F1: Nem süllyedünk le a Mercedes szintjére – Red Bull

Vágólapra másolva!
2021.06.18. 19:23
null
A Red Bull megtörte a Mercedes franciaországi menetelését (Fotó: AFP)
A Red Bull-os Max Verstappen vette át a vezetést a Mercedes előtt az F1-es Francia Nagydíj második szabadedzésén, ami egyáltalán nem lepte meg az autóval egyelőre szenvedő Lewis Hamiltont. A „vörös bikák" tanácsadója, Helmut Marko viszont úgy érzi, a rivális egyre feszültebb, amit az elmondása szerint jól mutatnak a reakciói.

 

Az első szabadedzésen még a Mercedes kettőse zárt az élen, ám délutánra Max Verstappen révén a Red Bull lépett előre, megszakítva ezzel a rivális 2018 óta íródó sikerszériáját a Paul Ricard-pályán. Az „ezüstnyilak" ugyanis azóta valamennyi gyakorláson és az időmérő mindhárom szakaszában is az élen végeztek, míg a futamon mindkét alkalommal győzelmet arattak.

61. FRANCIA NAGYDÍJ
JÚNIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.448
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.872
JÚNIUS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
JÚNIUS 20., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 309.069 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 27. 15.00
Stájer Nagydíj, Spielberg
Július 4., 15.00 Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18., 16.00Brit Nagydíj, Silverstone

Noha a holland előnye nem volt számottevő és eggyel lágyabb gumikon érte el a legjobbját, a német gárdának így is lesz bőven munkája, miután az időmérős szimulációk során úgy tűnt, hogy Valtteri Bottasék elvesztik a tapadást a kör végére a lágy abroncsokon, miközben Lewis Hamilton arra panaszkodott, hogy valami nem stimmel a W12-esével.

A „vörös bikák" tanácsadója, Helmut Marko szerint a nyomás egyre frusztráltabbá is teszi a Mercedest, amely szerinte ezúttal az ő bokszkiállásaikat vette górcső alá. „A Mercedes ideges. Ez egyértelműen lejön a reakcióiból, azonban mi nem fogunk az ő szintjére lesüllyedni. Saját magunkkal foglalkozunk, és azzal, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a versenyzésre. Most éppen a bokszkiállásainknál használt eszközeinkről gondolják azt, hogy szabálytalonok, azonban ennek nincsen semmi alapja."

„A tény, hogy a Mercedes belekezdett a pszichológiai hadviselésbe, magáért beszél. Viszont ahogyan Max is mondta, mi jobban szeretünk a pályán beszélni" – jelentette ki a német RTL-nek adott nyilatkozatában.

Ami a Red Bull franciaországi teljesítményét illeti, Verstappen úgy érzi, sikerült javulniuk a két tréning között, s jelenleg meglehetősen elégedett az új erőforrást kapó RB16B-vel annak ellenére is, hogy délután volt egy kisebb incidense, amikor ráhajtott a 2-es kanyarnál lehelyezett sárga rázókőre.

Az első szabadedzésen még nem voltam teljesen elégedett, de a másodikon már sokkal jobbnak érződött a kocsi. Ugyanakkor még mindig nehéz vezetni a pályán, elég nagy a szél is, szóval könnyű hibázni. Összességében jó napot zártunk, és versenyképesek lehetünk holnap. Persze nem tudhatjuk, ki mennyi tempót talál még az éjszaka folyamán, ám a versenyszimuláció közben mutatott tempónk is jónak tűnt. Szoros küzdelemre számítok, és semmiképpen sem lesz egyszerű" – összegzett a holland pilóta.

Verstappenhez hasonlóan Bottas is jó napot zárt Le Castellet-ben, a finn amellett, hogy délelőtt még a leggyorsabbnak bizonyult, mindkét szabadedzésen sikerült a csapattársa előtt végeznie. A pilóta tehát némileg visszavágott azt követően, hogy az Azerbajdzsánban nyújtott gyengébb teljesítménye után újra felröppentek a menesztésével kapcsolatos pletykák.

Bottas azonban nem foglalkozott a híresztelésekkel, felszívta magát, és talán a tervezett kasztnicsere is a segítségére volt. „Nem tudom, hogy a karosszériának vagy egyszerűen a pályakörülményeknek köszönhető-e, de sokkal jobban érzem magam az autóban, mint két héttel ezelőtt. Jó formában kezdtük a hétvégét, kényelmesen érzem magam, és gyors is vagyok. Teljesen más a pályakarakterisztika, rendben van a kocsi egyensúlya, és egyelőre a gumik is jól működnek. Jelenleg magabiztosnak érzem magam az autóban, és ez jelenti a különbséget."

Míg a finn nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a kasztnicserének is köze lehet az előrelépéséhez, a márkatársától mindkét tréningen elmaradó Hamilton úgy véli, nagyon csekély esélye van annak, hogy a két karosszéria között bármi különbség legyen, így nem annak tulajdonította azt, hogy nem érezte magát olyan jól a W12-esben.

A RED BULL ÉS AZ ASTON MARTIN KIJÁTSZOTTA A PIRELLIT
Egyre több részlet derül ki az azerbajdzsáni defektek után lefolytatott vizsgálatokkal kapcsolatban, amiket követően a Pirelli több ponton is változtatott a gumik használatát meghatározó előírásokon, illetve azok ellenőrzésén. Mint utóbb kiderült, a Red Bull és az Aston Martin valóban alacsonyabb guminyomással versenyzett két héttel ezelőtt, és noha a gumibeszállító elmondása szerint alapjában nem vétettek a szabályok ellen, kijátszották az ellenőrzéseket.

Ez teljesen más nyomvonal, nagyon ritka, hogy bármi különbség van a két karosszéria között. Nem érzek nagy különbséget, még ha előrébb is vagyunk, mint Monacóban és Azerbajdzsánban voltunk. Eléggé szenvedünk, de szerintem mindenki egy hajóban evez. Nem tudom, hogy az aszfalt, a hőmérséklet vagy éppen ezek a nagyon felfújt abroncsok okozzák-e ezt, de az biztos, hogy a nyomás magasabb, mint valaha. Mindannyian csúszkálunk és küszködünk jelenleg" – magyarázta a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában, majd kitért a Red Bull teljesítményére is.

Már jó ideje elöl vannak, szóval lehetett rá számítani, hogy ezen a hétvégén is gyorsak lesznek."

A hét elején az Alpine-nal hároméves hosszabbítást aláíró Esteban Ocon nagyon jól kezdett hazai pályán: az első gyakorláson ötödik, míg a másodikon hatodik lett. Ráadásul a csapattársa, Fernando Alonso délután a negyedik legjobb időt autózta, ami jól mutatta, milyen remek tempót diktáltak az új erőforrást használó enstone-iak.

Nagyon jó napot tudhatunk magunk mögött. Visszatértünk a top tízbe, viszont tudjuk, hogy még korai messzemenő következtetéseket levonni. Ugyanakkor megvolt a sebességünk, ami mindenképpen biztató. Továbbra is keményen dolgozunk, és a cél, hogy megszilárdítsuk az előnyünket. Persze még mindig vannak olyan területek, ahol van hová fejlődnünk, és még mindig nyerhetünk tempót, de remek érzés újra Franciaországban versenyezni, és még jobb látni a szurkolókat a lelátókon."

FRANCIA NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:33.448 átlag: 225.057 km/ó 24 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:33.783 0.335 mp h. 21
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:33.880 0.432 23
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:34.193 0.745 25
5. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:34.329 0.881 25
6. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:34.644 1.196 24
7. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:34.693 1.245 21
8. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:34.699 1.251 20
9. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:34.707 1.259 21
10. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:34.847 1.399 22
11. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:34.950 1.502 24
12. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:35.116 1.668 23
13. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:35.135 1.687 20
14. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:35.275 1.827 23
15. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:35.289 1.841 16
16. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:35.342 1.894 24
17. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:35.612 2.164 22
18. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:36.651 3.203 24
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:37.329 3.881 14
20.Roy NissanyizraeliWilliams-Mercedes1:37.8814.43316
FRANCIA NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:32.872 átlag: 226.453 km/ó 21 kör
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:32.880 0.008 mp h. 27
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:33.125 0.253 23
4. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:33.340 0.468 25
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:33.550 0.678 23
6. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:33.685 0.813 23
7. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:33.696 0.824 25
8. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:33.698 0.826 24
9. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:33.786 0.914 26
10. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:33.822 0.950 24
11. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:33.831 0.959 23
12. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:33.921 1.049 24
13. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:33.955 1.083 25
14. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:34.079 1.207 24
15. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:34.447 1.575 25
16. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:34.632 1.760 24
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:35.266 2.394 25
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:35.331 2.459 25
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:35.512 2.640 24
20.Nyikita MazepinoroszHaas-Ferrari1:35.5512.67923
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik