A hét végén rendezik meg a 2020-es idény első versenyét, Ausztráliában, ahol bár bevezettek óvintézkedéseket a koronavírus miatt, egyelőre minden a tervek szerint zajlik, s a csapatok már meg is érkeztek a helyszínre. Bahreinben azonban már nem ennyire egyszerű a helyzet, az év második futamát ugyanis zárt kapuk mögött bonyolítják le Bahreinben, s az Európában leginkább érintett Olaszországban hozott korlátozások is hatással lehetnek több olaszországi bázissal rendelkező csapatra.
MÁRCIUS 13., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 2.00–2.30 | |||
2. szabadedzés: 6.00–7.30 | |||
MÁRCIUS 14., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 4.00–5.00 | |||
Időmérő: 7.00–8.00 | |||
MÁRCIUS 15., VASÁRNAP | |||
A verseny (58 kör, 307.574 km) rajtja: 6.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Március 22., 16.10 | Bahreini Nagydíj | ||
Április 5., 9.10 | Vietnámi Nagydíj | ||
Május 3., 15.10 | Holland Nagydíj |
A Formula–1 sportigazgatója, Ross Brawn ezzel kapcsolatban kijelentette, nem lesz vb-futam ott, ahol akár csak egy gárda nem tud rajthoz állni, míg a Williams csapatfőnöke, Claire Williams elmondta, globális sportágként nagy felelősség hárul rájuk, hiszen folyamatosan mozgásban vannak, nem is beszélve a helyszínekre kilátogató rajongókról.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko azonban nem aggódik, úgy véli, nem lesz további programváltozás.
„Ezt az egész ügyet felfújták. Ausztráliában minden normálisnak tűnik. Bahreinben sosem voltak teli a lelátók, le is állították a jegyeladást, szóval nem probléma, hogy nem lesznek nézők. Vietnámmal kapcsolatban még meg kell várnunk, hogyan alakul a helyzet, de remélem, rendben lesz. A repülőutakkal lehetnek problémák, biztosan lesznek módosítások. Ausztráliába leginkább arab légitársaságokkal szoktunk utazni Dubajon, Hongkongon és Szingapúron keresztül, ami most problémás" – magyarázta, majd kitért arra, ő egyáltalán nem látja olyan súlyosnak a helyzetet, mint amilyennek beállítják.
„Meg kell húznod a határt, s nem hagyhatod, hogy egy olyan vírus, amely egyáltalán nem annyira veszélyes, mint amennyire a hisztéria beállítja, tönkretegye a mindennapi életedet – jelentette ki, s szót ejtett az olaszországi szituációról is. – Külön engedélyt kapsz, ha szükséges. Elég gyorsan megy. Az Alpha Tauri nagy része már megérkezett Ausztráliába, és beszéltem Franz Tosttal (az Alpha Tauri csapatfőnöke – a szerk.) is, nem egyszerű, de boldogul. Ami a többi csapatot, illetve céget illeti, nem tudom, mi a helyzet."
„A Liberty feladata döntést hozni, nem rajtunk áll, hogy mi lesz. Az autók és a felszerelések már Ausztráliában vannak, s a szerelők többsége is a helyszínen tartózkodik már. Nem látok semmi problémát, s ha egyik vagy másik utazás nem is jön össze, az nem veszélyezteti a nagydíjat" – tette hozzá, és kifejtette, miért gondolja úgy, hogy felfújták az egész ügyet.
„Ez egy influenza. Az elhunytak többsége idős és eleve beteg volt. Nézzük meg, hányan kapják el az influenzát évente. A problémát a karantén jelenti. A betegség azonban nem veszélyesebb, mint az influenza. Nem szabad bedőlnünk egyes politikusok pánikkeltésének, s nem szabad támogatni sem. Ha nem vagy fertőzött, és nincsenek tüneteid sem... Pozitívan kell gondolkodni! Mi pozitívan gondolkozunk, és azt feltételezzük, hogy minden versenyt nagyjából a megszokottak szerint bonyolítunk le."