Kisebb meglepetésre Valtteri Bottas legyőzte az egész pénteken rendkívül meggyőző teljesítményt nyújtó Lewis Hamiltont, a finn versenyző azonban nem lehet felhőtlenül boldog. Bár a sprintkvalifikációt valóban az első rajthelyről kezdheti meg, bárhol is zárja azt, csak a rajtrács végéről vághat neki a kiosztott pontok szempontjából jóval fontosabb vasárnapi futamnak.
„Úgy gondolom, hogy a sprintkvalifikáción jó esélyünk van szerezni néhány pontot, én persze próbálom majd a lehető legtöbbet – mondta a Mercedes sanszáról Bottas. – Vasárnap aztán újabb összecsapás jön, és bár most a holnapra koncentrálok, megpróbálok megbirkózni a vasárnapi helyzettel. Elnézve az itteni tempónkat, biztos vagyok benne, hogy sikerül néhány pontot szereznünk vasárnap is. Örülök a pole-nak, jónak éreztem az autót, és élveztem az időmérőt. Az utolsó köröm egyszerűen gyönyörű volt. Az autó eddig jól működik ezen a hétvégén, és ez látszik a Red Bull-lal szembeni előnyünkből is. Talán erősebbek vagyunk itt, mint arra számítottunk, és ez remélhetőleg a versenytempónkat illetően is így lesz.”
A Mercedesnél már a rajtbüntetés tudatában vágtak neki az időmérőnek, és Toto Wolff csapatfőnök elárulta, hogy miért éppen ezen a hétvégén cserélték ki az erőforráselemeket Bottas autójában.
„Kicsit aggódtunk, különben nem vállaltuk volna be a büntetést – szögezte le Wolff. – A sprintkvalifikációs lebonyolításban az a jó, hogy csak vasárnap kell letölteni a büntetést. Most minden attól függ, hogy félig telinek vagy félig üresnek látjuk a poharat, bár inkább az utóbbit választanám. Nem túl nagy az előnyünk, de ennek örülnünk kellene. A kritikus rész az, hogy minden hétvégén a legjobb teljesítményt nyújtsuk, és sose essünk ki.”
Noha az időmérőn végig jóval erősebbnek tűnt a Mercedes a Red Bullnál, Lewis Hamilton mégis meglepődött azon, mennyit sikerült Max Verstappennek előrelépnie a Q3-ban. A hétszeres világbajnok a saját teljesítményére is kitért az időmérő után.
SZEPTEMBER 10., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.926 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:19.555 | ||||
SZEPTEMBER 11., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Sprintkvalifikácó: 16.30–17.00 | ||||
SZEPTEMBER 12., VASÁRNAP | ||||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi | |||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul | |||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
„Nem tudom, honnan húzták elő ezt a tempót, mert az első és a második szakaszban mérföldekre le voltak maradva tőlünk, utána pedig hirtelen egy szinten voltak velünk, ami megmutatja, hogy milyen szoros az erősorrend – mondta Hamilton a Red Bullról. – Gratulálok Valtterinek, nagyszerű kört rakott össze. Az időmérő végéig elég jónak tűntek a dolgok az én szemszögemből is, de amikor a többiek tovább gyorsultak, nem tudtam tartani a lépést. A Q1 még nagyon jól sikerült, aztán valamilyen okból kifolyólag elkezdtem szenvedni.”
Bár a sprintkvalifikáción a legjobb esetben is csupán három ponttal gazdagodhat Hamilton, a 2007-es szezonból kiindulva pontosan tudja, mennyire fontos megragadni az adódó alkalmat.
„Veszítettem már el a bajnokságot egy ponttal, de ez néha így megy. Sok pontot dobtunk már el mindannyian az idén, szóval minden egység számít. Ezek a sprintkvalifikációk segítenek ezen, így meg kell próbálnunk élni a lehetőséggel” – szögezte le a Mercedes versenyzője.
Már az olaszországi versenyhétvége kezdete előtt tisztában voltak a Red Bullnál azzal, hogy a monzai pálya inkább a Mercedes autóinak fekszik. Max Verstappen emiatt nem is reménykedett a harmadik rajthelynél jobb eredményben az időmérőn, főleg azok után, hogy volt, ami már a Q1-ben hátráltatta.
„Nem ez volt a legjobb időmérőm, de nem is ezen a pályán vagyunk a legjobbak a hosszú egyenesek miatt – árulta el a vb-pontversenyt vezető holland. – A harmadik rajthely rendben van. Örültem, amikor meghallottam, hogy a harmadikként végeztem. A Q1-ben az egyensúllyal küzdöttem, szóval nem tűnt reálisnak, hogy jobb eredményben reménykedjek. Kicsit közelebb kerülhetünk még a Mercedeshez, de nem hiszem, hogy felvehetjük ellenük a kesztyűt. Nem tudjuk, mi minden történhet a versenyen, szóval próbáljuk fenntartani a nyomást. Már nem Zandvoortban vagyunk, ahol nagyon gyorsak voltunk.”
A második rajtsorból vághat neki a sprintkvalifikációnak Lando Norris, aki nem szeretne felesleges kockázatot vállalni. A Mercedest túl erősnek érzi ezen a hétvégén, de ha úgy alakulnának a dolgok, a Red Bulltól rabolna néhány pontot.
„Úgy gondolom, jobb, ha ott maradunk, ahol most vagyunk. Ha lehetőségünk nyílik megelőzni Maxot, megpróbáljuk, mert úgy érzem, hogy most kissé közelebb vagyunk hozzá – vélekedik a McLaren versenyzője. – A Mercedes előnye nagyon nagy, szóval kétlem, hogy harcba szállhatunk ellene. A Red Bull ellen azonban lehet esélyünk, mert Pérez előtt végeztünk, és közvetlenül Max mögött vagyunk. Ha találtunk volna még egy kis időt, jó lett volna. Nagyjából fél tizedmásodperc vagy még annyi sem kellett volna Max ellen, és akkor még szebb lett volna. Elégedett vagyok a negyedik hellyel is, ez jó rajtpozíció holnapra.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:19.555 | átlag: 262.143 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.651 | 0.096 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.966 | 0.411 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.989 | 0.434 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.995 | 0.440 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.260 | 0.705 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:20.462 | 0.907 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:20.510 | 0.955 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:20.611 | 1.056 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.808 | 1.253 |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:20.913 | 0.977 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.020 | 1.084 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:21.069 | 1.133 |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:21.103 | 1.167 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:21.392 | 1.456 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.925 | 1.382 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:21.973 | 1.430 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:22.248 | 1.705 |
19. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.530 | 1.987 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:22.716 | 2.173 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:20.543 | 1. | Hamilton | 1:19.936 |
2. | Bottas | 1:20.685 | 2. | Bottas | 1:20.032 |
3. | Norris | 1:20.916 | 3. | Norris | 1:20.059 |
4. | Verstappen | 1:21.035 | 4. | Verstappen | 1:20.229 |
5. | Sainz | 1:21.118 | 5. | Ricciardo | 1:20.435 |
6. | Giovinazzi | 1:21.197 | 6. | Gasly | 1:20.556 |
7. | Leclerc | 1:21.219 | 7. | Giovinazzi | 1:20.726 |
8. | Ricciardo | 1:21.292 | 8. | Sainz | 1:20.750 |
9. | Pérez | 1:21.308 | 9. | Leclerc | 1:20.767 |
10. | Vettel | 1:21.394 | 10. | Pérez | 1:20.882 |
11. | Stroll | 1:21.415 | 11. | Vettel | 1:20.913 |
12. | Gasly | 1:21.440 | 12. | Stroll | 1:21.020 |
13. | Alonso | 1:21.487 | 13. | Alonso | 1:21.069 |
14. | Ocon | 1:21.500 | 14. | Ocon | 1:21.103 |
15. | Russell | 1:21.890 | 15. | Russell | 1:21.392 |
16. | Latifi | 1:21.925 | |||
17. | Cunoda | 1:21.973 | |||
18. | Schumacher | 1:22.248 | |||
19. | Kubica | 1:22.530 | |||
20. | Mazepin | 1:22.716 |