szenvedtem. Úgy érzem, hogy elég hasonló tempóra képes a Ferrari és a Red Bull, csupán a szemcsésedés jelentette a különbséget a futam végén. Ha ezt sikerül megoldanunk holnapra, akkor biztosan harcba szállhatunk a győzelemért.”
ÁPRILIS 22., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:29.402 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:27.999 | ||||
ÁPRILIS 23., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Russell 1:19.457 | ||||
Sprintfutam: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Pérez | ||||
ÁPRILIS 24., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami | |||
Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, hogy a riválisukkal ugyanaz történt az imolai sprintfutamon, amivel a Red Bullnak is meggyűlt a baja az előző, melbourne-i versenyhétvégén.
„A probléma, ami minket hátráltatott Ausztráliában, utolérte a Ferrarit ezen a pályán – utalt Marko a gumik gyors elkoptatására. – Ha egy körrel tovább tartott volna a verseny, Pérez is megelőzte volna Leclerc-t. Mi a vizes és a száraz pályán is gyorsak voltunk.”
Néhány szép előzést bemutatva Sergio Pérez végül odaért a top háromba az imolai sprintfutamon, így előkelő helyről kezdheti meg a vasárnapi nagydíjat. A pénteki őrült időmérő többek között a mexikói versenyzőnek sem kedvezett, ám Pérez elégedett azzal, ahogyan végződött számára a szombati nap.
„Fontos volt, hogy minimalizáljuk az időmérő okozta veszteséget – szögezte le a mexikói. – Sok problémát okoztak a megszakítások, és nem tudtunk összerakni egy igazán jó kört akkor, amikor kellett volna, ma viszont sikerült javítanunk, és úgy érzem, jó helyzetben vagyunk a holnapi csatákat illetően. Ideális lenne, ha holnap összejönne az első és a második hely a csapat számára, a tifosinak viszont ez nem lenne annyira jó, de mi azért megpróbáljuk.”
A 2022-es idény negyedik versenyhétvégéjén Lewis Hamilton kijelentette, hogy a Mercedes esélyeinek már biztosan teljesen lőttek a világbajnoki csatát tekintve. Az elmúlt éveket domináló istállónál egyébként a 2012-es Japán Nagydíj óta először fordult elő, hogy egyik versenyzője sem jutott be az időmérő harmadik szakaszába, ráadásul Hamilton hátrébb ért célba az imolai sprinten, mint ahonnan elrajtolt, de George Russellnek sem sikerült előrébb verekednie magát a 21 kör során.
„Túl vagyunk már néhány kemény éven, például a 2013-as sem tartozott a legjobbak közé, utána viszont akadt pár elég jó szezon – emlékezett vissza a hétszeres világbajnok. – Idén nyilván nem vagyunk harcban a világbajnoki címekért, de keményen dolgozunk azon, hogy megértsük az autót és fejlesszük azt az idény során. Összetartunk, és próbálunk mindenkit motiválni a csapatban, hiszen szembe kell néznünk ezzel a helyzettel, de mindenki lehajtott fejjel, olyan keményen dolgozik, amennyire csak tud.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 30:39.567 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.975 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 4.721 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 17.578 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 24.561 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 27.740 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 28.133 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 30.712 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 32.278 |
10. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 33.773 |
11. | George Russell | brit | Mercedes | 36.284 |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 38.298 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 40.177 |
14. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 41.459 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 42.910 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 43.517 |
17. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 43.794 |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 48.871 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 52.017 |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Charles Leclerc | 2 | 3 | 3 | 3 | 78 |
2. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 2 | - | 38 |
3. | George Russell | - | 1 | 3 | - | 37 |
4. | Sergio Pérez | - | 1 | 2 | - | 36 |
5. | Max Verstappen | 1 | 1 | 1 | - | 33 |
6. | Lewis Hamilton | - | 1 | 3 | - | 28 |
7. | Lando Norris | - | - | 2 | - | 20 |
8. | Esteban Ocon | - | - | 3 | - | 20 |
9. | Valtteri Bottas | - | - | 2 | - | 14 |
10. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 13 |
11. | Daniel Ricciardo | - | - | 1 | - | 11 |
12. | Pierre Gasly | - | - | 2 | - | 6 |
13. | Cunoda Juki | - | - | 1 | - | 4 |
14. | Fernando Alonso | - | - | 1 | - | 2 |
15. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Alexander Albon | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Ferrari | 116 |
2. | Red Bull | 69 |
3. | Mercedes | 65 |
4. | McLaren-Mercedes | 31 |
5. | Alpine-Renault | 22 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 15 |
7. | Haas-Ferrari | 13 |
8. | AlphaTauri-Red Bull | 10 |
9. | Williams-Mercedes | 1 |
10. | Aston Martin-Mercedes | 0 |