A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) érdekes fűszert adott a második szabadedzésnek, hiszen még a bokszutca végi lámpa zöldre váltása előtt jelezte, nem kizárt, hogy a következő egy óra eredménye határozza meg a verseny rajtfelállását, hiszen könnyen lehet, hogy szombaton az eső lesz az úr Szocsiban, és nem tudják megrendezni a harmadik gyakorlást és az időmérőt is, illetve nem biztos, hogy utóbbit vasárnapra tudják halasztani.
SZEPTEMBER 24., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.427 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.593 | ||||
SZEPTEMBER 25., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
SZEPTEMBER 26., VASÁRNAP | ||||
A verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja: 14.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul | |||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
Nos, a szombati program halasztására jó esély van, hiszen az FIA már a Formula–3-as hétvége menetrendjét is átírta a holnapra jósolt nagy esőzés miatt, aminek értelmében előrehozták ma délutánra az eredetileg szombat reggelre kiírt sprintversenyt.
Ami az eredményeket illeti, Valtteri Bottas uralta a pénteket, hiszen mindkét tréningen ő zárt az élen. A Szocsiban két győzelmet is számláló finn előnye ugyanakkor némileg csökkent délutánra: két tized helyett már csak 44 ezreddel előzte meg a csapattársát, Lewis Hamiltont.
„Mindig lehet jobb, de az alapján, amit az autóban éreztem, és az időeredményeket tekintve is nagyon jó napom volt. Már az elejétől fogva magabiztosan éreztem magam a kocsiban, és az egyensúly is rendben volt, szóval csak apró változtatásokat kellett végrehajtani, és arra összpontosíthattam, hogy hol nyerhetek még némi időt. A rövid és a hosszú etapok is jól sikerültek."
„Még maradt bennünk, de szombaton szinte biztosan esős körülmények várnak ránk, ami teljesen átírhatja az esélyeket. A lényeg az, hogy jól sikerült a versenyszimulációnk, hiszen a futam szempontjából ez számít igazán."
A mindkét edzésen másodikként végző Hamilton tudja, nagy lehetőség áll előtte a hétvégén, főleg azután, hogy a Red Bull péntek délután megerősítette, kicseréli Max Verstappen erőforrását, aminek értelmében a holland a mezőny végéről lesz kénytelen nekivágni a versenynek vasárnap.
„Saját magunkra összpontosítunk. Eléggé kemény a mostani év a megbízhatóságot tekintve, és nyilván ez most nem túl jó a számára. Azonban nekünk mindenképpen meg kell próbálnunk kihasználni a helyzetet, és maximalizálnunk kell a megszerezhető pontokat. Nagyszerű lenne a csapat számára, ha kettős győzelmet aratnánk."
„Jó formában kezdtük a napot, de nyilván mindig fejlődni akarsz. Ugyanakkor most pont az első etapunk sikerült a legjobban, miután a végrehajtott módosítások nem igazán váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. De összességében jó napot tudhatunk magunk mögött, egyedül a hosszabb etapon mutatott tempónkon kell még kicsit dolgoznunk."
„Szombatra nagy esőzést jósolnak, szóval érdekes lesz látni, ki milyen irányba megy el a beállításokkal figyelembe véve azt, hogy vasárnap nagy valószínűség szerint száraz pályán fog lezajlani a verseny."
Verstappen már abban a tudatban körözött péntek délután Szocsiban, hogy a rajtrács végén kell leparkolnia a Red Bullját vasárnap, így az edzése jó részében versenyszimulációt teljesített. Noha papíron viszonylag könnyű előzni Oroszországban, és már a holland is bemutatott ott nagy felzárkózást, az első tapasztalatok nem voltak megnyugtatóak a számára. Verstappen ugyanis arra panaszkodott a rádión, hogy lehetetlen előzni a pályán, miközben épp Nicholas Latifi mögött haladt.
„Nemcsak az eredmények játszottak szerepet a döntésben, mindent számításba vettünk, így a holnapi időjárás is fontos tényezőt jelentett. Úgy hisszük, az a legjobb döntés, ha most vállaljuk be a rajtbüntetést" – kezdte a Red Bull-os, aki kitért a három évvel ezelőtti felzárkózására is, és elmondta, miért gondolja úgy, hogy most nehezebb lesz számára a felzárkózás.
„Kétezertizennyolcban sokkal nagyobb volt a középmezőny lemaradása, mint most, így arra számítok, hogy ezúttal nehezebb lesz felzárkózni. De nem kerülhetjük el a motorcserét, hiszen ha most nem végezzük el, akkor valahol máshol kellett volna. Szóval úgy határoztunk, hogy most hajtjuk végre a cserét, és igyekszünk a lehető legjobbat kihozni a helyzetből. Egyszerűn próbáljuk megtalálni a lehető legjobb beállításokat a versenyre. Remélem, működni fog, de először várjuk meg, milyen is lesz az idő szombaton."
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34.427 | átlag: 222.953 km/ó | 25 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.638 | 0.211 mp h. | 23 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34.654 | 0.227 | 13 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:35.117 | 0.690 | 22 |
5. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:35.781 | 1.354 | 23 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:35.794 | 1.367 | 24 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:35.811 | 1.384 | 25 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.959 | 1.532 | 24 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:36.188 | 1.761 | 22 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:36.225 | 1.798 | 21 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:36.236 | 1.809 | 25 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:36.522 | 2.095 | 21 |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.795 | 2.368 | 23 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:36.877 | 2.450 | 23 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.952 | 2.525 | 20 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:37.794 | 3.367 | 26 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:38.013 | 3.586 | 23 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:38.155 | 3.728 | 21 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:38.586 | 4.159 | 22 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:38.977 | 4.550 | 23 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:33.593 | átlag: 224.939 km/ó | 19 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.637 | 0.044 mp h. | 22 |
3. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:33.845 | 0.252 | 22 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.154 | 0.561 | 17 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:34.402 | 0.809 | 23 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34.621 | 1.028 | 20 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:34.678 | 1.085 | 22 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:34.762 | 1.169 | 21 |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:34.837 | 1.244 | 22 |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:34.925 | 1.332 | 24 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:34.938 | 1.345 | 22 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.052 | 1.459 | 23 |
13. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:35.094 | 1.501 | 19 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.178 | 1.585 | 15 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:35.334 | 1.741 | 21 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.411 | 1.818 | 19 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:35.630 | 2.037 | 12 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:35.954 | 2.361 | 23 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:36.099 | 2.506 | 19 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:36.230 | 2.637 | 20 |