AUGUSZTUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 12.00–13.30 | |||
2. szabadedzés: 16.00–17.30 | |||
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP | |||
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj |
Mint beszámoltunk róla, Sergio Pérez pozitív koronavírustesztet produkált múlt csütörtökön, aminek következményeként nem állhatott rajhoz a Brit Nagydíjon. A mexikói helyét a sorozatnak 2019 végén búcsút intő Nico Hülkenberg vehette át, ám a német végül az autója meghibásodása miatt nem tudott részt venni a vasárnapi versenyen, így mindenképpen örülne, ha most hét végén is lehetőséghez juthatna.
A Racing Point azonban továbbra sem erősítette meg, hogy kit ültet be Lance Stroll mellé, hiszen nem kizárt Pérez visszatérése. A szigetországban múlt csütörtökön hozott határozat szerint bár 7-ről 10 napra emelték az elkülönítés időtartamát, a mexikói első, szerdán készült koronavírustesztje csak a FIA értékelése szerint volt bizonytalan, a brit egészségügyi hatóságok pozitívnak minősítették.
A csapatfőnök, Otmar Szafnauer jelenleg nem tudja, pontosan mely előírás vonatkozik a versenyzőre, így válaszra vár.
„Nézhetjük úgy, hogy a brit egészségügyi hatóságok szerint már szerdán pozitív volt a teszt, az akkori szabályozás értelmében hét napra kell karanténba vonulnia. A tíz napra történő módosítás egy nappal ezután, csütörtökön lépett érvénybe. Hogy az akkor hozott szabály visszamenőleg érvényes-e, azt nem tudom" – magyarázta.
A pilóta visszatérése viszont akkor is kétséges, ha nem a 10, hanem a 7 napos kötelező elkülönítés vonatkozik rá, ugyanis megfelelő számú negatív koronavírustesztet kell produkálnia ahhoz, hogy egyáltalán beléphessen a pálya területére – Pérezt az értesülések szerint csütörtökön tesztelik újra.
A Racing Pointtal kapcsolatban ugyanakkor nemcsak a hétvégi pilótafelállás összetétele, hanem a csapat ellen indított vizsgálódások eredménye is bizonytalan. A Renault sorozatban három versenyen nyújtott be óvást az RP20-as fékhűtőinek szabályosságát kifogásolván, míg a Ferrari az ügy kapcsán a másolásra vonatkozó szabályok tisztázását kérvényezte a FIA-tól. A hírek szerint a meghallgatásra szerdán kerül sor, azonban állásfoglalás jövő hétig nem várható.