Kevin Magnussen és Romain Grosjean nemegyszer akadt össze már a 2019-es idényben és a két versenyző a legutóbbi Német Nagydíjon is összeért egymással. A csapatfőnök, Günther Steiner már többször is kifejezte, nem elégedett a pilótái teljesítményével, nem mellesleg Grosjean alatt már jó ideje rezeg a léc – korábban az is felvetődött, a franciától akár a év közben is megválhat az alakulat.
JÚLIUS 26., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:14.013 | |||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:13.449 | |||
JÚLIUS 27., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.380 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:11.767 | |||
JÚLIUS 28., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Verstappen, 2. Vettel, 3. Kvjat | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj | ||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj |
Steiner az újabb incidenst követően így nem meglepően már arról beszélt, akár a csapatutasítást sem zárja ki, hiszen nem mehet így tovább.
„Kissé meglepődtem, mint ahogyan szerintem mindenki más is azután, ami Silverstone-ban történt – utalt arra, hogy versenyzői a Brit Nagydíjon is összeakadtak, majd két héttel később Németországban is megtalálták egymást a pályán. – Nem beszéltem még velük, nem lett volna semmi értelme. Majd a Magyar GP előtt leülök velük, és lefektetem a szabályokat, hogy mit lehet és mit nem. Ha akkor sem értik meg, minden egyes történésnél, körről körre meg fogom határozni nekik, mit tegyenek, és szerintem ez fog következni" – jelentette ki, ezt követően pedig természetesen megkérdezték tőle, ezt azt jelenti-e, hogy csapatutasítást fog alkalmazni.
„Gondolkoznom kell még ezen, sok opció van. Egy bizonyos ponton muszáj változtatnunk. Általában igyekszem elkerülni a csapatutasítást, hiszen szeretem a szabad versenyzést, ám ha ez a felfogás csapatként ellenünk dolgozik, akkor valamit tenni kell, hogy ez ne történjen meg újra. Szerencsések vagyunk, hogy ezúttal nem lett komolyabb következménye, ám újra megtörténhet" – magyarázta.
„Nem láttam az esetet a visszajátszásokban, csak egyszer a tévében, így mindenképpen meg kell még néznem, pontosan mi történt, mielőtt bármilyen döntést hozunk, hiszen egyébként sem vagyunk túl gyorsak, nem kell, hogy még pluszban pontot is veszítsünk azért, mert épp egymásba mennek, vagy egy másik pilótával ütköznek" – tette hozzá, majd bővebben is beszélt az amerikai alakulat teljesítményéről.
A Haas ugyanis a Brit Nagydíj óta két különböző autóval versenyez, Grosjean az idénynyitó, ausztrál versenyen pályára guruló VF19-essel, míg Magnussen a legújabb verziójú konstrukcióval megy. A két gép közül pedig úgy tűnik, a régebbi a hatékonyabb, ami alapból is fejtörést okozhat, Németországban ráadásul nem várt teljesítménybeli visszaesést tapasztaltak a jól alakult időmérő után.
„A versenytempónk nem volt jó. A kilencedik és a tizedik helyen (az Alfa Romeók büntetését követően a 7–8. pozícióban – a szerk.) zártunk, azonban nem a sebességünk miatt. Egyszerűen nem volt meg a tempónk. Még sosem tapasztaltam, hogy egy autó ennyire visszaesik a versenyen, miután olyan gyors volt a kvalifikáción. Az egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy továbbra is keményen dolgozunk, hogy megértsük, pontosan miért történt így. Nincs varázslat, most szerencsénk volt, hogy a pályán maradtunk és pontszerző helyeken fejeztük be a futamot" – zárta a gondolatait Steiner.
A Haas jelenleg 26 ponttal áll a konstruktőri bajnokság 8. helyén megelőzve az ugyancsak 26 ponttal álló Alfa Romeót.