Hiba nélkül vezetve megszerezte idei második és Formula–1-es pályafutása 22. futamgyőzelmét Max Verstappen Imolában. A címvédő újabb sikerére nem sok minden volt veszélyes, pedig az elmondása szerint egyáltalán nem volt könnyű dolga.
„Sosem lehet tudni, hogy az adott időjárás során mennyire leszünk versenyképesek – szögezte le Verstappen. – Viszont csapatként minden tőlünk telhetőt megtettünk, szóval a kettős győzelem szerintem teljesen megérdemelt. Persze nagyon fontos volt a rajt, ahogyan később a körülmények megítélése is, valamint az, hogy mikor váltsunk slick gumikra, és a kivezető körön ne hibázzunk. Az élen autózónak kell diktálnia a tempót, és eleinte emiatt mindig kicsit nehezebb dolgunk van, most viszont mindent jól irányítottam.”
A rajtnál megelőzte Charles Leclerc-t, majd végig maga mögött tartotta a ferraris riválisát Sergio Pérez, akinek második helyével kettős győzelmet aratott a Red Bull Imolában. A mexikói versenyző igen kiegyensúlyozottan teljesít az utóbbi hetekben, és a két dobogós helyezése után egyértelmű célt tűzött ki a folytatást illetően.
„Mindent az irányításunk alatt tartottunk, de a Ferrari megpróbált minket elkapni a kerékcserék után, ráadásul nehezen tudtam felmelegíteni a gumikat – mondta Pérez. – A mai napon az volt a legfontosabb, hogy ne hibázzunk, hiszen ilyen körülmények között nehéz dolgunk volt a pályán. A kettős győzelem nagyszerű eredmény a csapat számára, mert eddig elég balszerencsések voltunk. Nagyon nehezen indult a szezon számunkra, szóval jó látni, hogy ma mindenki mosolyog a csapatban. A célom most már a futamgyőzelem.”
ÁPRILIS 22., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:29.402 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:27.999 | ||||
ÁPRILIS 23., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Russell 1:19.457 | ||||
Sprintfutam: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Pérez | ||||
ÁPRILIS 24., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Norris | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami | |||
Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Bár kellett hozzá Leclerc hibája is, de az első versenyhétvégén még a mezőny végén szenvedő McLaren megszerezte idei első dobogós helyezését. Lando Norris nem meglepő módon, roppant elégedetten nyilatkozott az imolai futamot követően.
„Remek verseny volt egy remek hétvégén – ecsetelte a brit pilóta. – Megérdemelte a csapat, hiszen hátul voltunk az első futamon, most pedig dobogóra állhattam. Arra a kérdésre, hogyan kerültünk előre, az unalmas válasz a kemény munka lenne. Rengeteg időt és energiát fektettünk ebbe a gyárunkban és itt is. Ennek és a nehéz körülményeknek köszönhető a siker, hiszen azokból is hasznot húztunk. Szeretek ilyen viszonyok között versenyezni, mindig jól teljesítek, tavaly is ez volt.”
Szombaton jól rajtolt Charles Leclerc, és megelőzte Verstappent az első kanyarban, vasárnap viszont ő veszített két pozíciót a startnál. A világbajnoki éllovas kicsivel később visszazárkózott a harmadik helyre, ám a Red Bull-lal nem bírt az emilia-romagnai versenyen, aminek a végén ráadásul hibázott, és értékes pontokat veszített Verstappenékkel szemben.
„Kár, de mindegy, mi történt a megforgás előtt, ezek csak adatok, és mindez a versenyzés része – mondta Leclerc. – Tudom, hogy a kicsúszásnak nem szabadott volna megtörténnie, de a mai napon a harmadik helynél többre nem lettem volna képes, ennél sokkal többhöz nem volt meg a tempónk. Túl kapzsi voltam, és ennek megfizettem az árát, hiszen hét ponttal szerezhettem volna többet, ha a harmadik helyen érek célba. Kár, mert ez a hét pont biztosan sokat jelent majd a bajnokság végén, szóval ilyennek nem szabad újra megtörténnie.”
A Mercedes autói ezen a hétvégén sem működtek túl jól – Lewis Hamilton például pontot sem szerzett, így a leintés után Toto Wolff csapatfőnök a csapatrádión kért bocsánatot a hétszeres világbajnoktól, amiért „vezethetetlen autót adtak neki”. George Russell eredményesebben zárta az imolai fordulót a csapattársánál, hiszen a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót a szezon negyedik futamán.
„Amikor a gumik megfelelően működnek, a delfinezést leszámítva az autót jó érzés vezetni – vélekedik a brit pilóta. – Remélem, megtaláljuk a megoldást erre is, ahogyan a többi csapat is, ami szenved miatt, mert ez így nem folytatható a versenyzők szemszögéből nézve. Ez volt az első hétvége, amikor komolyan fájt a hátam, és mellkasi fájdalmaim is voltak a delfinezés miatt. El kell viselnünk mindezt azért, hogy gyors köröket tudjunk teljesíteni az autónkkal.”
Melbourne után Imolában is roppant hamar véget ért a verseny Carlos Sainz Jr. számára. A spanyol pilóta az első körös helyezkedésben ütközött össze Daniel Ricciardóval – az esetért egyértelműen a McLaren versenyzőjét okolja.
„Mint látható volt, nehezen ment a rajt – mondta Sainz. – Sajnos túl sok helyet hagytam kívül Danielnek, és úgy döntött, hogy a rázókövek felől próbál elém vágni, ez pedig a versenyem végét jelentette. Balszerencsés voltam, hiszen semmit sem tudtam volna másképpen csinálni. Nehéz ezen keresztülmenni, főleg a csapat hazai futamán, a tifosi előtt. Sok támogatást kaptunk, és szerettünk volna jó versennyel szolgálni számukra. A rajt után hosszú futam állt előttünk, de én voltam a balszerencsés srác, akinek fizetnie kellett más hibájáért.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:32.07.986 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 16.527 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 34.834 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 42.506 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 43.181 mp h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 56.072 mp h. |
7. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:01.110 p h. |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:10.892 p h. |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:15.260 p h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1 kör h. |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1 kör h. |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 6 | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Charles Leclerc | 2 | 3 | 4 | 3 | 86 |
2. | Max Verstappen | 2 | 2 | 2 | 1 | 59 |
3. | Sergio Pérez | - | 2 | 3 | - | 54 |
4. | George Russell | - | 1 | 4 | - | 49 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 3 | - | 38 |
6. | Lando Norris | - | 1 | 3 | - | 35 |
7. | Lewis Hamilton | - | 1 | 3 | - | 28 |
8. | Valtteri Bottas | - | - | 3 | - | 24 |
9. | Esteban Ocon | - | - | 3 | - | 20 |
10. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 15 |
11. | Daniel Ricciardo | - | - | 2 | - | 11 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 2 | - | 10 |
13. | Pierre Gasly | - | - | 2 | - | 6 |
14. | Sebastian Vettel | - | - | 1 | - | 4 |
15. | Fernando Alonso | - | - | 1 | - | 2 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 1 |
17. | Alexander Albon | - | - | 1 | - | 1 |
18. | Lance Stroll | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Ferrari | 124 |
2. | Red Bull | 113 |
3. | Mercedes | 77 |
4. | McLaren-Mercedes | 46 |
5. | Alfa Romeo-Ferrari | 25 |
6. | Alpine-Renault | 22 |
7. | AlphaTauri-Red Bull | 16 |
8. | Haas-Ferrari | 15 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 5 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |