KESERŰ RIVALIZÁLÁS? UGYAN MÁR! A múlt héten megjelent a Drive to Survive új évada, amelynek egyik részében a sorozat készítői igyekeztek igen drámai módon bemutatni Lando Norris és Carlos Sainz Jr. kapcsolatát a McLarennél. A tavalyi csapattársak a pályán igyekeztek a lehető legtöbbet nyújtani, azon kívül viszont gyakran sokkal lazább volt a viszonyuk. Sainz idén már a Ferrari versenyzője, Norris viszont a pályán is megragadta a lehetőséget, hogy üdvözölje a korábbi csapattársát a szezon első versenyhétvégéjén.KESERŰ RIVALIZÁLÁS? UGYAN MÁR! A múlt héten megjelent a Drive to Survive új évada, amelynek egyik részében a sorozat készítői igyekeztek igen drámai módon bemutatni Lando Norris és Carlos Sainz Jr. kapcsolatát a McLarennél. A tavalyi csapattársak a pályán igyekeztek a lehető legtöbbet nyújtani, azon kívül viszont gyakran sokkal lazább volt a viszonyuk. Sainz idén már a Ferrari versenyzője, Norris viszont a pályán is megragadta a lehetőséget, hogy üdvözölje a korábbi csapattársát a szezon első versenyhétvégéjén.
NEM KELLETT SOKAT VÁRNI EGY „RÄIKKÖNEN-KLASSZIKUSRA”. Az Alfa Romeo versenyzője már a második szabadedzésen okozott néhány vidám percet, amikor az alábbi beszélgetés zajlott le közte és a mérnöke között.
Räikkönen egyébként Fernando Alonsóhoz hasonlóan a 2001-es idényben debütált a Formula–1-ben, ami azt jelenti, hogy – bár mind a ketten kihagytak néhány évet – húsz évvel később is a mezőny tagjai. Ezt Räikkönen az alábbi kartontáblán jelezte az Alfa Romeo futam előtti csapatfotózásán.
MAZEPIN A TÁMADÁSOK KERESZTTÜZÉBEN. Továbbra sem sikerült belopnia magát a rajongók szívébe a Haas fiatal versenyzőjének. Az F1 új botrányhőse a bahreini hétvége kezdetétől feszegette a határokat a pályán, és bár védelmére szóljon, hogy az idei Haas valóban nagyon nehezen vezethető, az egyik megforgása éppen a legrosszabbkor történt. Mazepin a Q1 legvégén a célegyenes végén állt keresztbe, ami miatt több pilóta – köztük Sebastian Vettel – sem tudott már javítani az idején.
SZÜLETÉSNAPI KÖSZÖNTÉS VERSTAPPEN-MÓDRA. Nem sokkal azt követően, hogy Max Verstappen megszerezte a pole pozíciót az idény első versenyére, még arra is volt energiája, hogy megviccelje kicsit David Coulthardot. Az exversenyző készítette az interjúkat a kvalifikáció első három helyezettjével, amikor is Verstappen néhány másodpercre eltűnt. Egy tortával tért vissza, hiszen Coulthard éppen aznap töltötte be az 50. életévét – a sütemény azonban a korábbi Red Bull-pilóta arcán végezte.
VILÁGBAJNOKOK HARCA. Előzésekből nem volt hiány a bahreini versenyen, ráadásul olykor az is megesett, hogy két versenyzőnél többen csaptak össze egyszerre a pályán. Így volt akkor is, amikor Fernando Alonso és Sebastian Vettel mellett Carlos Sainz Jr. is ugyanazt a pozíciót szerette volna. Bár mintha ezek a képeket egy másik műsorban már láttuk volna…
A három versenyző közül egyébként Sainz zárta a legjobb pozícióban a futamot, hiszen nyolcadikként ért célba. Vettel Oconnal keveredett egy nem túl jól végződő csatába, s végül csak 15.-ként látta meg a kockás zászlót. Alonso a fékek túlmelegedése miatt célba sem tudott érni, és mint azóta kiderült, egy szendvicspapír szorult be a 14-es számú Alpine hátsó fékjéhez, ez okozta Alonso futamának a végét.
A HÉTVÉGE LEGVITATOTABB ESETE. Mi másról maradhat leginkább emlékezetes az idei Bahreini GP, mint Hamilton és Verstappen csatájáról a futam hajrájában? A frissebb gumikon érkező holland három körrel a leintés előtt előzte meg Hamiltont, ám az élen nem sok időt tölthetett, hiszen a mérnöke szólt neki, hogy adja vissza a pozíciót. Emögött az állt, hogy Verstappen az előzés során négy kerékkel elhagyta a pályát a négyes kanyarban, ami az FIA szerint szabálytalan előnyszerzésnek minősül.
A vitát valójában az váltotta ki, hogy többen, köztük Hamilton is gyakran hagyta el a pályát azon a részen, de az FIA szerint azok az esetek teljesen mások voltak, mint amikor Verstappen előzés közben szélesítette ki a kanyart. Arról, hogy ezt Michael Masi versenyigazgató mivel indokolta, ide kattintva olvashatnak.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32:03.897 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 0.745 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 37.383 mp h. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 46.466 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 52.047 mp h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 59.090 mp h. |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:06.004 p h. |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:07.100 p h. |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:25.692 p h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:26.713 p h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.864 p h. |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 4 kör h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 5 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 32 | |
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 0 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 1 | 1 | 1 | – | 25 |
2. | Max Verstappen | – | 1 | 1 | – | 18 |
3. | Valtteri Bottas | – | 1 | 1 | 1 | 16 |
4. | Lando Norris | – | – | 1 | – | 12 |
5. | Sergio Pérez | – | – | 1 | – | 10 |
6. | Charles Leclerc | – | – | 1 | – | 8 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | – | 6 |
8. | Carlos Sainz | – | – | 1 | – | 4 |
9. | Cunoda Juki | – | – | 1 | – | 2 |
10. | Lance Stroll | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 41 |
2. | Red Bull-Honda | 28 |
3. | McLaren-Mercedes | 18 |
4. | Ferrari | 12 |
5. | AlphaTauri-Honda | 2 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 1 |
7. | Alfa Romeo-Ferrari | 0 |
8. | Alpine-Renault | 0 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |