HÜLKENBERGRE MINDIG LEHET SZÁMÍTANI. Sebastian Vettel nem épült fel teljesen a koronavírus-fertőzésből a bahreini és a szaúdi versenyhétvége között, így az idénynyitó után Nico Hülkenberg a dzsiddai fordulóban is részt vehetett. A Formula–1-es mezőnyből 2019 végén kiszoruló pilótának ez már a negyedik beugrása volt az elmúlt két évben. 2020-ban ugyanis a Racing Pointot vezethette két hétvégén, s ha így folytatódik, Hülkenberget egy nap a Hold Nagydíjon is láthatjuk versenyezni.HÜLKENBERGRE MINDIG LEHET SZÁMÍTANI. Sebastian Vettel nem épült fel teljesen a koronavírus-fertőzésből a bahreini és a szaúdi versenyhétvége között, így az idénynyitó után Nico Hülkenberg a dzsiddai fordulóban is részt vehetett. A Formula–1-es mezőnyből 2019 végén kiszoruló pilótának ez már a negyedik beugrása volt az elmúlt két évben. 2020-ban ugyanis a Racing Pointot vezethette két hétvégén, s ha így folytatódik, Hülkenberget egy nap a Hold Nagydíjon is láthatjuk versenyezni.
EZT AZ IDŐMÉRŐT KÁR LETT VOLNA KIHAGYNI. Az izgalmakból eddig nincs hiány a 2022-es idényben, és az igazán emlékezetes pillanatokig nem feltétlenül kell vasárnapig várnunk egy-egy versenyhétvégén. Dzsiddában már az elhúzódó időmérőn is kapkodhattok a fejünket. Persze Mick Schumacher balesete és az azt követő aggodalom, reméljük, más helyszínen nem ismétlődik meg, ám például azt, ha olyan versenyző szerzi meg a pole pozíciót, akinek korábban ez még nem sikerült, mindig öröm látni.
LATIFI-BALESET ÉS EGY ELBUKOTT GYŐZELEM. Ezzel az egy mondattal a 2021-es szezonzárót is le lehetne írni, ám szűk négy hónappal később ismét aktuálissá vált. Pérez ugyanis magabiztosan vezette a futamot egészen az első kerékcseréjéig, ami után mindössze egy perccel a pályára kellett küldeni a biztonsági autót, így akik addig még nem jártak kinn friss gumikért, jóval kisebb időveszteséggel megjárhatták a bokszutcát. A safety car pályára küldését egyébként Nicholas Latifi balesete indokolta, ami végső soron Pérez győzelmébe került.
Pérez roppant csalódott volt, amiért így csúszott ki a kezéből a győzelem, hiszen biztos abban, hogy ha akkor nem jött volna be a biztonsági autó, megnyerte volna a futamot. Arról, hogy mit mondott még a mexikói versenyző, illetve mit mondtak a többiek, ide kattintva olvashatnak!
MÉGIS A RED BULL ÖRÜLHETETT A VÉGÉN. Bár Péreznek tovább kell várnia pályafutása harmadik diadalára, Max Verstappen hatalmas utolsó köröket produkálva megelőzte a sokáig élen autózó Charles Leclerc-t, és megszerezte idei első futamgyőzelmét. Az 1-es számú Red Bull viszont csupán 0.549 másodperccel hamarabb ért célba, mint Leclerc a Ferrarival – az elmúlt másfél évben ez volt a legszorosabb befutó.
LECLERC NEM AKADT KI A VERESÉG UTÁN. A monacói versenyző a csapatrádión keresztül gratulált először az őt legyőző Verstappennek, majd később is elismerően nyilatkozott a címvédő teljesítményéről és kettejük csatájáról. Jelenleg Leclerc és Verstappen számít a futamgyőzelmek legnagyobb esélyeseinek, de eddig szerencsére minden összecsapásuk sportszerű volt.
HAMILTON NEM SZOKOTT HOZZÁ A KEVÉS PONTHOZ. Már a bahreini idénynyitón látszott, hogy a Mercedes valóban le van maradva a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest, Szaúd-Arábiában azonban a címvédő istálló még nagyobb problémákkal szembesült. Lewis Hamilton számára például már a Q1-ben véget ért az időmérő, s a futamon is csupán az egy pontot érő tizedik helyen látta meg a kockás zászlót. Amikor Peter Bonnington, a versenymérnöke közölte vele a végeredményt, Hamilton visszakérdezett, mintha nem ismerné az érvényben lévő pontrendszert.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:24.19.293 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0.549 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 8.097 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 10.800 mp h. |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 32.732 mp h. |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 56.017 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 56.124 mp h. |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:02.946 p h. |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:04.308 p h. |
10. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.948 p h. |
11. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.215 p h. |
12. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:31.742 p h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | nem ért célba |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 36 | |
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 35 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 35 | |
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 14 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Charles Leclerc | 1 | 2 | 2 | 2 | 45 |
2. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 2 | - | 33 |
3. | Max Verstappen | 1 | 1 | 1 | - | 25 |
4. | George Russell | - | - | 2 | - | 22 |
5. | Lewis Hamilton | - | 1 | 2 | - | 16 |
6. | Esteban Ocon | - | - | 2 | - | 14 |
7. | Sergio Pérez | - | - | 1 | - | 12 |
8. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 12 |
9. | Valtteri Bottas | - | - | 1 | - | 8 |
10. | Lando Norris | - | - | 1 | - | 6 |
11. | Cunoda Juki | - | - | 1 | - | 4 |
11. | Pierre Gasly | - | - | 1 | - | 4 |
13. | Fernando Alonso | - | - | 1 | - | 2 |
14. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Ferrari | 78 |
2. | Mercedes | 38 |
3. | Red Bull | 37 |
4. | Alpine-Renault | 16 |
5. | Haas-Ferrari | 12 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 |
7. | AlphaTauri-Red Bull | 8 |
8. | McLaren-Mercedes | 6 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 0 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |