LECLERC A VILÁGBAJNOKOK NYOMDOKAIN. Felemásan végződött a monacói időmérő Charles Leclerc számára, aki bár megszerezte a pole pozíciót, összetörte e Ferrariját az utolsó percben. Persze ez „megihlette” az összeesküvéselméletek gyártóit, akik Michael Schumacher 2006-os vagy Nico Rosberg 2014-es esetét hozták fel, és azt állították: lehet, hogy Leclerc szándékosan idézte elő a kvalifikáció félbeszakítását (ami valójában a végét is jelentette), hogy a többiek biztosan ne tudják megjavítani a köridejét. LECLERC A VILÁGBAJNOKOK NYOMDOKAIN. Felemásan végződött a monacói időmérő Charles Leclerc számára, aki bár megszerezte a pole pozíciót, összetörte e Ferrariját az utolsó percben. Persze ez „megihlette” az összeesküvéselméletek gyártóit, akik Michael Schumacher 2006-os vagy Nico Rosberg 2014-es esetét hozták fel, és azt állították: lehet, hogy Leclerc szándékosan idézte elő a kvalifikáció félbeszakítását (ami valójában a végét is jelentette), hogy a többiek biztosan ne tudják megjavítani a köridejét.
TOVÁBBRA SEM SZERENCSÉS LECLERC OTTHON. Hosszú várakozás és jó néhány technikai ellenőrzés kellett ahhoz, hogy kiderüljön, az időmérő legvégén az autóját összetörő Charles Leclerc megtarthatja-e a rajtelsőségét a hazai futamán. Néhány órával a start előtt még úgy tűnt, hogy nem változik a rajtsorrend, a bokszutcából kivezető körén azonban Leclerc már érezte, hogy nem stimmel minden a Ferrarijával. Akkor a sebességváltóra panaszkodott, s bár később kiderült, hogy nem ez az elem okozta Leclerc vesztét, a versenyen egyáltalán nem tudott részt venni. Íme a pillanat, mikor a Ferrari-pilóta rájön, hogy ez Monacói Nagydíj még rosszabbul alakul a számára, mint az előzőek.
Leclerc ugyanis ott volt már a mezőnyben az előző két nagydíjon, ám sem 2018-ban, sem 2019-ben nem tudta befejezni a futamot. Ezt idén sikerült azzal „felülmúlnia”, hogy ezt a viadalt el sem tudta kezdeni.
HAMILTON SEM BOLDOGAN TÁVOZIK MONACÓBÓL. Leclerc mellett a hétszeres világbajnok sem lehet elégedett az idény ötödik versenyét követően. Bár Hamilton végigment a futamon, csak a hetedik helyen látta meg a kockás zászlót, s mivel világbajnoki riválisa, Max Verstappen nyert, a Mercedes versenyzője elveszítette a vezetést a pontversenyben. Hamilton gyenge eredménye mögött többek között az áll, hogy az élmezőnyből elsőként teljesítette az első kerékcseréjét, és mint utólag nyilvánvalóvá vált, az járt jól, aki a körülötte autózókhoz képest később állt ki. Így Sebastian Vettel és Sergio Pérez is Hamilton elé került a kerékcserék után, amiért a Mercedes versenyzője igen dühös volt a csapatára.
Hamilton egyébként a leintést követően úgy fogalmazott, hogy a Mercedes csapatként leszerepelt Monte-Carlóban. A többiek nyilatkozatát és Verstappen frappáns válaszát Hamiltonnak, ide kattintva olvashatják el.
VILÁGKLASSZIS LEINTÉS A FUTAMON. Monacóban minden évben hemzsegnek a hírességek, a koronavírus-járvány miatt azonban idén nem volt olyan nagy a felhozatal. Mindenesetre a négyszeres olimpiai bajnok és 23-szoros Grad Slam-győztes, Serena Williams nem hagyta ki az idei versenyt, ráadásul a kockás zászlót is ő lengette a 78. kör végén. Szerencsére ezúttal nem történt olyan baki, mint három évvel ezelőtt Kanadában, amikor az adott híresség két körrel a tervezett előtt vetett véget a versenynek.
Serena Williams mellett többek között a Borussia Dortmund labdarúgója, Erling Haaland is a helyszínről tekintette meg a futamot. A norvég csatár még a Monte-Carlóba vezető útjáról osztott meg képet a közösségi médiás felületein.
MINDENIDŐK HARMADIK LEGFIATALABB DOBOGÓJA. A monacói top három átlagéletkora 23 év, 11 hónap és 18 nap volt, aminél (az alábbi videóban elhangzottakkal ellentétben) csupán kétszer fordult elő alacsonyabb szám. Igaz, a 2008-as Olasz Nagydíjon az átlagéletkor ennél mindössze két nappal volt alacsonyabb, a rekordot továbbra is a tavalyelőtti Brazil GP tartja, ahol azonban csak egy személyt tekintve tért el a dobogón álló versenyzők névsora. A győzelem akkor is Verstappené lett, mögötte Gasly, harmadikként pedig Sainz látta meg a kockás zászlót – az akkor 23 év, 8 hónap, 13 napos átlagéletkort jelentett. A mostani hármasból egyébként Sainz a legidősebb, és ezt Verstappenék szóvá is tették a futam utáni sajtótájékoztatón.
KÉSETT EGY NAPOT AZ ESŐ. Talán senkit sem bántunk meg, ha azt írjuk, a 2021-es Monacói GP számunkra sem a valaha látott egyik legizgalmasabb verseny volt. Persze Monte-Carlót számtalan okból lehet szeretni, és az biztos, hogy különleges fordulója ez a szezonnak, de a múlt vasárnapi verseny sajnos egy kissé unalmas „vonatozásba” fulladt. Lehet, hogy nem is kellene megemlítenünk, hogy mára viszont megérkezett az eső Monacóba, ami legalább kicsit megkavarhatta volna a dolgokat egy nappal korábban...
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:38.56.820 |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 8.968 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 19.427 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 20.490 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 52.591 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 53.896 mp h. |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:08.231 p h. |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 3 kör h. |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 29 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 2 | 5 | 5 | 1 | 105 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 4 | 5 | 2 | 101 |
3. | Lando Norris | - | 2 | 5 | - | 56 |
4. | Valtteri Bottas | - | 3 | 3 | 2 | 47 |
5. | Sergio Pérez | - | - | 4 | - | 44 |
6. | Charles Leclerc | - | - | 4 | - | 40 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 4 | - | 38 |
8. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 24 |
9. | Pierre Gasly | - | - | 4 | - | 16 |
10. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 12 |
11. | Sebastian Vettel | - | - | 1 | - | 10 |
12. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 9 |
13. | Fernando Alonso | - | - | 2 | - | 5 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 1 | - | 2 |
15. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda | 149 |
2. | Mercedes | 148 |
3. | McLaren-Mercedes | 80 |
4. | Ferrari | 78 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 19 |
6. | AlphaTauri-Honda | 18 |
7. | Alpine-Renault | 17 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 1 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |