Mint ismert, a McLaren visszalépését követően 12 óra telt el a melborune-i versenyhétvége törléséig, s bár eddig is lehetett tudni, hogynagy volt a fejetlenség, nemrég kiderült, a helyzet nemcsak a csapatokat és a versenyzőket osztotta meg, hanem egyes alakulatok még a motorbeszállítójukkal sem értettek egyet.
A Red Bull ugyanis mindenképpen szeretett volna versenyezni Ausztráliában, mint ahogyan az Alpha Tauri is a futam megtartása mellett voksolt, ám a Honda egyértelműen kijelentette, nem kíván részt venni a nagydíjon, így a két gárda hiába kardoskodott a versenyzés mellett, motor nélkül maradhattak volna. Az F1 vezetőségének a döntése így akár egy komoly vitát is megelőzhetett az osztrákok és a japánok között.
„Mi készen álltunk a versenyzésre. Egy eset volt a paddockban, és már mindannyian ott voltunk, így legalább megrendezhettük volna a szabadedzéseket, hogy aztán újra értékelhessük a helyzetet, és meghozzuk a végső döntést – mondta a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko, aki azt is megosztotta, azért tartott ilyen sokáig a hivatalos állásfoglalás ismertetése, mert több csapat többször is meggondolta magát. – Ahogy tudom, a szervezők és az egészségügyi szervek is rábólintottak a futamra" – tette hozzá, ám azt már nem említette, hogy hiába akartak versenyzi, akár erőforrás nélkül is maradhattak volna.
„Azt akarjuk, hogy minél hamarabb megoldást találjanak a világjárványra, ez sokkal fontosabb, mint a Formula–1. Örülünk, hogy a FIA és az F1 arra a döntésre jutott, hogy elhalasztja az ausztrál versenyt. Meg kell oldódnia a helyzetnek, mielőtt folytatjuk. Nem volt egyszerű Markóval beszélni, hiszen senki sem tudhatta, mikor versenyezhetünk legközelebb. Azonban nem vontuk bele a Red Bullt a döntésbe, Belsőleg határoztunk úgy, hogy nem akarunk versenyezni, aztán közöltük velük" – jelentette ki a japán motorgyártó ügyvezető igazgatója, Jamamoto Maszasi.