F1: változtattak a biztonsági autós szabályon a botrányos idényzáró után

Vágólapra másolva!
2022.03.16. 12:01
null
Sok vitát szült a tavalyi finálén hozott ítélet (Fotó: AFP)
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) több ponton is módosította az idei sportszabályzatot, melynek értelmében többek között változtak a biztonsági autós újraindításokra vonatkozó előírások

 

 

Mint ismert, a tavalyi idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon az azóta már a pozíciójából eltávolított versenyigazgató, Michael Masi vitatható körülmények között indította újra a versenyt az utolsó körre, ami Max Verstappen győzelmét, és így világbajnoki címét eredményezte.

A Mercedes már a leintést követően két óvást nyújtott be, majd miután ezeket visszadobták, a fellebbezési szándékát is benyújtotta, végül azonban visszalépett részben azért, mert időközben a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) külön vizsgálatot indított a finálén történtekkel kapcsolatban, és a szabályok pontosítását ígérte.

Az azóta meghozott intézkedések értelmében, Masi az idén már nem tölti be a versenyigazgatói posztot, helyét két személy, Niels Wittich, a német túraautó-bajnokság (DTM) és Eduardo Freitas, a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) jelenlegi versenyigazgatója veszi át.

Az FIA ezen kívül a héten újabb módosításokat végzett az idei sportszabályzatban, és megváltoztatta a biztonsági autós szakaszra, valamint az újraindításra vonatkozó procedúrát is.

A korábbi szabály arról rendelkezett, hogy „bármely" lekörözött előzhet, és a sportfelügyelők pontosan erre hivatkozva védték meg az Abu-Dzabiban hozott döntést, hiszen értelmezésük szerint ez nem köti ki, hogy valamennyi lekörözöttnek vissza kellene vennie a körét.

A frissített 2022-es sportszabályzatban ugyanakkor már az „összes" kifejezés szerepel, így az új előírás már semmi kétséget nem hagy afelől, hogy valamennyi lekörözött versenyzőnek vissza kell vennie a körét, és nem lehet úgy válogatni, mint a 2021-es idényzárón, ahol kizárólag a két vb-aspiráns közül szedték ki a lekörözötteket.

Emellett kisebb változtatást is végeztek a rövidített versenyekre vonatkozó, már korábban bejelentett pontrendszeren is. Ha a megtett versenytáv 50 és 75 százalék közé esik, a következőképpen alakul a pontelosztás az első tíz helyezett között: 19-14-12-10-8-6-4-3-2-1, vagyis a negyedik 9 helyett 10, míg a hetedik 5 helyett 4 pontot fog kapni.

Legfrissebb hírek

F1 75: Jackie Stewart és Jochen Rindt klasszikus csatát vívott Silverstone-ban

F1
1 órája

Leclerc válaszokat akar; Hamilton beszélne a Ferrari tervezőivel a hazai kudarc után

F1
3 órája

„Ez elég extrém” – Verstappen furcsának találta Piastri büntetését

F1
5 órája

Schmidt Ádám: Mindig keressük a megoldásokat a hozzánk eljutott problémákra

Egyéb egyéni
6 órája

Formula–1: Nico Hülkenberg volt a kaotikus nap hőse – nemzetközi sajtóvisszhang

F1
7 órája

„Elég sokáig tartott, nem igaz?” – Hülkenberg 15 év és 239 nagydíj után először ünnepelt a dobogón

F1
21 órája

Kettős McLaren-siker és Hülkenberg-dobogó a kaotikus Brit Nagydíjon

F1
Tegnap, 15:25

„Kib.szottul sz.r vagyok!” – Leclerc dühöngött az időmérő után

F1
2025.07.05. 21:25
Ezek is érdekelhetik