MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
Max Verstappen valamennyi szabadedzésen az élen zárt, majd az időmérőn is ő bizonyult a leggyorsabbnak, azonban a versenyen hiába vezetett többször is, és támadhatta Lewis Hamiltont a frissebb gumikon az utolsó körökben, a pályán kívülről előzött a sokat vitatott 4-es kanyarban, és így vissza kellett adnia a vezetést a riválisának, aki onnantól már nem engedte ki a győzelmet a kezei közül.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, Bahreinben az ő rendelkezésükre állt a leggyorsabb autó, azonban több hibát is elkövettek, ami ahhoz vezetett, hogy csapatként elbuktak a kiemelkedő Hamilton ellen.
„Maxszal az autóban a miénk volt a legerősebb csomag Bahreinben, de a Mercedesszel ellentétben nem a legmagasabb szinten működtünk. Kisebb hibákat követtünk el például a gumiválasztásnál – utalt arra az F1-Insidernek adott nyilatkozatában, hogy a Red Bull a közepes, míg a Mercedes a kemény keveréket tette fel az utolsó etapra.
Az abroncsok mellett ráadásul más is hátráltatta Verstappent, a holland ugyanis már a verseny elejétől fogva panaszkodott az autóra a gázadás közben fellépő furcsa érzés miatt is, az osztrák megosztotta, mi volt a probléma.
„Maxnak gondjai akadtak a differenciállal, ami ugyancsak nem segített, így nem tudott akkora előnyt kiépíteni az élen, mint amire számítottunk. A végén el kellett fogadnunk, hogy a teljesítményünk nem volt elegendő ahhoz, hogy legyőzzük a kiemelkedő Hamiltont a Mercedesben" – jelentette ki, majd elmondta, sokáig nem keseregnek a vereség miatt.
„Egy évvel ezelőtt aláírtuk volna ezt az eredményt. A célunkat, hogy már az elejétől fogva nyomást helyezzünk a Mercedesre, elértük. Ráadásul két kocsival, hiszen Sergio Pérez is nagyszerű teljesítményt nyújtott. A felvezető körön történt technikai meghibásodása nélkül dobogóra állhatott volna. A legnagyobb kérdés most az, kinek van több tere a fejlődésre. Most meg kell győződnünk, hogy mindent kihozunk a csomagból, ami Bahreinben benne maradt, hiszen Imolában többé-kevésbé ugyanezzel az autóval szállunk harcba. Ott nem követhetjük el azokat a hibákat, mint amiket Bahreinben elkövettünk, ha sikerül, akkor nagyon jó helyzetben leszünk. Az első jelentős fejlesztési csomagunk aztán a harmadik futamon vetjük be Portugáliában" – bocsátotta előre Marko, majd szót ejtett Hamilton és Verstappen párharcáról.
„Ez a két versenyző jelenleg külön világot képvisel" – tette hozzá, és azt is kiemelte, olyan, mintha a fiatal és az idős Ayrton Senna küzdene meg egymással, hiszen azokat az előnyöket, amelyek Verstappen fiatalságából fakadnak, azokat Hamilton pótolja a tapasztalatával.
Az bajnokság az április 18-i hétvégén folytatódik Imolában.