F1: rábólintottak a szabálymódosításokra, hatalmas változások jönnek

Börzöli BernadettBörzöli Bernadett
Vágólapra másolva!
2019.10.31. 17:42
null
Így néznek majd ki a 2021-es autók elölről (Fotók: formula1.com)
Elfogadta a Motorsport Világtanács a Liberty Media és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) terveit, amellyel 2021-től új korszak kezdődhet a Formula–1-ben. A szabálymódosításokat csütörtökön ismertették Austinban.

 

Kifejezetten az új szabályok ismertetése céljából rendeztek sajtótájékoztatón csütörtökön Austinban, ahol az új, 2021-ben érvénybe lépő szabályokat ismertették a sajtó tagjaival. A csapatokat érintő egyik legfontosabb változás a régóta tervezett költségvetési sapka bevezetése lesz. Ennek alapján egyik istálló sem költhet többet évi 175 millió eurónál – ebbe a limitbe viszont nem tartoznak bele a versenyzőknek és a menedzsment három legtöbbet kereső tagjának a fizetése, illetve a marketinggel és a vendéglátással kapcsolatos költségek.

 

Emellett szintén megvalósul egy olyan tényező, amellyel a kisebb csapatokat támogatják. Újragondolják ugyanis a bevételek visszaosztását, amely szintén régóta központi téma volt, és amely eddig a nagycsapatoknak, főként a Ferrarinak kedvezett.

A pénzügyi és a sportszabályok mellett technikai téren is jelentős változás jön. A könnyebb egymás mögött autózás és előzés érdekében 2021-től olyan aerodinamikai szabályokat vezetnek be, amelyek az autók kinézetére is nagy hatással vannak. Emellett az autók minimális tömegét is megemelték 743 kg-ról 768 kg-ra.

Biztossá vált továbbá, hogy némileg változik a versenyhétvégék lebonyolítása is. Ez azonban nem a pályán töltött időt érinti – a csütörtöki médiaeseményeket és egyéb programokat teszik át péntekre, így csütörtökön jóval kevesebb dolguk lesz a pilótáknak és egyéb csapattagoknak. Abban is megegyeztek, hogy az egy idényben rendezett futamok száma elérheti a 25-öt, ennél azonban nem szervezhet több versenyhétvégét a Liberty Media.

 

A Liberty Media és az FIA reményei szerint az új technikai szabályokkal sokkal szorosabb lesz a mezőny, és izgalmasabbak lesznek a versenyek. Az austini sajtótájékoztatón Jean Todt, az FIA elnöke is felszólalt, és elárulta: a sportág a környezettudatosságra törekszik, valamint a csütörtökön ismertetett módosításokat kétévnyi kutatás-fejlesztési munka előzte meg.

Van azonban néhány korábban felvetődő változtatás, amelyet leszavaztak. Ilyen a tankolás ismételt bevezetése, az MGU-H elhagyása vagy a gumimelegítő-paplanok használatának betiltása.

Legfrissebb hírek

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
37 perce

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
1 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
2 órája

Leclerc: Ez a valaha volt egyik legjobb rajtelsőségem, és biztos, hogy ez a legváratlanabb

F1
4 órája

Charles Leclerc meglepte a McLarent, az övé az első rajthely a Hungaroringen

F1
6 órája

A szuperhős Amerika kapitány is feltűnt a Hungaroring paddockjában

F1
6 órája

Hungaroring: ikonikus szakaszok, legendás pillanatok – összeállítás

Képes Sport
8 órája

A McLaren maradt az élen, de Piastri megelőzte Norrist a hungaroringi időmérő előtt

F1
10 órája
Ezek is érdekelhetik