Valtteri Bottas a második helyen haladt a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon, amikor a 30. körben kiállt kerékcserére, ahonnan már nem tért vissza a pályára, miután a szerelőknek nem sikerült leszedniük a jobb első kereket. A csapatfőnök, Toto Wolff a leintést követően elárulta, nem ez volt az első eset, amikor a kerékpisztoly eldeformálta az anyacsavart, így át kell gondolniuk a kerékanya dizájnját, ugyanakkor arra is rávilágított, hogy az is közrejátszhatott a hibában, hogy a finn versenyező valamivel korábban állt meg, mint arra a szerelőcsapat készült.
MÁJUS 20., CSÜTÖRTÖK | ||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.487 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.684 | ||||
MÁJUS 22., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.294 | ||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:10.346 | ||||
MÁJUS 23., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Sainz, 3. Norris | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 20., 15.00 | Francia Nagydíj, Paul Ricard | |||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj |
„Valtteri azt mondta, látta, ahogyan alumíniumforgácsok röpködtek a levegőben. A Ferrari is kisegített minket nehéz szerszámokkal, de a kerék még mindig az autón van – kezdte az osztrák, majd elmondta, ki kell elemezniük az esetet. – Meg kell vizsgálnunk az anya kialakítását, valamint a kerékpisztoly anyagát, mert az azt működtető szerelőknek olyan módon kell használniuk, hogy ne tudják elnyírni a kerékanyát. Ami azt illeti, a szerelő, aki ezt tette, az egyik legjobb és legfittebb a kerékcsere gyorsasága terén a csapatunkban. Mindig van, hogy összejönnek a dolgok, soha nem egyvalaki hibája, hanem több tényezőről van szó" – magyarázta, majd elárulta, valamelyest Bottas is közrejátszott abban, hogy így alakultak a dolgok.
„Valamivel hamarabb állt meg, ami azt jelentette, hogy a szerelőnek egy furcsa szögből kellett használni a kerékpisztolyt, ami így deformálta a kerékanyát" – mutatott rá, míg a vezető versenymérnök, Andrew Shovlin utólag részletesebben is elmesélte, pontosan mi történt.
„Ha nem sikerül teljesen jól rátenni a kerékpisztolyt az anyára, akkor az anya menete elmállhat. Ezt hívják úgy, hogy elnyírtuk az anyát. Ez olyan, mint amikor fogsz egy Phillips-csavarbehajtót, és nem egyenesen teszed rá a csavarra, így elkezded lenyírni. Ezután egész egyszerűen nem tudod már kivenni a csavart, bármivel is próbálkozol, hiszen már nincs meg a felület, ahol megragadnád. Nagyon hasonló történik a kerékanyával is, ha a kerékpisztoly elkezd pörögni és eldeformálja a felületet, és mivel elég nagy a kerékpisztoly ereje, gyorsan az lesz a vége, hogy egyáltalán nem marad olyan rész, ahol meg lehetne ragadni. Ez történt a versenyen" – emelte ki, és megosztotta, a Mercedes a helyszínen nem is tudta eltávolítani a kereket.
„Végül nem szedtük le, a kocsi a kerékkel együtt pihen a garázsban. Fognunk kell egy fémvágót, és sajnos át kell vágnunk a kerékanya maradványait. Ezt a gyárban fogjuk megcsinálni."
Bottas az idei második nullázásával az egyéni összetett negyedik helyére csúszott vissza, hátránya öt nagydíjat követően 58 pont a vb-éllovas Max Verstappen (Red Bull) mögött.