F1: Leclerc tart a büntetéstől; a Mercedesnél nem értik, mi történt velük

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2021.05.22. 18:11
null
Könnyen lehet, hogy sebességváltót kell cserélni az időmérő legvégén bukó Leclerc Ferrarijában (Fotó: DPPI)
Nem mindennapi körülmények között hódította el Formula–1-es pályafutása nyolcadik pole pozícióját Charles Leclerc. A hazai pályán versenyző pilóta ráadásul tart attól, hogy megsérült a sebességváltó a Ferrarijában, s ha valóban ki kell cserélni az elemet az autóban, Leclerc elveszíti a rajtelsőséget. Ebben az esetben Max Verstappen vághatna neki az élről a monacói futamnak, így ha a Red Bull versenyzőjén múlna, biztosan megejtenék a váltócserét a Ferrarinál.

 

A 2019-es Mexikói GP után hódította el ismét a pole pozíciót Ferrari-versenyző, ám Charles Leclerc öröme nem lehet teljes a hazai pályáján. A nyolcadik rajtelsőségét megszerző pilóta ugyanis összetörte az autóját az utolsó körében, és ha ki kell cserélni a sebességváltót – amire nem kis esély van –, az öt rajthelyes büntetést vonna maga után. Vagyis ugrana a rajtelsőség.

„Kár, hogy a falban végeztem, és bár nem ugyanolyan, mint normál esetben, de így is rettentő boldog vagyok, amiért enyém lett a leggyorsabb kör – értékelte az időmérőjét Leclerc. – Mindig nagyon balszerencsés voltam ezen a pályán, és most is aggódok a sebességváltóm miatt. Nem sikerült tökéletesen az egyes kanyar, de aztán jól mentem a második és a harmadik szektorban. Nagyon örülök a pole-nak, de a pontokat holnap osztják.”


Az, hogy Leclerc balesete az időmérő legvégén történt – és így megakadályozta a többieket abban, hogy javítsanak a köridejükön –, természetesen „megihlette” az összeesküvés-elméletek szövőit. Max Verstappen azonban biztos abban, hogy semmi szándékosság sem állt az eset mögött.

„Charles autójának az eleje nem nézett ki túl jól, és ha a mi autónkkal történt volna ez, mindenképp kicserélnénk a váltót – viccelődött a Red Bull versenyzője. – Ha Charles simán félrehúzódott volna, mert kicsit megsérült az első szárnya, más lenne a helyzet. Viszont eltalálta a falat a pálya azon részén, ahol korábban már én is ütköztem kétszer. Csak szerencsétlen egybeesésről van szó.”

Valtteri Bottas úgy véli, a pole pozíció is meglehetett volna, ha nem kell idő előtt befejeznie az utolsó gyors körét a Q3-ban. A Mercedes számára eddig nem alakul túl jól a monacói hétvége, de Bottas szerint legalább folyamatosan sikerült fejlődniük.

67. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 20., CSÜTÖRTÖK
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.487
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.684
MÁJUS 22., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.294
Időmérő: 1. Leclerc 1:10.346
MÁJUS 23., VASÁRNAP
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 6., 14.00
Azeri Nagydíj, Baki
Június 20., 15.00Francia Nagydíj, Paul Ricard
Június 27. 15.00
Stájer Nagydíj

„Számomra csalódást keltő, hogy nem tudtam befejezni az utolsó körömet a piros zászló miatt, de néha így alakulnak a dolgok – mondta a finn versenyző. – A legvégén mindent beleadtam, és bár az első kör nem volt elég a pole-hoz, a másodikat nagyon jónak éreztem, így most csalódott vagyok. Már csütörtökön, majd a mai edzésen is láttuk, hogy a teljesítményünk a Red Bulltól, de még a Ferraritól is elmarad a korábbi versenyekhez képest. Ez egyedülálló pálya, és máshogyan kell beállítani az autót, de büszke vagyok a fejlődésre, amit eddig bemutattunk. Az időmérőre már sokkal jobbnak éreztük az autót, mint előtte a szabadedzésen.”

Leggyengébb időmérőjét zárta idén Lewis Hamilton Monte-Carlóban, csak a negyedik rajtsorba sikerült kvalifikálnia magát. A legutóbbi monacói futam győztese – aki további két alkalommal diadalmaskodott ezen a pályán – úgy véli, idén egyértelműen nem szállhat harcba az első pozícióért.

„Ami engem illet, a tapadáshiánnyal volt problémám, ami arra késztetett, hogy még keményebben nyomjam, de így sem sikerült előrébb kerülnöm – vallotta be Hamilton. – Nehéz időmérő volt. Bottasnak sikerült valamivel kirukkolnia, nekem viszont több gondom is volt. Szinte lehetetlen előzni a pályán, szombaton kell a legjobb teljesítményt nyújtani. A győzelem elérhetetlennek tűnik most, a minimum elvárást a hetedik pozíció jelenti.”

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff sem érti, miért esett vissza a Mercedes ennyire a csütörtöki edzésnaphoz képest, s elmondta, főleg Hamilton autójával nem stimmelt valami. Az osztrák szakember azonban úgy véli, ha Leclerc miatt nem kerül elő a piros zászló a Q3 legvégén, Bottas a rajtelsőséget is elhódíthatta volna.

„Egyértelműen nem volt jó nap a számunkra – jelentette ki Wolff. – Rá kell jönnünk, miért nem sikerült Hamilton autóját jobb teljesítményre bírnunk. Nem tudjuk, mi történt, mert csütörtökön egész nap jónak tűntünk, de ma Hamilton nem találta a megfelelő tapadást. Az utolsó gyors körén Valtteri pole-t érő körön volt, és nagy valószínűséggel meg is szerezte volna. Aztán viszont megtörtént az az ütközés a Q3-ban.”

MONACÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:10.346 átlag: 170.773 km/ó
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:10.576 0.230 mp. h.
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:10.601 0.255
4. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:10.611 0.265
5. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:10.620 0.274
6. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:10.900 0.554
7. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:11.095 0.749
8. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:11.419 1.073
9. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:11.573 1.227
10. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:11.779 1.433
11. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:11.486 0.889
12. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:11.598 1.001
13. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:11.600 1.003
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:11.642 1.045
15. George Russell brit Williams-Mercedes 1:11.830 1.233
16. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:12.096 1.158
17. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:12.205 1.267
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:12.366 1.428
19. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:12.958 2.020
20. Mick Schumacher német Haas-Ferrari idő nélkül
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Bottas 1:10.938 1. Leclerc 1:10.597
2. Leclerc 1:11.113 2. Verstappen 1:10.650
3. Verstappen 1:11.124 3. Bottas 1:10.695
4. Norris 1:11.321 4. Sainz 1:10.806
5. Sainz 1:11.324 5. Pérez 1:11.019
6. Gasly 1:11.560 6. Norris 1:11.031
7. Hamilton 1:11.622 7. Hamilton 1:11.116
8. Pérez 1:11.644 8. Gasly 1:11.179
9. Giovinazzi 1:11.658 9. Vettel 1:11.309
10. Ocon 1:11.740 10. Giovinazzi 1:11.409
11. Ricciardo 1:11.747 11. Ocon 1:11.486
12. Räikkönen 1:11.899 12. Ricciardo 1:11.598
13. Stroll 1:11.979 13. Stroll 1:11.600
14. Russell 1:12.016 14. Räikkönen 1:11.642
15. Vettel 1:12.078 15. Russell 1:11.830
16. Cunoda 1:12.096
17. Alonso 1:12.205
18. Latifi 1:12.366
19. Mazepin 1:12.958
20. Schumacher idő nélkül

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik