Az első szabadedzésen még a Mercedes kettőse zárt az élen, ám délutánra Max Verstappen révén a Red Bull lépett előre, megszakítva ezzel a rivális 2018 óta íródó sikerszériáját a Paul Ricard-pályán. Az „ezüstnyilak" ugyanis azóta valamennyi gyakorláson és az időmérő mindhárom szakaszában is az élen végeztek, míg a futamon mindkét alkalommal győzelmet arattak.
JÚNIUS 18., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.448 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.872 | ||||
JÚNIUS 19., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
JÚNIUS 20., VASÁRNAP | ||||
A verseny (53 kör, 309.069 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj, Spielberg | |||
Július 4., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | |||
Július 18., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
Noha a holland előnye nem volt számottevő és eggyel lágyabb gumikon érte el a legjobbját, a német gárdának így is lesz bőven munkája, miután az időmérős szimulációk során úgy tűnt, hogy Valtteri Bottasék elvesztik a tapadást a kör végére a lágy abroncsokon, miközben Lewis Hamilton arra panaszkodott, hogy valami nem stimmel a W12-esével.
A „vörös bikák" tanácsadója, Helmut Marko szerint a nyomás egyre frusztráltabbá is teszi a Mercedest, amely szerinte ezúttal az ő bokszkiállásaikat vette górcső alá. „A Mercedes ideges. Ez egyértelműen lejön a reakcióiból, azonban mi nem fogunk az ő szintjére lesüllyedni. Saját magunkkal foglalkozunk, és azzal, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a versenyzésre. Most éppen a bokszkiállásainknál használt eszközeinkről gondolják azt, hogy szabálytalonok, azonban ennek nincsen semmi alapja."
„A tény, hogy a Mercedes belekezdett a pszichológiai hadviselésbe, magáért beszél. Viszont ahogyan Max is mondta, mi jobban szeretünk a pályán beszélni" – jelentette ki a német RTL-nek adott nyilatkozatában.
Ami a Red Bull franciaországi teljesítményét illeti, Verstappen úgy érzi, sikerült javulniuk a két tréning között, s jelenleg meglehetősen elégedett az új erőforrást kapó RB16B-vel annak ellenére is, hogy délután volt egy kisebb incidense, amikor ráhajtott a 2-es kanyarnál lehelyezett sárga rázókőre.
„Az első szabadedzésen még nem voltam teljesen elégedett, de a másodikon már sokkal jobbnak érződött a kocsi. Ugyanakkor még mindig nehéz vezetni a pályán, elég nagy a szél is, szóval könnyű hibázni. Összességében jó napot zártunk, és versenyképesek lehetünk holnap. Persze nem tudhatjuk, ki mennyi tempót talál még az éjszaka folyamán, ám a versenyszimuláció közben mutatott tempónk is jónak tűnt. Szoros küzdelemre számítok, és semmiképpen sem lesz egyszerű" – összegzett a holland pilóta.
Verstappenhez hasonlóan Bottas is jó napot zárt Le Castellet-ben, a finn amellett, hogy délelőtt még a leggyorsabbnak bizonyult, mindkét szabadedzésen sikerült a csapattársa előtt végeznie. A pilóta tehát némileg visszavágott azt követően, hogy az Azerbajdzsánban nyújtott gyengébb teljesítménye után újra felröppentek a menesztésével kapcsolatos pletykák.
Bottas azonban nem foglalkozott a híresztelésekkel, felszívta magát, és talán a tervezett kasztnicsere is a segítségére volt. „Nem tudom, hogy a karosszériának vagy egyszerűen a pályakörülményeknek köszönhető-e, de sokkal jobban érzem magam az autóban, mint két héttel ezelőtt. Jó formában kezdtük a hétvégét, kényelmesen érzem magam, és gyors is vagyok. Teljesen más a pályakarakterisztika, rendben van a kocsi egyensúlya, és egyelőre a gumik is jól működnek. Jelenleg magabiztosnak érzem magam az autóban, és ez jelenti a különbséget."
Míg a finn nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a kasztnicserének is köze lehet az előrelépéséhez, a márkatársától mindkét tréningen elmaradó Hamilton úgy véli, nagyon csekély esélye van annak, hogy a két karosszéria között bármi különbség legyen, így nem annak tulajdonította azt, hogy nem érezte magát olyan jól a W12-esben.
Egyre több részlet derül ki az azerbajdzsáni defektek után lefolytatott vizsgálatokkal kapcsolatban, amiket követően a Pirelli több ponton is változtatott a gumik használatát meghatározó előírásokon, illetve azok ellenőrzésén. Mint utóbb kiderült, a Red Bull és az Aston Martin valóban alacsonyabb guminyomással versenyzett két héttel ezelőtt, és noha a gumibeszállító elmondása szerint alapjában nem vétettek a szabályok ellen, kijátszották az ellenőrzéseket. |
„Ez teljesen más nyomvonal, nagyon ritka, hogy bármi különbség van a két karosszéria között. Nem érzek nagy különbséget, még ha előrébb is vagyunk, mint Monacóban és Azerbajdzsánban voltunk. Eléggé szenvedünk, de szerintem mindenki egy hajóban evez. Nem tudom, hogy az aszfalt, a hőmérséklet vagy éppen ezek a nagyon felfújt abroncsok okozzák-e ezt, de az biztos, hogy a nyomás magasabb, mint valaha. Mindannyian csúszkálunk és küszködünk jelenleg" – magyarázta a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában, majd kitért a Red Bull teljesítményére is.
„Már jó ideje elöl vannak, szóval lehetett rá számítani, hogy ezen a hétvégén is gyorsak lesznek."
A hét elején az Alpine-nal hároméves hosszabbítást aláíró Esteban Ocon nagyon jól kezdett hazai pályán: az első gyakorláson ötödik, míg a másodikon hatodik lett. Ráadásul a csapattársa, Fernando Alonso délután a negyedik legjobb időt autózta, ami jól mutatta, milyen remek tempót diktáltak az új erőforrást használó enstone-iak.
„Nagyon jó napot tudhatunk magunk mögött. Visszatértünk a top tízbe, viszont tudjuk, hogy még korai messzemenő következtetéseket levonni. Ugyanakkor megvolt a sebességünk, ami mindenképpen biztató. Továbbra is keményen dolgozunk, és a cél, hogy megszilárdítsuk az előnyünket. Persze még mindig vannak olyan területek, ahol van hová fejlődnünk, és még mindig nyerhetünk tempót, de remek érzés újra Franciaországban versenyezni, és még jobb látni a szurkolókat a lelátókon."
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:33.448 | átlag: 225.057 km/ó | 24 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.783 | 0.335 mp h. | 21 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:33.880 | 0.432 | 23 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:34.193 | 0.745 | 25 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:34.329 | 0.881 | 25 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:34.644 | 1.196 | 24 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:34.693 | 1.245 | 21 |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:34.699 | 1.251 | 20 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.707 | 1.259 | 21 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:34.847 | 1.399 | 22 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:34.950 | 1.502 | 24 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.116 | 1.668 | 23 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.135 | 1.687 | 20 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:35.275 | 1.827 | 23 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:35.289 | 1.841 | 16 |
16. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:35.342 | 1.894 | 24 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.612 | 2.164 | 22 |
18. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:36.651 | 3.203 | 24 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:37.329 | 3.881 | 14 |
20. | Roy Nissany | izraeli | Williams-Mercedes | 1:37.881 | 4.433 | 16 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:32.872 | átlag: 226.453 km/ó | 21 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:32.880 | 0.008 mp h. | 27 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.125 | 0.253 | 23 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:33.340 | 0.468 | 25 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:33.550 | 0.678 | 23 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:33.685 | 0.813 | 23 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:33.696 | 0.824 | 25 |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:33.698 | 0.826 | 24 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.786 | 0.914 | 26 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.822 | 0.950 | 24 |
11. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.831 | 0.959 | 23 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:33.921 | 1.049 | 24 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:33.955 | 1.083 | 25 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:34.079 | 1.207 | 24 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:34.447 | 1.575 | 25 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:34.632 | 1.760 | 24 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:35.266 | 2.394 | 25 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.331 | 2.459 | 25 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:35.512 | 2.640 | 24 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:35.551 | 2.679 | 23 |