Sebastian Vettel 392 nap után győzött újra F1-es futamon, s a leintést követően elárulta, ő is alaposan meglepődött azon, hogy az élmenők közül elsőként hívták ki kereket cserélni, de végül éppen ez bizonyult nyerő stratégiának.
„Védenünk kellett Sebastian pozícióját, ezért amikor láttuk, hogy készül a Red Bull Verstappent kihívni, mi is kihívtuk Vettelt. A lehető legjobban sikerült, és ez volt a legjobb esélyünk rá, hogy Hamiltont megelőzzük. Seb fantasztikus kivezetőt ment, így Charles-t is átugrotta.Őt egyébként azért nem hívtuk ki, előbb, mert amikor vezeted a versenyt, akkor nem állsz ki az első helyről elsőként kereket cserélni” – árulta el a Ferrari csapatvezetője a formula1.com-nak. |
„Elég későn hívtak ki a bokszba, már túl voltam a 21-es kanyaron, ugyanakkor viszont azt is gondoltam, hogy talán a verseny túl korai szakaszában kapok új gumikat, s nem tartanak majd ki a végéig. Miután láttam, hogy az előttem haladó többiek nem jöttek ki cserélni, ezért a kivezető körömet nagyon megnyomtam, de ezzel együtt is azért nagyon meglepődtem, hogy az élre keveredtem” – mondta el véleményét a verseny kulcspontjának bizonyuló bokszkiállása körüli hercehurcáról a pályafutása 53. győzelmét arató német.
Csapattársa, Charles Leclerc már a verseny közben jelezte a rádión, nem egészen érti, hogy miért engedte a csapata, hogy Vettel eléje vághasson a kerékcsere során a verseny elején, ami miatt megelőzte, és a futamot is megnyerte a német.
„Hogy teljesen őszinte legyek, nem egészen értem ezt az elé vágás dolgot, de majd a futam után megbeszéljük” – fogalmazott a monacói még az első biztonsági autós fázis alatt, majd a másodikban biztosította a mérnökét arról, hogy nem fog semmi hülyeséget csinálni.
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:40.259 | |||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:38.773 | |||
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:38.192 | |||
Időmérő:1. Leclerc 1:36.217 | |||
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Vettel, 2. Leclerc, 3. Verstappen | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj | ||
Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj |
„Nyugi, tudom, mi a dolgom, nem fogok hülyeséget csinálni, mert nem célom. Én is az 1-2-t akarom, csak nem érzem úgy, hogy ez fair módon alakult így” – mondta mérnökének a második biztonsági autós időszak során.
„Mindig nehéz így elveszteni egy futamgyőzelmet, de végeredményben a csapatnak megvan a kettős győzelem. Persze ugyanolyan csalódott vagyok, mint bárki más lenne az én helyzetemben, de néha sajnos így mennek a dolgok. Igazából véve úgy érkeztünk ide, hogy reménykedtünk benne, hogy esetleg elcsípünk egy dobogós helyet, ehhez képest a kettős győzelem remek eredmény, szóval tulajdonképpen boldog vagyok” – fogalmazott szűkszavúan a monacói már a futam után.
Ismét dobogóra tudott állni Max Verstappen, aki a Ferrari párosa mögött, a harmadik pozícióban látta meg a kockás zászlót Szingapúrban. A Red Bull versenyzőjét azonban Leclerc beérte a pontok tekintetében, Verstappen ennek ellenére elégedett a vasárnapi teljesítményével.
„Jól mentem a teljes versenyen, és a sebességem is rendben volt – árulta el a holland. – Örülök, hogy ismét dobogóra állhattam. Mindig nehéz előzni ezen a pályán, szóval az, hogy a stratégiával sikerült előrébb kerülnöm, nagyon pozitív. Sok pontot szereztünk, de sok mindent kell még kielemeznünk. Mindazonáltal örülök, hogy az első három között végeztem.”
Lewis Hamilton ezúttal lemaradt a dobogóról, csak negyedikként ért célba. A Mercedes ötszörös világbajnoka ennek ellenére úgy véli, a győzelmet is megkaparinthatta volna Szingapúrban.
„Könnyedén nyernünk kellett volna. Már a reggeli eligazításon azon voltam, hogy elé vágással próbálkozzunk a bokszkiállások során, úgy voltam vele, hogy kockáztassunk, de aztán a csapat ez ellen döntött – árulta el Hamilton. – Ugyanakkor csapatként együtt vesztünk, együtt nyerünk, szóval, ezt a békát most le kell nyelnünk. Persze most ez eléggé fájó pont, mert nyerhettünk volna. Ráadásul az elmúlt versenyek alapján a Ferrari most valahogy sokkal harapósabbnak tűnik, mint korábban, úgyhogy össze kell kapnunk magunkat.”
Valtteri Bottast csak az 5. helyen intette le a kockás zászló, ami részben talán a Mercedes újabb csapatutasítása miatt alakult így. A finnt ugyanis arra kérték, hogy a bokszkiállása után csökkentsen kissé a tempóján, nehogy a csapattársa elé kerüljön. Bottas elfogadta a Mercedes kérését, hiszen tisztában volt azzal, hogy Hamilton élvezett előnyt az előkelőbb pozíciója miatt.
„Nyilván vannak bizonyos szabályaink. Az előrébb lévő versenyző mindig elsőbbséget élvez a stratégia során. Ha mindenáron meg akartam volna előzni, könnyedén megtehettem volna, de megvannak a szabályinak, amik mindkettőnkre érvényesek. Legközelebb, amikor én kerülök ilyen helyzetbe, ugyanígy teszünk, ami rendben is van” – vélekedett Bottas.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:58:33.667 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.641 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 3.821 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 4.608 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 6.119 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 11.663 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 14.769 |
8. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 15.547 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 16.718 |
10. | Antonio Giovinazzi* | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 27.855 |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 35.436 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 35.974 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 36.419 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 37.660 |
15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 38.178 |
16. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 47.024 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:26.522 |
FELADTA | | | MEGTETT KÖR | |
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 49 | |
Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 42 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 34 | |
*: a leintés után tíz másodperc büntetést kapott |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | L. K. P.* | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 8 | 12 | 14 | 3 | 296 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 11 | 14 | 2 | 231 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 8 | 13 | 2 | 200 |
4. | Max Verstappen | 2 | 6 | 13 | 2 | 200 |
5. | Sebastian Vettel | 1 | 7 | 13 | 2 | 194 |
6. | Pierre Gasly | - | - | 11 | 2 | 69 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 8 | - | 58 |
8. | Alexander Albon | - | - | 8 | - | 42 |
9. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | - | 34 |
10. | Danyiil Kvjat | - | - | 7 | - | 33 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 7 | - | 33 |
12. | Lando Norris | - | - | 7 | - | 31 |
13. | Kimi Räikkönen | - | - | 8 | - | 31 |
14. | Sergio Pérez | - | - | 5 | - | 27 |
15. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 19 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 18 |
17. | Romain Grosjean | - | - | 3 | - | 8 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 3 | - | 4 |
19. | Robert Kubica | - | - | 1 | 1 | |
* a leggyorsabb körért járó pluszpont |
1. | Mercedes | 527 |
2. | Ferrari | 394 |
3. | Red Bull-Honda | 289 |
4. | McLaren-Renault | 89 |
5. | Renault | 67 |
6. | Toro Rosso-Honda | 55 |
7. | Racing Point-Mercedes | 46 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 35 |
9. | Haas-Ferrari | 26 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |