A Renault az idei évtől Alpine néven folytatja a Formula–1-es szerepvállalását, és több szervezeti alakuláson is átesett a tél folyamán annak érdekében, hogy minél jobb helyzetben vághasson neki a nagy szabályváltoztatásokat hozó 2022-es idénynek. A kitűzött nagy célok elérését azonban nehezíti, hogy a McLaren Mercedesszel kötött megállapodása értelmében partnercsapat nélkül maradt az idei évre, hiszen így kevesebb adatot tud gyűjteni, ami egyértelmű hátrányt jelent számára a többi motorgyártóval szemben.
Az Alpine bevallottan változtatni szeretne ezen a helyzeten, s elmondása szerint a botrányos válás ellenére is kész lett volna újra együttműködésbe fogni a Red Bull-lal. A „vörös bikák" azonban hamar elzárkóztak, és egyértelműsítették a Honda erőforrását kívánják a japán motorgyártó kivonulása után is használni.
Az osztrák csapat ennek érdekében hosszas tárgyalások után átvitte a motorfejlesztés 2022-es befagyasztására tett javaslatát, majd egyezségre jutott a japánokkal, aminek eredményeként egészen az új motorformula 2025-ös bevezetéséig használhatja a Honda erőforrását.
Miután az Alpine előtt bezárult a Red Bull-os lehetőség, sajtóinformációk szerint először az Alfa Romeót környékezte meg, ám miután egyre több forrás erősítette meg, hogy a hinwiliek a Ferrarival folytatják a partnerséget, a Motorsport beszámolója szerint a Williamst vette célkeresztbe.
A hírek akkor arról szóltak, hogy a grove-iak Mercedesszel kötött, 2022-től életbe lépő szorosabb együttműködése akadályt gördíthet a megállapodás elé, ám a La Gazzetta dello Sport legfrissebb értesülései szerint az enstone-i alakulat célt ért, és egyezségre jutott a tavaly tulajdonosváltáson áteső patinás istállóval, aminek keretein belül a Williams 2022-től francia hajtáslánccal fog rajthoz állni, s egyúttal az Alpine juniorcsapatává válik.
A francia istálló így nemcsak több adatot tudna nyerni, hanem lehetősége lenne ülést is biztosítani a fiataljainak a Formula–1-ben.