A koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés a Formula–1-re is jelentős hatással van, ezért az irányítók a csapatok megtartása érdekében több intézkedést is bevezettek. A 2021-re tervezett nagy szabálymódosításokat elhalasztották, több elem fejlesztését is befagyasztották, miközben a költségvetési limit hatályba lépését nem tolták el.
A sorozat vezetősége már jó ideje folytatott tárgyalásokat a csapatokkal arról, hogy változtassanak a 2021-re tervezett 175 millió dolláros limiten, a csökkentés mértékével kapcsolatban azonbansokáig nem volt egyetértés a gárdák között.
A jelentések szerint ugyanis két csoportra szakadt a mezőny: a Red Bull és a Ferrari például nem nagyon akart 150 millió alá menni, míg az egyébként is kevesebb pénzből gazdálkodó csapatok abba is belementek volna, hogy 100 millióra redukálják a határt.
Az irányítók hétfőn újabb telekonferencián vettek részt a csapatokkal, és a királykategória sportigazgatója, Ross Brawn úgy nyilatkozott a Sky Sports F1-nek: ezúttal sikerült megállapodniuk.
„Először 175 millióról indultunk, és csak nagy csaták árán jutottunk el eddig a pontig is, de a mostani válság közepette végül 145-tel kezdünk – mondta ki azt a bizonyos összeget, amely kapcsán a Ferrari megszellőztette a kiszállás lehetőségét is. – Mostantól az a legfőbb kérdés, hogy milyen mértékben tudjuk még tovább csökkenteni ezt az összeget a következő években."
„Különösen a középmezőny csapatai lesznek jobb helyzetben a pénzösszegek arányát tekintve, hiszen sokkal egyenletesebb módon történik majd a kiosztása. Csökkentjük a Formula–1-ben elkölthető pénzmennyiséget, és igazságosabbá tesszük a pénzelosztást is a gárdák között. Egy jó középmezőnybeli alakulatnak így képesnek kell lennie dobogós helyezést elérni, vagy akár győzni is, és némi profitot termelni. Ha sikerül ezt elérnünk, sokkal fenntarthatóbb jövő vár ránk."