F1: Räikkönen legenda, Mazepin még mindig ősellenség – F1-legek

Vágólapra másolva!
2021.03.29. 15:26
Izgalmakból és emlékezetes pillanatokból kicsit sem volt hiány a Formula–1 2021-es idényének nyitányán. Már a Bahreini GP szabadedzésein is akadt néhány viccesebb jelenet, a vasárnapi futam azonban egy komolyabb eset miatt maradhat beszédtéma még egy darabig. Jöjjenek az első F1-legek 2021-ből!

KESERŰ RIVALIZÁLÁS? UGYAN MÁR! A múlt héten megjelent a Drive to Survive új évada, amelynek egyik részében a sorozat készítői igyekeztek igen drámai módon bemutatni Lando Norris és Carlos Sainz Jr. kapcsolatát a McLarennél. A tavalyi csapattársak a pályán igyekeztek a lehető legtöbbet nyújtani, azon kívül viszont gyakran sokkal lazább volt a viszonyuk. Sainz idén már a Ferrari versenyzője, Norris viszont a pályán is megragadta a lehetőséget, hogy üdvözölje a korábbi csapattársát a szezon első versenyhétvégéjén.KESERŰ RIVALIZÁLÁS? UGYAN MÁR! A múlt héten megjelent a Drive to Survive új évada, amelynek egyik részében a sorozat készítői igyekeztek igen drámai módon bemutatni Lando Norris és Carlos Sainz Jr. kapcsolatát a McLarennél. A tavalyi csapattársak a pályán igyekeztek a lehető legtöbbet nyújtani, azon kívül viszont gyakran sokkal lazább volt a viszonyuk. Sainz idén már a Ferrari versenyzője, Norris viszont a pályán is megragadta a lehetőséget, hogy üdvözölje a korábbi csapattársát a szezon első versenyhétvégéjén.

NEM KELLETT SOKAT VÁRNI EGY „RÄIKKÖNEN-KLASSZIKUSRA”. Az Alfa Romeo versenyzője már a második szabadedzésen okozott néhány vidám percet, amikor az alábbi beszélgetés zajlott le közte és a mérnöke között.

Räikkönen egyébként Fernando Alonsóhoz hasonlóan a 2001-es idényben debütált a Formula–1-ben, ami azt jelenti, hogy – bár mind a ketten kihagytak néhány évet – húsz évvel később is a mezőny tagjai. Ezt Räikkönen az alábbi kartontáblán jelezte az Alfa Romeo futam előtti csapatfotózásán.


MAZEPIN A TÁMADÁSOK KERESZTTÜZÉBEN. Továbbra sem sikerült belopnia magát a rajongók szívébe a Haas fiatal versenyzőjének. Az F1 új botrányhőse a bahreini hétvége kezdetétől feszegette a határokat a pályán, és bár védelmére szóljon, hogy az idei Haas valóban nagyon nehezen vezethető, az egyik megforgása éppen a legrosszabbkor történt. Mazepin a Q1 legvégén a célegyenes végén állt keresztbe, ami miatt több pilóta – köztük Sebastian Vettel – sem tudott már javítani az idején.

SZÜLETÉSNAPI KÖSZÖNTÉS VERSTAPPEN-MÓDRA. Nem sokkal azt követően, hogy Max Verstappen megszerezte a pole pozíciót az idény első versenyére, még arra is volt energiája, hogy megviccelje kicsit David Coulthardot. Az exversenyző készítette az interjúkat a kvalifikáció első három helyezettjével, amikor is Verstappen néhány másodpercre eltűnt. Egy tortával tért vissza, hiszen Coulthard éppen aznap töltötte be az 50. életévét – a sütemény azonban a korábbi Red Bull-pilóta arcán végezte.


VILÁGBAJNOKOK HARCA. Előzésekből nem volt hiány a bahreini versenyen, ráadásul olykor az is megesett, hogy két versenyzőnél többen csaptak össze egyszerre a pályán. Így volt akkor is, amikor Fernando Alonso és Sebastian Vettel mellett Carlos Sainz Jr. is ugyanazt a pozíciót szerette volna. Bár mintha ezek a képeket egy másik műsorban már láttuk volna…

A három versenyző közül egyébként Sainz zárta a legjobb pozícióban a futamot, hiszen nyolcadikként ért célba. Vettel Oconnal keveredett egy nem túl jól végződő csatába, s végül csak 15.-ként látta meg a kockás zászlót. Alonso a fékek túlmelegedése miatt célba sem tudott érni, és mint azóta kiderült, egy szendvicspapír szorult be a 14-es számú Alpine hátsó fékjéhez, ez okozta Alonso futamának a végét.

A HÉTVÉGE LEGVITATOTABB ESETE. Mi másról maradhat leginkább emlékezetes az idei Bahreini GP, mint Hamilton és Verstappen csatájáról a futam hajrájában? A frissebb gumikon érkező holland három körrel a leintés előtt előzte meg Hamiltont, ám az élen nem sok időt tölthetett, hiszen a mérnöke szólt neki, hogy adja vissza a pozíciót. Emögött az állt, hogy Verstappen az előzés során négy kerékkel elhagyta a pályát a négyes kanyarban, ami az FIA szerint szabálytalan előnyszerzésnek minősül.


A vitát valójában az váltotta ki, hogy többen, köztük Hamilton is gyakran hagyta el a pályát azon a részen, de az FIA szerint azok az esetek teljesen mások voltak, mint amikor Verstappen előzés közben szélesítette ki a kanyart. Arról, hogy ezt Michael Masi versenyigazgató mivel indokolta, ide kattintva olvashatnak.


A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:32:03.897
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 0.745 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 37.383 mp h.
4. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 46.466 mp h.
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 52.047 mp h.
6. Charles Leclerc monacói Ferrari 59.090 mp h.
7. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:06.004 p h.
8. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:07.100 p h.
9. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:25.692 p h.
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:26.713 p h.
11. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:28.864 p h.
12. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
13. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1 kör h.
14. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.
15. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1 kör h.
16. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.
17. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 4 kör h.
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 5 kör h.
FELADTÁK megtett körök
Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 32
Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 0
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Lewis Hamilton 1 1 1 25
2. Max Verstappen 1 1 18
3. Valtteri Bottas 1 1 1 16
4. Lando Norris 1 12
5. Sergio Pérez 1 10
6. Charles Leclerc 1 8
7. Daniel Ricciardo 1 6
8. Carlos Sainz 1 4
9. Cunoda Juki 1 2
10. Lance Stroll 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 41
2. Red Bull-Honda 28
3. McLaren-Mercedes 18
4. Ferrari 12
5. AlphaTauri-Honda 2
6. Aston Martin-Mercedes 1
7. Alfa Romeo-Ferrari 0
8. Alpine-Renault 0
9. Williams-Mercedes 0
10. Haas-Ferrari 0
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik