F1: szerdán felbőgnek a motorok Barcelonában – kezdődik a tesztidény

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2020.02.18. 17:58
null
Idén 6 nap áll a csapatok rendelkezésére (Fotó: AFP)
Szerdán reggel kezdetét veszi az első tesztnap, így a figyelem a Circuit de Catalunyára összpontosul, ahol a csapatok megkezdhetik a felkészülést a soron következő Formula–1-es idényre.

 

A csapatok nagy része már leleplezte az idei autóját, már csak a Renault, a Haas és az Alfa Romeo adós a bemutatóval. Igaz, az amerikai gárda már tett közzé képeket az idei gépe festéséről, míg az olaszok egy forgatási nap keretein belül bejáratták az álcafestést kapó C39-est a fioranói tesztpályán.

A Haas reggel 8 órakor, míg az Alfa Romeo negyedórával később rántja le a leplet a 2020-as konstrukciójáról, hogy aztán 9-kor zöldre váltson a bokszutca végén lévő lámpa Barcelonában. A csapatok számára az eddigieknél is fontosabb lesz a kilométerek gyűjtése, ugyanis a kétszer 4 nap helyett idén összesen 6 tesztnap áll a rendelkezésükre – nem mellesleg az idény közben sem gyakorolhatnak .

A kevesebb pályaidő emellett két versenyzőt hátrányosabban is érint a riválisainál: Esteban Ocon egy év kihagyás után térhet vissza, míg Nicholas Latifi az idei mezőny egyetlen újoncaként készülhet az első F1-es idényére. Hiába a mérsékelt tesztlehetőség, az aktív versenyzőkön kívül egy csapatnál a tartalékpilóta is lehetőséget kap, az Alfa Romeo ugyanis Robert Kubicát ülteti a volán mögé szerda délelőtt.

A harmadik pilóta alkalmazásával tehát nem, a napok felosztásával viszont valamennyi alakulat él, ezzel is maximalizálva a rendelkezésre álló pályaidőt. A Renault például mind a három nap két versenyzővel tesztel, és nagy valószínűséggel a teljes beosztását egyelőre nem bejelentő Mercedes is ezt az utat követi.

Pozitív, hogy az időjárás idén kegyesebb lesz az istállókhoz, hiszen a levegő hőmérséklete a 19 Celsius-fokot is elérheti, így az összegyűjtött adatok is sokkal használhatóbbak lesznek a mérnökök számára.

Ami az elmúlt éveket illeti, a tesztidényben a Ferrari érte el összességében a leggyorsabb kört, míg a Mercedes futotta a legtöbb kilométert. Nem mellesleg a németek tavaly egy olyan autóval kezdték meg a gyakorlást, amellyel nem is szándékoztak versenyezni, és csak a második héten vetették be ténylegesen a gépüket, amivel félre is vezették az ellenfeleket.

Az „ezüstnyilak” technikai igazgatója, James Allison előrebocsátotta, idén nem készülnek két autóval, hanem alapjaiban már az első napon azzal a konstrukcióval kezdik meg a munkát, amellyel a melbourne-i idénynyitón is pályára gurulnak.

Az idény előtti tesztekről a Nemzeti Sport Online élő, szöveges tudósítással jelentkezik.

ELSŐ BARCELONAI TESZT
Szerda
Csütörtök
Péntek
Mercedes Bottas, Hamilton
Ferrari Vettel
Leclerc, Vettel
Leclerc
Red Bull Verstappen
Albon
Verstappen, Albon
Renault Ocon, Ricciardo
Ricciardo, Ocon
Ocon, Ricciardo
Haas Magnussen
Grosjean
Magnussen, Grosjean
McLaren Sainz
Norris
Norris, Sainz
Racing Point Pérez, Stroll
Pérez Stroll
Alfa Romeo Kubica, Giovinazzi
Räikkönen
Giovinazzi
Alpha Tauri
Kvjat
Gasly
Kvjat, Gasly
Williams Russell, Latifi
Russell
Latifi
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik