A csapatok nagy része már leleplezte az idei autóját, már csak a Renault, a Haas és az Alfa Romeo adós a bemutatóval. Igaz, az amerikai gárda már tett közzé képeket az idei gépe festéséről, míg az olaszok egy forgatási nap keretein belül bejáratták az álcafestést kapó C39-est a fioranói tesztpályán.
CSAPAT | DÁTUM | BEMUTATÓ |
MERCEDES | Február 14. | Hamiltonék megcélozták a 7. vb-címet – megérkezett az új Mercedes |
FERRARI | Február 11. | Megérkezett az új Ferrari, az SF1000-es |
RED BULL | Február 12. | A Red Bull is megmutatta a 2020-as autóját |
MCLAREN | Február 13. | Bemutatkozott az MCL35-ös, a McLaren 2020-as autója |
RENAULT | Február 12. | Digitálisan mutatta be a Renault a nagyvilágnak az idei autóját |
ALPHA TAURI | Február 14. | Teljes arculatváltás – fehérbe és kékbe öltözött az Alpha Tauri |
RACING POINT F1 | Február 17. | Íme, a Racing Point 2020-as autójának festése |
ALFA ROMEO | Február 19. | |
HAAS | Február 6. | Elsőként a Haas mutatta be új festésű autóját |
WILLIAMS | Február 17. | Szakítás a hagyományokkal – leleplezte 2020-as autóját a Williams |
A Haas reggel 8 órakor, míg az Alfa Romeo negyedórával később rántja le a leplet a 2020-as konstrukciójáról, hogy aztán 9-kor zöldre váltson a bokszutca végén lévő lámpa Barcelonában. A csapatok számára az eddigieknél is fontosabb lesz a kilométerek gyűjtése, ugyanis a kétszer 4 nap helyett idén összesen 6 tesztnap áll a rendelkezésükre – nem mellesleg az idény közben sem gyakorolhatnak .
A kevesebb pályaidő emellett két versenyzőt hátrányosabban is érint a riválisainál: Esteban Ocon egy év kihagyás után térhet vissza, míg Nicholas Latifi az idei mezőny egyetlen újoncaként készülhet az első F1-es idényére. Hiába a mérsékelt tesztlehetőség, az aktív versenyzőkön kívül egy csapatnál a tartalékpilóta is lehetőséget kap, az Alfa Romeo ugyanis Robert Kubicát ülteti a volán mögé szerda délelőtt.
A harmadik pilóta alkalmazásával tehát nem, a napok felosztásával viszont valamennyi alakulat él, ezzel is maximalizálva a rendelkezésre álló pályaidőt. A Renault például mind a három nap két versenyzővel tesztel, és nagy valószínűséggel a teljes beosztását egyelőre nem bejelentő Mercedes is ezt az utat követi.
Pozitív, hogy az időjárás idén kegyesebb lesz az istállókhoz, hiszen a levegő hőmérséklete a 19 Celsius-fokot is elérheti, így az összegyűjtött adatok is sokkal használhatóbbak lesznek a mérnökök számára.
Ami az elmúlt éveket illeti, a tesztidényben a Ferrari érte el összességében a leggyorsabb kört, míg a Mercedes futotta a legtöbb kilométert. Nem mellesleg a németek tavaly egy olyan autóval kezdték meg a gyakorlást, amellyel nem is szándékoztak versenyezni, és csak a második héten vetették be ténylegesen a gépüket, amivel félre is vezették az ellenfeleket.
Az „ezüstnyilak” technikai igazgatója, James Allison előrebocsátotta, idén nem készülnek két autóval, hanem alapjaiban már az első napon azzal a konstrukcióval kezdik meg a munkát, amellyel a melbourne-i idénynyitón is pályára gurulnak.
Az idény előtti tesztekről a Nemzeti Sport Online élő, szöveges tudósítással jelentkezik.
Szerda | Csütörtök | Péntek | |
Mercedes | Bottas, Hamilton | ||
Ferrari | Vettel | Leclerc, Vettel | Leclerc |
Red Bull | Verstappen | Albon | Verstappen, Albon |
Renault | Ocon, Ricciardo | Ricciardo, Ocon | Ocon, Ricciardo |
Haas | Magnussen | Grosjean | Magnussen, Grosjean |
McLaren | Sainz | Norris | Norris, Sainz |
Racing Point | Pérez, Stroll | Pérez | Stroll |
Alfa Romeo | Kubica, Giovinazzi | Räikkönen | Giovinazzi |
Alpha Tauri | Kvjat | Gasly | Kvjat, Gasly |
Williams | Russell, Latifi | Russell | Latifi |