OKTÓBER 9., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: törölve | |||
2. szabadedzés: törölve | |||
OKTÓBER 10., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.225 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:25.269 | |||
OKTÓBER 11., VASÁRNAP | |||
A verseny (60 kör, 308.617 km) rajtja: 14.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 25., 14.10 | Portugál Nagydíj, Portimao | ||
November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | ||
November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul |
Valtteri Bottas remek utolsó kört rakott össze, s 1:25.269-es körének hála megszerezte pályafutása 14. pole pozícióját, aminek révén a Mercedes időmérős sorozata is tovább folytatódott. A címvédő gárda a tavalyi idényzáró Abu-dzabi Nagydíj óta veretlen a kvalifikációkon, szériája így immár 12 versenyhétvége óta íródok.
„Nagyon jó érzés, amikor sikerül kihasználnod az utolsó lehetőséged, és a Q3-as köröm most nagyon jól sikerült, és minden összeállt. Nem egyszerűek a körülmények, hiszen eléggé kevés időnk volt felkészülni, a gumikat pedig nagyon nehéz volt a megfelelő működési tartományba hozni, ez jelentette a legnagyobb kihívást ma. Lewisszal (Hamilton) nagyjából egy időben hajtottunk ki a pályára, ezúttal ő volt a soron, hogy előre menjen. Igyekeztem figyelni a kivezető körön, és sikerült is felmelegítenem az abroncsokat, a köröm pedig jól sikerült. Vasárnap remélhetőleg jó rajtot veszek” – osztotta meg a gondolatait a finn.
Nico Rosberg – aki 2016-ban legyőzte Hamiltont a világbajnoki küzdelemben –, úgy véli, Bottas a szombati teljesítményével jelezte, nem szabad még leírni őt.
„Bottas fantasztikus kört futott, ahogy láttam, nem volt semmi hiba benne úgy, hogy ilyen nagy nyomás nehezedett rá. Ezzel pontosan azt az üzenetet küldte Lewisnak, hogy még nincs vége, még mindig benne van a bajnoki harcban. Nagyszerű lenne, ha vasárnap hasonlóan folytatná” – nyilatkozta a német pilóta.
Sokáig Hamilton tűnt az esélyesebbnek a pole pozícióra, ám a brit utolsó köre nem sikerült túl jól, s 256 ezreddel elmaradt a márkatárásától.
„Ha megnézem az adatokat, biztosan látom majd, pontosan hol vesztettem el ennyi időt. Több mint két tized van most köztünk. Valtteri nagyon jó munkát végzett, szóval gratulálok neki. A versenyen sok tényező fog fontos szerepet játszani, szóval leszegett fejjel kell mennem előre” – jelentette ki, majd kitért arra is, nem tartja kizártnak, hogy a Red Bull gyorsabb lesz náluk a futamon.
„Hoztak néhány fejlesztést, és közelebb is kerültek hozzánk, ami azt jelenti, hogy nem lesz könnyű dolgunk a versenyen. Vasárnap általában erősebbek is, így előfordulhat, hogy gyorsabbak lesznek nálunk” – tette hozzá, és azt is megosztotta, szívesen startolt volna a közepes keveréken,
Max Verstappen az első Q3-as próbálkozásokat követően még az élen állt, ám meg kellett elégednie a harmadik hellyel. A holland bár kissé csalódott, összességében mégis elégedett, hiszen a Red Bull érezhetően közelebb került a Mercedeshez.
„Ez nagyon érdekes időmérő volt, miután kimaradt a teljes pénteki program, mindenki számára eléggé mozgalmas volt a nap. Erős kvalifikációt teljesítettünk, azonban sajnos a harmadik szakasz elején kissé túlkormányzottá vált a kocsi, és amikor túlkormányzottá válik, akkor az autó elkezdi falni a gumikat, ami okozott némi időveszteséget. Ami nagyon pozitív, hogy egyre közelebb kerülünk a Mercedeshez. Kissé csalódott vagyok, hiszen talán több is lehetett volna ebben, viszont összességében nagyon elégedett vagyok” – összegzett a holland, és a frissítésekről is szót ejtett.
„Hoztunk néhány fejlesztést, aminek eredményeként az autó is jobban viselkedett. Nyilván a kevés tesztelési lehetőség miatt még át kell nézni az adatokat, és majd optimalizálni a beállításokat, hiszen küszködtem a túlkormányzottsággal. Egy biztos, jó irányba haladunk, és remélem, hogy a folytatásban sikerül még tovább fejlődnünk. Ami a vasárnapot illeti, még a mostaninál is hidegebb időt jósolnak, szóval érdekes lesz látni, miként működnek az abroncsok. Jó érzés ezen a pályán vezetni, így alig várom már a versenyt, remélem, harcban leszünk a Mercedesszel” – tekintett előre.
Negyedikként nagy meglepetésre Charles Leclec zárt a Nürburgringre több fejlesztéssel is készülő Ferrarival.
„Fogalmam sincs, honnan jött, arra számítottam, hogy szenvedni fogunk a hűvös időben. Az idény kezdete óta küszködünk azzal, hogy felmelegítsük a gumikat a hideg időben, most viszont a jelek szerint jól ment. Nagyon elégedett vagyok a körömmel, minden összeállt, és a negyedik hely remek” – lelkendezett.
A nap sztoriját kétségkívül a Racing Point szolgáltatta: Lance Stroll a rosszulléte miatt kénytelen volt kihagyni a harmadik szabadedzést, majd később kiderült, a folytatásban sem tud autóba ülni. A csapat azonnal riadóztatta a Brit és A 70. Évforduló Nagydíján az RP20-ast már vezető Nico Hülkenberget, aki őrült napon van túl.
„Elég jó érzés volt újra autóba ülni, főleg azok után, hogy lábon kihordtam egy szívrohamot délelőtt tizenegy óra körül. Ez még vadabb és örültebb volt, mint az első beugrásom. Kölnben voltam, ami körülbelül egy órára van a pályától, egyébként is jöttem volna ide délután, hogy csináljak néhány tévés dolgot az RTL-nek holnapra. Egyik barátommal kávéztam épp tizenegy körül, amikor Otmar (Szafnauer) hívott, hogy siessek, mert szükség van rám. Autóba pattantam, és jöttem, a többi pedig már történelem” – mesélte a német.
„Eléggé más volt, mint Silverstone-ban, nyilván ez teljesen más pálya, az autó is változott, és néhány olyan fejlesztés került fel, aminek eredményeképp teljesen már érzés vezetni. Négy kör alatt nem volt könnyű felvenni a ritmust, azonban mindent összevetve úgy is elégedett vagyok a köreimmel, hogy utolsó lettem” – tette hozzá.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:25.269 | átlag: 217.345 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.525 | 0.256 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:25.562 | 0.293 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:26.035 | 0.766 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:26.047 | 0.778 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:26.223 | 0.954 |
7. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:26.242 | 0.973 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:26.458 | 1.189 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:26.704 | 1.435 |
10. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:26.709 | 1.440 |
11. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:26.738 | 1.348 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:26.776 | 1.386 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:26.848 | 1.458 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:26.936 | 1.546 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:27.125 | 1.735 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:27.552 | 1.233 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:27.564 | 1.245 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:27.812 | 1.493 |
19. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.817 | 1.498 |
20. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 1:28.021 | 1.702 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:26.319 | 1. | Hamilton | 1:25.390 |
2. | Bottas | 1:26.573 | 2. | Verstappen | 1:25.467 |
3. | Hamilton | 1:26.620 | 3. | Bottas | 1:25.971 |
4. | Norris | 1:26.829 | 4. | Ricciardo | 1:26.096 |
5. | Ricciardo | 1:26.836 | 5. | Leclerc | 1:26.240 |
6. | Leclerc | 1:26.857 | 6. | Albon | 1:26.285 |
7. | Gasly | 1:27.072 | 7. | Norris | 1:26.316 |
8. | Ocon | 1:27.086 | 8. | Pérez | 1:26.330 |
9. | Vettel | 1:27.107 | 9. | Sainz | 1:26.361 |
10. | Pérez | 1:27.120 | 10. | Ocon | 1:26.364 |
11. | Albon | 1:27.126 | 11. | Vettel | 1:26.738 |
12. | Magnussen | 1:27.231 | 12. | Gasly | 1:26.776 |
13. | Kvjat | 1:27.285 | 13. | Kvjat | 1:26.848 |
14. | Sainz | 1:27.378 | 14. | Giovinazzi | 1:26.936 |
15. | Giovinazzi | 1:27.532 | 15. | Magnussen | 1:27.125 |
16. | Grosjean | 1:27.552 | |||
17. | Russell | 1:27.564 | |||
18. | Latifi | 1:27.812 | |||
19. | Räikkönen | 1:27.817 | |||
20. | Hülkenberg | 1:28.021 |