Egymás után a negyedik győzelmét aratta a Red Bull, s Max Verstappen is ennyi diadalnál tart idén. A holland versenyző az akarata szerint kontrollálta a spielbergi futamot, és úgy érzi, kellő elégtételt vettek a Mercedesen a Spanyol GP hajrájában történtekért.
„Fontos volt, hogy kellően jó legyen a rajtom, majd az első etap arról szólt, hogy kíméljem a gumikat – emlékezett vissza Verstappen. – Észrevettem, hogy a tempóm még ekkor is igen jó volt, és ez nem feltétlenül volt így az előző versenyeken. Keményen dolgoztunk ezen, és ez ma kifizetődött. Amikor aztán a kemény gumikra váltottunk, eléggé élveztem a vezetést. Persze nem mehetek bele a részletekbe, de mindig biztosnak kell lenned abban, hogy az abroncsaid kitartanak a verseny legvégéig. Barcelonában ez nem így volt, ma viszont a Mercedes nem tudta tartani velünk a lépést a tempót illetően sem. Ha van némi tempóelőnyöd, akkor jobban tudod alakítani a köridőket, és ez sokat segít a gumikon, mert a mostaniak nagyon érzékenyek a kicsúszásokra, a blokkolásokra és a hasonló dolgokra. Nagyon gyorsan túlmelegednek, szóval manapság mindent ők döntenek el.”
Verstappen nem sok esélyt adott Lewis Hamiltonnak arra, hogy valamilyen módon elé kerüljön a futamon. A hétszeres világbajnok egyelőre nem tudja, mi állhat a Mercedes lemaradása mögött, de abban biztos, hogy gyorsan fejlődniük kell.
JÚNIUS 25., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:05.910 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:05.412 | ||||
JÚNIUS 26., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.369 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:03.841 | ||||
JÚNIUS 27., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Július 4., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | |||
Július 18., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | |||
Augusztus 1., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród |
„Magányosan éreztem magam a versenyen. Próbáltam tartani a lépést, de nyilván több fejlesztésen estek át az előző futamok alatt, szóval képtelen voltam közel maradni. Nem tudom, hol veszítünk időt folyamatosan, de a Red Bull hosszú etapjai jobbak, és mindig sikerül egy-egy újabb jó körrel kirukkolniuk. Sokat veszítünk az egyenesekben, de legalább sikerült szereznünk ma néhány pontot. Találnunk kell némi pluszteljesítményt, és nem tudom, hogy a hátsó szárnyon kell javítanunk, vagy az erőforrást kell fejlesztenünk, de bármiről is legyen szó, előrébb kell lépnünk” – szögezte le Hamilton.
Jól kihasználta a Mercedes a Red Bull hibáját a bokszutcában, és Valtteri Bottas Sergio Pérez elé tudott kerülni az első kerékcserékkor. Bár Bottasnak az utolsó méterekig aggódnia kellett amiatt, hogy talán elveszítheti a harmadik pozíciót Pérezzel szemben, végül dobogóra tudott állni a Red Bull Ringen. A finn versenyző viszont egyre jobban tart a véleménye szerint a Mercedesnél egyértelműen gyorsabb riválistól.
„Nagyon gyorsak, nagyjából három tizedmásodperccel vannak előttünk, ez pedig túl sok – mondta Bottas. – Sok munka vár ránk, ha azt szeretnénk, hogy a mi autónk legyen a gyorsabb. Ma legalább az egyiküket sikerült legyőznünk. Jól reagáltunk, és eléjük tudtunk kerülni, amikor hibáztak a kerékcserénél. Ez persze jó, de többet kell nyújtanunk a következő hétvégén. Nehéz belegondolni jelenleg, hogyan alakulnak majd a dolgok a későbbiekben. A Red Bull eddig mindenhol nagyon gyors volt. El kell fogadnunk, hogy most előttünk járnak, és a csapatnak motivációként kell ezt felhasználnia. Checo a futam végén nagy nyomást helyezett rám, szóval ha tartani akarjuk velük a lépést, akkor jobban kell bánnunk a gumikkal.”
Akár dobogóra állhatott volna Sergio Pérez Spielbergben, ám csak utolérnie sikerült a nála egy kerékcserével kevesebbet teljesítő Bottast a futam legvégén. A Mercedesnek egyébként akkor sikerült az elé vágás, amikor Pérez első bokszkiállásánál a Red Bull szerelői kissé lassan cserélték le a gumikat a 11-es rajtszámú négykerekűn. Pérez szerint sajnos néha megesik ez ilyen, de jól döntött a csapata, amikor másodszor is kihívta.
„Úgy gondolom, helyesen cselekedtünk. Azt hittük, hogy hamar le tudjuk dolgozni a hátrányt, de sajnos nem így alakult – árulta el a mexikói pilóta. – Kár érte, ráadásul még balszerencsések is voltunk előtte a lassú kerékcserével. A srácok hihetetlenül dolgoznak ebben az évben, ma viszont buktunk kicsit a hibán. Néha így mennek a dolgok, a lágy gumik rosszabbul működtek, mint arra számítottunk. Jó helyzetben vagyunk, most már csak megfelelően össze kell hozni a tényezőket.”
A rajtot követően Pierre Gaslyval ütközött Charles Leclerc, ami a francia versenyének a véget jelentette, s bár Leclerc tovább tudott menni, hamar meg kellett látogatnia a bokszutcát, így sok időt veszített rögtön a futam legelején. A Ferrari versenyzője azonban sok szép előzést bemutatva a hetedik helyen látta meg a kockás zászlót Spielbergben – nem véletlen, hogy a nézők megválasztották „A nap versenyzőjének”.
„Az első kör után nagyszerűen alakult a verseny a számunkra – emlékezett vissza Leclerc. – Nagyon gyorsak voltunk, az első körben történtek viszont megakadályoztak abban, hogy ennél többre legyünk képesek. Valószínűleg a mai volt az egyik legjobb teljesítményem az F1-ben, ha nem nézzük a futam legelejét. Már nagyon várom a következő hétvégét. A mai nap nagyon különleges, hiszen régen fordult elő ezt megelőzően, hogy ilyen jó volt a versenytempónk, és ezt nagyon jó volt látni.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:22.18.925 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 35.743 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 46.907 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 47.434 mp h. |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1 kör h. |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1 kör h. |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 3 kör h. |
18. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 36 | |
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 4 | 7 | 7 | 2 | 156 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 7 | 3 | 138 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 7 | - | 96 |
4. | Lando Norris | - | 2 | 8 | - | 86 |
5. | Valtteri Bottas | - | 4 | 5 | 2 | 74 |
6. | Charles Leclerc | - | - | 6 | - | 58 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 6 | - | 50 |
8. | Pierre Gasly | - | 1 | 6 | - | 37 |
9. | Daniel Ricciardo | - | - | 6 | - | 34 |
10. | Sebastian Vettel | - | 1 | 3 | - | 30 |
11. | Fernando Alonso | - | - | 5 | - | 19 |
12. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 14 |
13. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 12 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 9 |
15. | Kimi Räikkönen | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda | 252 |
2. | Mercedes | 212 |
3. | McLaren-Mercedes | 120 |
4. | Ferrari | 108 |
5. | AlphaTauri-Honda | 46 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 44 |
7. | Alpine-Renault | 31 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |