Továbbra is nagyon optimisták az osztrák illetékesek a júliusi idénykezdéssel kapcsolatban, olyannyira, hogy már a zárt kapus spielbergi futamok lebonyolításának legfontosabb sarokpontjait is kidolgozták. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko állítja, a helyszínen minden adott a rendezéshez, de azért nekik is konkrét dátummal kell kalkulálniuk. „Készen állunk, sőt, három héttel az első versenyhétvége előtti időpontig még van lehetőség reagálni az esetleges fejleményekre” – idézte az osztrák exversenyzőt az Auto Bild.
Marko elárulta, az eddigi híreknek megfelelően a tulajdonos Liberty valóban mindent megtesz azért, hogy a lehető legkisebb utazó létszámmal le lehessen bonyolítani a futamot, így a tévétársaságok képviselői, az újságírók, a nézők és egyéb vendégek nélkül megpróbálják ezer főben maximalizálni a résztvevők számát. Bár a jelenlegi vírushelyzetet figyelve még ez is rengeteg embernek számít, az F1 irányítói és a csapatok igyekeznek megtenni a lehető legmagasabb szintű óvintézkedéseket. Ennek értelmében csak negatív vírusteszttel lehet belépni a pályára, mindenkinek kötelezővé teszik a maszk használatát, valamint legalább kétméteres távolságot kell tartani.
Az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost is az „osztrák optimisták” táborát gyarapítja, sőt a 64 éves vezető elmondta, még fogadna is rá, hogy sikerül megtartani a két spielbergi futamot. Úgy véli, a csapatok beutaztatásával sem lesz probléma. „Ha a sajtót és a szponzorokat kizárjuk, a kommunikációs és marketingszakembereket is otthon lehet hagyni, így istállónként elég lehet ötvenöt munkatárs – mondta Tost a Speed Weeknek. – A repülőkön kívül a kamionokat is útnak lehet indítani. Hamar el kell indulniuk, és lehet, hogy konvojban kell haladniuk. Kormányzati szinteken kell elérni, hogy a kamionok átléphessék a határokat, aztán Ausztriába is beutazhassanak.” |
Köszönhetően annak, hogy a Red Bull-vezér Dietrich Mateschitz számos hotellel rendelkezik a spielbergi létesítmény környékén, minden csapatnak külön szálláshelyet biztosítanak, melyet csak akkor hagyhatnak el, ha a pályára mennek. Marko arról is beszélt, miként bonyolítanák le egymás után a két nagydíjat: „Az első futam utáni csütörtökön indul újra az élet a pályán a csapatértekezletekkel és a központi tévés interjúkkal. Az azt megelőző hétfőn, kedden és szerdán a munkatársaknak a szállásukon kell maradniuk. Enélkül nem működne, mert túl körülményes és drága lenne mindig elvégezni egy új vírustesztet. Ez ugyanis a beutazás feltétele: már Ausztriába is csak az léphet be, akinek negatív a tesztje.”
A Red Bull 77 éves tanácsadója elárulta, gőzerővel dolgoznak rajta, hogy a pályától öt kilométerre fekvő katonai repteret használhassák a nagydíjra érkezők fogadására – ehhez külön charterjáratokat is szerveznek a csapatoknak. Látszik tehát, hogy a szervezéssel kapcsolatos legfontosabb teendőkre már kidolgozták a megfelelő terveket, egyedül a vírus terjedését nem tudják befolyásolni. „Ha a fertőzöttek száma a következő hetekben drasztikusan megugrik, akkor semmit sem tehetünk. Erre nincs ráhatásunk.”