Lewis Hamilton győzelmére nem sokan voltak veszélyesek a Spanyol Nagydíjon, és míg a Mercedes egy héttel korábban a gumistratégia és az abroncsok gyors kopása miatt kapott ki a Red Bulltól, a barcelonai versenyen éppen a gumik megfelelő kezelése eredményezte a győzelmét – legalábbis így gondolja Hamilton.
„Megpróbáltunk rájönni Verstappenék stratégiájára. Azt gondoltam, hogy a verseny elején azért maradt le tőlem, hogy utána jobban nyomhassa, és később álljanak ki, mint mi. Kiindulva a mi versenyszimulációinkból, nem tudtuk, hogy képesek lesznek-e erre. Emiatt biztosra kellett mennem, és magam mögött kellett tartanom. Amikor stabilizálódott az abroncsaim teljesítménye, tudtam, hogy többre lehetek képes. Láttam, hogy Verstappen keményen nyomja, így tudtam, hogy hamarabb kell kiállnia. A gumik kezelése kulcsfontosságú volt ma" – árulta el Hamilton.
Fel tudott jönni a rajtnál a második pozícióba Max Verstappen, majd végül ott is látta meg a kockás zászlót a barcelonai versenyen. Bár a futamgyőzelemért nem igazán tudott harcba szállni Hamiltonnal szemben, már azzal is elégedett, hogy legalább Bottast könnyedén maga mögött tudta tartani.
„Az, hogy képesek voltunk szétválasztani a két Mercedest, nagyon jó eredmény a számunkra – vélekedik Verstappen. – Elégedett vagyok a második helyezéssel. A rajt és az, hogy Valtteri elé kerültünk, meghatározó volt. Ezután csak megpróbáltam tartani a magam tempóját. A verseny végén kissé többre számítottam Valtteritől, ráadásul az akkori gumikon nagyon elégedett voltam az autómmal. Valójában nem tudott igazán üldözőbe venni, így kényelmes helyzetbe kerültem.”
AUGUSZTUS 14., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.785 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.883 | |||
AUGUSZTUS 15., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.222 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.584 | |||
AUGUSZTUS 16., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 13., 15.10 | Toszkán Nagydíj |
Valtteri Bottas számára a nem túl erős rajtja határozta meg a verseny alakulását, és ezt a finn pilóta is tudja. Bottas két helyet veszített a rajtnál, és bár Lance Strollt néhány körön belül maga mögé tudta utasítani, Max Verstappennel szemben nem sikerült visszaszereznie a pozícióját.
„A mai nap kulcsmozzanata a rajt volt, ami egyszerűen nem sikerült elég jól a számomra – emlékezett vissza a Mercedes versenyzője. – Több pozíciót veszítettem, így az első etapom arról szólt, hogy visszaküzdjem magam, de szenvedtem a gumik állapota miatt. A második etapon beragadtam Verstappen mögé, és mindenki tudja, mennyire nehéz ezen a pályán előzni. A verseny végén tudtam, hogy a rajt határozott meg mindent. Nem vagyok benne biztos, hogy mi történt, szóval le kell ellenőriznünk. Szoros volt a csata az első kanyarban, ráadásul beragadtam több autó közé.”
Amióta az idény elkezdődött – és tudni lehet, hogy Sebastian Vettel hamarosan távozik a Ferraritól –, szinte nem telik el verseny úgy, hogy a német versenyző ne kerülne konfliktusba a csapatával. Ezúttal (is) a taktika okozott feszültséget a Ferrarinál.
„Megpróbáltunk elmenni a verseny végéig és elkapni az előttünk lévőket, de aztán megint kiálltak – mondta Vettel. – Nem volt annyira sürgős, hogy megelőzzem őket, és a gumikkal is jól bántam, ezért szóltak nekem, hogy nyomjam keményen, én pedig meg is tettem ezt. Utána kérdezték meg, hogy egyáltalán kibírom-e a verseny végéig. Ez a kérdést három körrel korábban kellett volna feltenniük! Többször is rákérdeztem, hogy mi a célunk, és mennyit akarunk menni a kiállásig. Jobban tudtam volna vigyázni a gumikra, mert így az utolsó öt kör nagyon nehéz volt.”
Charles Leclerc volt a Spanyol GP egyetlen kiesője. A Ferrari versenyzője a 38. körben volt kénytelen feladni a futamot elektronikai probléma miatt, de mint később kiderült, kikapcsolt biztonsági övvel hajtott vissza a Ferrari garázsába. Leclerc elmondta, hogy mi is történt pontosan az ő utolsó körében.
„Igazából két probléma is volt. Először is a motor leállt, és amikor megpróbáltam újraindítani, nem sikerült, így kikapcsoltam a biztonsági övet – árulta el a monacói. – Azért kellett kihajtanom a bokszutcába, hogy újra be tudják azt kapcsolni. Sajnos már akkor véget ért a verseny a számunkra, amikor leállt a motor. Kár, mert valójában nem alakult annyira rosszul ez a verseny a számunkra, és jó esélyünk volt arra, hogy a hatodik vagy hetedik hely környékén végezzünk. Nagyon gyorsak voltunk a lágy gumikon és utána a közepeseken is, de ezt nem tudtuk megmutatni, mert forgalomba kerültünk.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | ||
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 24.177 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 44.752 mp h. | |
4. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
7. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 kör h. | |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. | |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
13. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1 kör h. | |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
19. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 38 | elektronika |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 4 | 5 | 6 | 2 | 132 |
2. | Max Verstappen | 1 | 5 | 5 | 1 | 95 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 5 | 5 | 1 | 89 |
4. | Charles Leclerc | – | 2 | 3 | – | 45 |
5. | Lance Stroll | – | – | 5 | – | 40 |
6. | Alexander Albon | – | – | 5 | – | 40 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 5 | 1 | 39 |
8. | Sergio Pérez | – | – | 4 | – | 32 |
9. | Carlos Sainz | – | – | 4 | 1 | 23 |
10. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | – | 20 |
11. | Sebastian Vettel | – | – | 3 | – | 16 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 3 | – | 16 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | – | 14 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
15. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
16. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 221 |
2. | Red Bull-Honda | 135 |
3. | Racing Point-Mercedes | 63 |
4. | McLaren-Renault | 62 |
5. | Ferrari | 61 |
6. | Renault | 36 |
7. | AlphaTauri-Honda | 16 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
A Racing Point-Mercedes csapatától 15 büntetőpont levonva |