Hamilton győzőtt Mexikóban, ám a bajnokavatás egyelőre elmaradt

Max Verstappen hiába volt a leggyorsabb az F1-es Mexikói Nagydíj időmérőjén, büntetése nyomán a 4. helyre szorult vissza. Az első sorban így Charles Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse foglalhatott helyet, Lewis Hamilton a 3. pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását Mexikóvárosban, ahol 2017 és 2018 után idén is lehetősége nyílt arra, hogy bebiztosítsa az egyéni címét.
| OKTÓBER 25., PÉNTEK | |||
| 1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.327 | |||
| 2. szabadedzés: 1. Vettel 1:16.607 | |||
| OKTÓBER 26., SZOMBAT | |||
| 3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:16.145 | |||
| Időmérő: 1. Verstappen 1:14.758 | |||
| OKTÓBER 27., VASÁRNAP | |||
| A verseny: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3, Bottas | |||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
| November 3., 20.10 | 41. Amerikai Nagydíj | ||
| November 17., 18.10 | 47. Brazil Nagydíj | ||
| December 1., 14.10 | 11. Abu-dzabi Nagydíj | ||
Ehhez a címvédőnek 14 ponttal kellett volna többet gyűjtenie csapattársánál, Valtteri Bottasnál, aki a 6. helyről indulhatott, miután a szerelőknek sikerült összerakniuk a W10-est. A verseny legnagyobb kérdése így az volt, Hamilton idén is Mexikóban biztosítja-e be a címét, vagy a finnek sikerül elnapolnia a bajnokavatást.
Leclerc jól rugaszkodott el, mint ahogyan Hamilton is, ám a britnek nem maradt hely Vettel Ferrarija mellett, így mind a két Red Bull megérkezett rá. Hamilton össze is ért Verstappennel, és az 5. helyre szorult vissza, míg a holland Bottas mögé esett hátra a 7. pozícióba. A Red Bull-os nem sokkal később a másik Mercedesszel is összeakadt, aminek következtében defektet kapott, és lassú tempóban volt kénytelen visszaevickélni a bokszutcába.
Verstappen így már az 5. körben túl volt az első kerékcseréjén, a kemény keveréken a mezőny végéról kezdhette meg a felzárkózást. Az élmezőny azonban még bőven kivárt, elsőként a másik Red Bull-os, Albon teljesítette a kiállását. A thaiföldi a 15. körben kapott közepeset, és jött vissza pont Carlos Sainz Jr. mögött. A McLaren meg is akasztotta a pilótát, aki értékes időt vesztett.
A következő körben aztán Leclerc is megjárta a bokszutcát, a monacói ugyancsak a sárga jelzésű Pirelliken folytatta a versenyt, méghozzá úgy, hogy előtte szabad volt az út. A McLaren kerékcseréje viszont nem sikerült jól, Norris jobb elsőjét ugyanis nem rögzítették megfelelően: a szerelők visszatolták az autót, majd a brit bár folytatni tudta a futamot, az utolsó helyre esett vissza, és a sportfelügyelők vizsgálni is kezdték az esetet – Norris az 51. körben kénytelen volt végleg feladni a küzdelmet.
Az élmezőnyből Hamilton volt a következő, a brit a 26. körben döntött a váltás mellett, és kapott kemény gumikat, ami azt jelentette, akár teljesítheti is egy kiállással a versenyt. A Ferrari így mindenképpen megpróbálta a lehető legtovább kitolni Vettel első etapját, hiszen Leclerc-nek ekkor még biztosan volt egy tervezett, második cseréje.
Bottas a 35., míg Vettel a 36. körig húzta a közepesen, előbbi az 5., utóbbi a 4. helyen tért vissza a nyomvonalra a friss keményeken. A vezetést így Lecerc vette át, míg a 2. pozícióba Hamilton lépett előre. Előbbi nem sokkal később érkezett az újabb cserére, mint ahogyan Albon is letudta az utolsó kiállását.
Hamilton a 43. körben átvette a vezetést, míg mögötte Vettel, Bottas, Leclerc, Albon sorrend alakult ki az első ötösben. A brit előnye folyamatosan csökkent, az 51. körben 2.5 másodperccel állt Vettel előtt, akire Bottas zárkózott fel szorosan. A finn rövidesen DRS-távolságon belülre is került a némethez képest, azonban a 3 DRS-zóna ellenére sem jelentett nagy fenyegetést a ferrarisra, ami előrebocsájtotta, amennyiben Vettel utoléri Hamiltont, neki sokkal nagyobb esélye nyílhat az előzésre.
Miközben Vettelék Hamiltonra közelítettek, Leclerc nagy tempóban jött fel az első hármasra, a 63. körben már 3 másodpercen belül autózott Bottashoz képest. Ekkor bár Hamilton tempót növelt, Vettel is begyújtotta a tartalékait, és be is ment 2 másodperc alá. Ennél azonban nem nagyon került közelebb a Mercedeshez, Hamilton így pályafutása 83. győzelmét könyvelhette el, és 2016 után újra diadalmaskodott Mexikóvárosban.
A második helyen Vettelt intette le a kockás zászló, míg a dobogó alsó fokára Bottas állhatott fel, így a bajnokavatás egyelőre elmaradt. Ám a brit így is növelte előnyét, immár 74 ponttal vezet a csapattársa előtt, miközben három verseny van még hátra az idényből, vagyis adott versenyző maximálisan még 78 pontot szerezhet. Ez azt jelenti, Hamiltonnak összesen 4 pontot kell szereznie a fennmaradó futamokon a 6. világbajnoki címéhez.
A negyedik pozícióban Leclerc futott be, míg Albon vezérletével a két Red Bull az 5–6. helyen érkezett. Az első tízes sorát Pérez, Ricciardo, Kvjat és Gasly zárta, azonban a Toro Rosso orosz versenyzőjét nem sokkal a leintést követően 10 másodperces időbüntetéssel sújtották, így a 11. pozícióba csúszott vissza.
Kvjat ugyanis az utolsó körben találta el Hülkenberget, aki az első vezetőszárnyát is elvesztette. A büntetés értelmében az orosz elvesztette a pontjait, a 9. helyre csapattársa, Gasly lépett előre.
Folytatás jövő héten az Amerikai Nagydíjjal.
| 1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36:48.904 | |
| 2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1.766 mp h. | |
| 3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 3.553 mp h. | |
| 4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 6.368 mp h. | |
| 5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 21.399 mp h. | |
| 6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:08.807 p h. | |
| 7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:13.819 p h. | |
| 8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:14.924 p h. | |
| 9. | Danyiil Kvjat* | orosz | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
| 10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
| 11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. | |
| 12. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
| 13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
| 14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
| 15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
| 16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
| 17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
| 18. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
| FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
| Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 58 | feladta | |
| Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 48 | feladta | |
| * 10 másodperces időbüntetés baleset okozásáért | |||||
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
| 1. | Lewis Hamilton | 10 | 15 | 18 | 363 |
| 2. | Valtteri Bottas | 3 | 14 | 17 | 289 |
| 3. | Charles Leclerc | 2 | 9 | 16 | 236 |
| 4. | Sebastian Vettel | 1 | 9 | 15 | 230 |
| 5. | Max Verstappen | 2 | 6 | 16 | 220 |
| 6. | Pierre Gasly | – | – | 13 | 77 |
| 7. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 10 | 76 |
| 8. | Alexander Albon | – | – | 11 | 74 |
| 9. | Sergio Pérez | – | – | 8 | 43 |
| 10. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 38 |
| 11. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 35 |
| 12. | Lando Norris | – | – | 8 | 35 |
| 13. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 8 | 34 |
| 14. | Kimi Räikkönen | – | – | 8 | 31 |
| 15. | Lance Stroll | – | – | 6 | 21 |
| 16. | Kevin Magnussen | – | – | 4 | 20 |
| 17. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 8 |
| 18. | Antonio Giovinazzi | – | – | 3 | 4 |
| 19. | Robert Kubica | – | – | 1 | 1 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Mercedes | 652 |
| 2. | Ferrari | 466 |
| 3. | Red Bull-Honda | 341 |
| 4. | McLaren-Renault | 111 |
| 5. | Renault | 73 |
| 6. | Toro Rosso-Honda | 64 |
| 7. | Racing Point-Mercedes | 64 |
| 8. | Alfa Romeo-Ferrari | 35 |
| 9. | Haas-Ferrari | 28 |
| 10. | Williams-Mercedes | 1 |








