Két év kihagyás után tért vissza a Formula–1 mezőnye Melbourne-be, ahol 2019 óta jócskán átalakult a pálya annak érdekében, hogy izgalmasabb legyen a verseny. A versenyzők számára ugyanakkor nemcsak a módosított és némileg lerövidített nyomvonal feltérképezése jelentett feladatot az első szabadedzésen, hanem a hozott fejlesztések kipróbálása is, hiszen három csapat kivételével valamennyi bevetett új elemeket az idény harmadik nagydíjára.
A Ferrari és a Haas módosított diffúzorral, a Red Bull és az Aston Martin átalakított szárnyakkal, míg a Williams és a McLaren kisebb módosításokkal készült. Nem úgy, mint az Alpine, amelyik kívül és belül is átalakult. Az eredeti kék festéséhez visszatérő enstone-iak a fékdobhoz és a padlólemezhez is hozzányúltak, amitől viszonylag nagy javulást vártak.
A három nem fejlesztő alakulat közül eközben a címvédő Mercedes jelentette a legnagyobb meglepetést, hiszen az előzetes hírekkel ellentétben új padlólemez és átalakított hátsó szárny sem került fel a delfinezéssel továbbra is nagyon küszködő W13-asra.
Ami a pályán történteket illeti, több pilóta is elkövetett kisebb-nagyobb hibát a felgyorsult melbourne-i aszfaltcsíkon, köztük a csütörtökön gyomorbántalmaktól szenvedő Kevin Magnussen is, aki megjárta a kavicságyat is, de szerencsére nem történt autótörés az első egyórás tréning során.
A piros zászló ugyanakkor két alkalommal így is előkerült: először Sergio Pérez Red Bulljáról tört le egy kisebb darab, amit el kellett távolítani az ideális ívről, majd az első két versenyhétvégéről koronavírus miatt távol maradó Sebastian Vettel alatt füstölt el az Aston Martin.
Ami a köridőket illeti, az első próbálkozásokat követően Max Verstappen állt az élre, majd Carlos Sainz Jr. vezérletével a Ferrari kettőse vette át a vezetést, amit már nem is engedett ki a kezei közül az edzés végéig.
A spanyol 1:19.806-nál állította meg a stoppert, előnye 571 ezred volt a csapattárs, Charles Leclerc előtt, míg az utolsó pillanatokban a harmadik helyre előrelépő SergioPérez lemaradása szűk 6 tized volt.
Negyedikként MaxVerstappen érkezett több mint 8 tizedes hátránnyal. Mögötte Lando Norris, Esteban Ocon, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Fernando Alonso és Valtteri Bottas zártaz első tízben.
George Russell a12. lett a másik Mercedesszel, míg a sor végén Nicholas Latifi és Mick Schumacher foglalt helyet.
Folytatás 8 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.806 | átlag: 238.087 km/ó | 24 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:20.377 | 0.571 mp h. | 21 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:20.399 | 0.593 | 20 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.626 | 0.820 | 22 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.878 | 1.072 | 22 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:21.004 | 1.198 | 27 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.027 | 1.221 | 26 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21.155 | 1.349 | 23 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:21.229 | 1.423 | 21 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.247 | 1.441 | 23 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:21.289 | 1.483 | 26 |
12. | George Russell | brit | Mercedes | 1:21.457 | 1.651 | 26 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:21.661 | 1.855 | 18 |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:21.701 | 1.895 | 26 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.821 | 2.015 | 21 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.869 | 2.063 | 24 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:22.754 | 2.948 | 25 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:23.186 | 3.380 | 18 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.924 | 4.118 | 25 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:24.349 | 4.543 | 15 |