„Valóban benyújtottunk egy kérvényt az F1 vezetőinek és az FIA-nak arról, hogy szeretnénk futamot rendezni áprilisban – árulta el a holland racingnews365.nl oldalnak Roberto Marazzi, az imolai versenypálya igazgatója. – Egyelőre senkitől sem jött válasz.”
Az olasz pálya tulajdonosai tisztában vannak vele, hogy a verseny megrendezésére minimális az esély, hiszen két hónapon belül nemcsak az FIA-tól és a Liberty Mediától kell igenlő választ kapniuk, hanem mind a tíz F1-es csapattól is. Ezenfelül bizonyára nem ingyen rendezhetnék meg a versenyt, azaz garanciát kell vállalniuk arra, hogy kifizetik a jogdíjat.
A másik buktató, hogy a Liberty Media a csapatok aggályai miatt 2020-ban még nem szívesen emelné 22 fölé a futamok számát. A Kínai Nagydíj hivatalosan nem elmarad, hanem elhalasztották, azaz – ha csak papíron is – tervben maradt a megrendezése.
Mindez persze formalitás lehet, egy futam törlésének számos jogi akadálya van, temérdek szerződést megszegne az azonnali törléssel a Liberty, amit természetesen nem vállal a sorozat szervezője, hanem legalább törekszik arra, hogy találjon új dátumot a Kínai Nagydíjnak – ez a zsúfolt őszi időszakban azonban teljesen esélytelennek tűnik. Remek példa a 2011-es Bahreini Nagydíj, amelyet az országban kitört forradalom miatt először elhalasztottak, és csak hónapokkal később, júniusban, a helyi koronaherceg döntésére törölték.
Azaz a legvalószínűbb forgatókönyv szerint Kínában és Imolában sem lesz F1-es futam 2020-ban, és az április 5-i Vietnámi, valamint a május 4-i Spanyol Nagydíj között egy hónapos szünet lesz.