A patinás olasz istálló legutóbb 2007-ben hódította el az egyéni, míg egy évvel később, 2008-ban a konstruktőri címet. A gárda a csapatbajnokságban azóta öt, míg a versenyzőkében hat alkalommal zárt a második helyen, azonban most minden eddiginél távolabbinak tűnik az újabb elsőség. A Ferrari ugyanis négy versennyel a vége előtt a hatodik helyen áll a tabellán, és ha nem tud előrelépni, 1980, vagyis a történelmi mélypontja után végez újra a top 5-ön kívül.
NOVEMBER 13., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 9.00–10.30 | ||||
2. szabadedzés: 13.00–14.30 | ||||
NOVEMBER 14., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 10.00–11.00 | ||||
Időmérő: 13.00–14.00 | ||||
NOVEMBER 15., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 309.396 km) rajtja: 11.10 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír | |||
December 6., 18.10 | Szahíri Nagydíj, Szahír | |||
December 13., 14.10 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Ráadásul a koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés nyomán 2022-re halasztották a nagy szabályváltoztatásokat is, illetve több elem fejlesztését is befagyasztották a 2021-es idényre, ami azt jelenti, hogy a jelenleg gödörben lévő maranellóiak jövőre sem számíthatnak sokkal jobb helyzetre. A Ferrari fennállásának leghosszabb, egyéni vb-cím nélküli periódusa 21 évig íródott, s Michael Schumacher tett pontot a végére 2000-ben – a mostani széria 13 esztendeje tart.
A csapatfőnök, Mattia Binotto bízik abban, hogy nem kell megint ilyen sok időt várniuk, s alakulata akár már a szabályváltozásokkor visszatérhet a győztesek útjára.
„Gratulálok a Mercedesnek, hogy megnyerte a csapatbajnoki címet. Tisztában vagyunk azzal, hogy még hosszú út áll előttünk, mire ismét hasonló célokért harcolhatunk, de már jó néhányszor sikerült elérnünk a történetünk során, és hiszem, hogy újra sikerülni fog. Nem kell megint 21 évet várni az újabb vb-címre, meg vagyok győződve róla. Végigkövettem már az újraépítkezési időszakot az 1999-ben elhódított konstruktőri és a 2000-ben megnyert egyéni cím előtt" – kezdte Binotto.
„Most megint sok esztendő telt el a legutóbbi címünk óta, ám sokszor küzdöttünk a győzelemért és párszor a bajnoki trófeára is volt esélyünk az azóta eltelt időszakban. Ha visszanézünk, 1990 és 1994 között is volt több nyeretlen idényünk. A mostani egy rendkívül nehéz és egyedülálló év, nemcsak a tapasztalt nehézségek, hanem a koronavírus-járvány okán is. Nem volt nagyon lehetőségünk a fejlesztésre és a változtatásra sem, ráadásul már a nyakunkon vana 2022-es szezon, amelybe rengeteg energiát kell belefektetnünk" – mondta a soron következő Török Nagydíjat biztosan kihagyó csapatfőnök.