Drámából szombaton is bőven akadt a Ferrarinál, ám vasárnap jött csak a neheze a monacói hétvégén rendkívül erős teljesítményt nyújtó istálló számára. Csak néhány órával a futam kezdete előtt döntötték el, hogy nem cserélik ki a pole pozíciót megszerző Charles Leclerc autójában a sebességváltót, a futam kezdete előtt nem sokkal azonban mégis technikai problémák jelentkeztek a 16-os számú Ferrarinál.
Leclerc ráadásul nem tudta időben elfoglalni a helyét a rajtrácson, emiatt már semmiképp sem állhatott volna fel az első rajthelyre, nem sokkal később azonban az is biztossá vált, hogy egyáltalán nem vesz részt a futamot. Az első pozíció üresen maradt a rajtrácson, Max Verstappen ennek következtében úgy rajtolhatott az élről, hogy valójában csak a második rajtkockából kezdte meg a versenyt.
A hollandot ez nem különösebben zavarta, és a rajtnál sikerült megtartania az első helyet. Közvetlenül mögötte sem változott a sorrend az első kanyarokban – Carlos Sainz Jr. kicsit beragadt a startnál, s bár megtartotta a harmadik pozíciót, hamar elkezdett leszakadni az élen álló kettőstől.
A Monte-Carlóban megszokott vonatozás hamar kezdetét vette, és az első körökben nem sokat kockáztattak a versenyzők. Verstappen és Bottas között folyamatosan „ugrált” az aktuális leggyorsabb kör, de később Lando Norris és Sergio Pérez is elmondhatta magáról, hogy egy rövid ideig ők voltak a leggyorsabbak a mezőnyben.
MÁJUS 20., CSÜTÖRTÖK | ||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.487 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.684 | ||||
MÁJUS 22., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.294 | ||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:10.346 | ||||
MÁJUS 23., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Sainz, 3. Norris | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 20., 15.00 | Francia Nagydíj, Paul Ricard | |||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj |
Norris azonban később fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kapott, amiért többször túl szélesen vette a 10-es kanyart. Nem sokkal előtte Nyikita Mazepin is megkapta a maga figyelmeztetését ugyanezen okból kifolyólag.
Lewis Hamilton volt az első, aki kiállt kerékcserére a 30. körben, ám ez stratégiailag nem bizonyult jó döntésnek, hiszen a hétszeres világbajnok veszített egy pozíciót Sebastian Vettellel szemben a kerékcserék után. Bottas egy körrel később még rosszabbul járt, ugyanis a Mercedes szerelőinek nem sikerült leszedniük a jobb első kerekét, így a finn pilóta kénytelen volt kiszállni a versenyből.
Verstappen kerékcseréje néhány körrel később hibátlanul sikerült, ahogyan a Red Bull akkor is jól dolgozott, amikor Sergio Pérez érkezett a másik autóval. A mexikói sokat nyert azzal, hogy az élmezőnyből utolsóként állt ki friss gumikért, ugyanis az első kerékcserék után a negyedik pozícióba jött vissza.
Bottas kiesésével Sainz örökölte meg a második helyet, aki bár a verseny egy szakaszában próbált közelebb kerülni Verstappenhez, a holland az irányítása alatt tudta tartani a versenyt. Ez a későbbiekben is így volt, ráadásul Pérez a másik Red Bull-lal próbálta bebiztosítani a dupla Red Bull-dobogót. 20 körrel a verseny vége előtt elkezdett felzárkózni a harmadik helyen autózó Norrisra.
A 68. körben Hamilton újra megjárta a bokszutcát – friss lágy gumik kerültek fel az autójára, amivel a cél egyértelműen a futam leggyorsabb köréért járó plusz pont megszerzése volt. Ez össze is jött a hétszeres világbajnoknak, ám így is jóval kevesebb ponttal zárta a monacói futamot, mint riválisa.
Verstappen ugyanis megszerezte a győzelmet az idény ötödik versenyén, s ezzel átvette a vezetést a vb-összetettben, ahogyan a csapatok között is immár a Red Bull rendelkezik a legtöbb ponttal. Verstappen mellé Sainz és Norris állhatott fel a dobogóra. Pontot szerzett még Pérez, Vettel, Gasly, Hamilton, Stroll, Ocon és Giovinazzi.
Folytatás két hét múlva az Azeri Nagydíjjal!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:38.56.820 |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 8.968 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 19.427 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 20.490 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 52.591 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 53.896 mp h. |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:08.231 p h. |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 3 kör h. |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 29 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 2 | 5 | 5 | 1 | 105 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 4 | 5 | 2 | 101 |
3. | Lando Norris | - | 2 | 5 | - | 56 |
4. | Valtteri Bottas | - | 3 | 3 | 2 | 47 |
5. | Sergio Pérez | - | - | 4 | - | 44 |
6. | Charles Leclerc | - | - | 4 | - | 40 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 4 | - | 38 |
8. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 24 |
9. | Pierre Gasly | - | - | 4 | - | 16 |
10. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 12 |
11. | Sebastian Vettel | - | - | 1 | - | 10 |
12. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 9 |
13. | Fernando Alonso | - | - | 2 | - | 5 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 1 | - | 2 |
15. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1 | Red Bull-Honda | 149 |
2 | Mercedes | 148 |
3 | McLaren-Mercedes | 80 |
4 | Ferrari | 78 |
5 | Aston Martin-Mercedes | 19 |
6 | AlphaTauri-Honda | 18 |
7 | Alpine-Renault | 17 |
8 | Alfa Romeo-Ferrari | 1 |
9 | Williams-Mercedes | 0 |
10 | Haas-Ferrari | 0 |