A Mercedes meglepően rossz hétvégét zárt a két utcai pályán, Monacóban és Azerbajdzsánban, aminek következményeként a 2018-as Német GP után először vesztette el a vezetést a bajnokságban. A német gárda hátránya jelenleg 26 pont a konstruktőri tabellán, s versenyzői közül Lewis Hamilton a második, Valtteri Bottas pedig a hatodik helyre esett vissza az egyéni összetettben
JÚNIUS 18., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
JÚNIUS 19., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
JÚNIUS 20., VASÁRNAP | ||||
A verseny (53 kör, 309.069 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj, Spielberg | |||
Július 4., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | |||
Július 18., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
A vb-éllovas Max Verstappen azonban már az Azeri Nagydíjat követően figyelmeztetett, nem dőlhetnek hátra, hiszen a mezőny rövidesen visszatér a nagyobb hagyományú pályákra, amelyek papíron sokkal jobban feküdhetnek a riválisnak, mint az utcai aszfaltcsíkok.
A négy ponttal vezető hollandhoz hasonlóan a csapatfőnök Christian Horner is kemény csatára számít a folytatásban, míg a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu arra mutatott rá, nem biztos, hogy ugyanolyan erősek lesznek a következő helyszíneken, mint Azerbajdzsánban.
„Verstappen kiesését leszámítva nagyszerű hétvégét zárt a Honda. Ez volt az első verseny, amelyet vb-éllovasként kezdtünk meg, és a következő futamnak is ugyanebben a pozícióban vághatunk neki. Még mindig vannak bizonyos területek, amelyeken fejlődhetünk, de az eredmények magukért beszélnek. Négy autóval jutottunk be az időmérő harmadik szakaszába, és két kocsival végeztünk a dobogón. Most úgy érzem, hogy a gépünk és az erőforrásunk is sokkal jobb, mint valaha volt. Ugyanakkor arra számítok, hogy a Mercedes hamarosan visszatér. Az előző versenyen fantasztikus eredményeket értünk el, azonban ez még nem jelenti azt, hogy a következő pályákon is jók leszünk."
Sajtóhírek szerint a japán motorgyártó nem is ül a babérjain: új erőforrással készül a soron következő Francia Nagydíjra, és arra számít, hogy teljesítményt is nyer a biztonsági fejlesztéseknek köszönhetően.