Az Osztrák Nagydíj egyik legforróbb témája a Mercedes innovatív kormányrendszere, a DAS volt. A Red Bull először az ügy tisztázását kérte a Nemzetközi Automobil-szövetségtől, majd később óvást nyújtott be riválisa ellen. Bár az FIA a felek meghallgatását és hosszú tanácskozást követően szabályosnak minősítette az elemet, a Red Bullnál nem voltak elégedettek a döntéssel, és a csapatfőnök, Christian Horner azt is kilátásba helyezte, hogy csapata a közeljövőben fellebbez.
JÚLIUS 10., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚLIUS 11., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 12., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 19., 15.10 | Magyar Nagydíj | ||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja |
Adupla kieséssel záródó versenyt követően Horner már nem a fellebbezésről, hanem egy saját elem kifejlesztéséról beszélt.
„Úgy éreztük, hogy szürke zónába tévedtünk a DAS kapcsán: a Mercedes értelmezése szerint az elem a kormányához tartozik, mi azonban úgy véltük, sokkal inkább a felfüggesztés része. A megoldás végeredményben a gumik felmelegítésében segít. Pénteken nyújtottuk be az óvást, mert mindenképpen tisztázni szerettük volna az ügyet még a verseny előtt, és így a hétvége további részére sem volt hatással az ügy. Nagyon sok pénzt ölünk bele a fejlesztésbe, és talán egy sokkal extrémebb megoldáson dolgozunk, azt követően, hogy hivatalosan is engedélyezett" – magyarázta a Servus TV Sport und Talk című adásában, majd arra is kitért, hogy elektronikai probléma okozta Max Verstappen megállását.
„Átvizsgáltuk az összes elemet, és megtaláltuk a problémát, most azon dolgozunk a Hondával, hogy megoldjuk a hibát. Magabiztos vagyok, hogy megtaláljuk a megoldást mind a négy autó tekintetében" – tette hozzá.