Simának tűnő rajt-cél győzelmet aratott Lewis Hamilton a Francia Nagydíjon, de a Mercedes versenyzője szerint nem volt olyan egyszerű dolga, mint azt sokan gondolják. Másokhoz hasonlóan Hamilton is a gumikkal bajlódott, és egy ponton azt hitte, hogy úgy jár, mint tavaly Lance Stroll, aki látványos defektet kapott a futam hajrájában.
„Egyáltalán nem volt könnyű. Két nagy hólyag is volt az abroncsaimon, szóval emiatt aggódtam – vallotta be a címvédő. – Emlékszem, hogy tavaly Lance-nek szétrobbant a gumija, és én is ettől tartottam. Összességében viszont irányítottam a versenyt, és minden körben hajszoltam a jó teljesítményt, valamint próbáltam növelni az előnyt. Tudtam, hogy elég jól kaptam el a rajtot, de Valtteri egy-két másodpercen belül maradt, végül viszont magamra találtam, és sikerült áthidalnom a szakadékot. Végig keményen nyomtam, kivéve akkor, amikor a gumikat óvtam, mert azok kissé a határon voltak ma.”
Valtteri Bottas tisztában van azzal, hogy főként a rajtnál lett volna esélye csapattársa elé kerülni, de a start Hamilton számára is nagyon jól sikerült. Bottas elismerte, hogy ezt követően nem tudott lépést tartani az ötszörös világbajnok ellenfelével. A végén 18 másodperces hátrányban ért célba – ennek okára minél hamarabb szeretne rájönni.
„Velem nem sok minden történt a versenyen. A rajt sikerült a legjobban a számomra, de Lewis is jól kapta el – emlékezett vissza a finn. – Összességében gyorsabb volt ma. Nem igazán tudtam tartani a lépést a tempójával, ennek utána kell néznem a következő verseny előtt. Azonban büszke vagyok a csapatra és magamra is, ám az fontos, hogy rájöjjek, mit csinálhatnék jobban a következő alkalommal. Lewis nagyon erősen és kiegyensúlyozottan teljesített ma, illetve a tegnapi időmérőn is. Viszont nem verhetetlen, ezt én is tudom, szóval csak keményen kell dolgoznom.”
JÚNIUS 21., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Hamilton 1:32.738 | |||
2. szabadedzés:1. Bottas 1:30.937 | |||
JÚNIUS 22., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:1. Bottas 1:30.159 | |||
Időmérő:1. Hamilton 1:28.319 | |||
JÚNIUS 23., VASÁRNAP | |||
Futam:1. Hamilton 2. Bottas 3. Leclerc | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Június 30., 15.10 | 32. Osztrák Nagydíj | ||
Július 14., 15.10 | 70. Brit Nagydíj | ||
Július 28., 15.10 | 64. Német Nagydíj |
Ismét dobogóra tudott állni Charles Leclerc, aki így gyakorlatilag megmentette a Ferrari hétvégéjét. A monacói elégedett a versenyével, és úgy véli: az utóbbi hetek nehézségei miatt szüksége volt erre az eredményre.
„Nagyon örülök, mert túl vagyok néhány nehéz hétvégén, főleg az időmérőket tekintve – árulta el Leclerc. – Ideérkezve változtattam a hozzáállásomon, de kissé az autó beállításait illetően is, és eddig a jó irányba tartok. Nagyon boldog vagyok, amiért mindez kifizetődött, s ez a hétvégi eredményen is látszik. Hoztunk néhány újítást ide, amelyek közül néhány jól működött, néhány viszont nem. Egyértelmű, hogy a Mercedes most sokkal jobb nálunk, szóval dolgoznunk kell azon, hogy felkapaszkodjunk.”
Már az időmérőn nehéz helyzetbe került Sebastian Vettel, aki emiatt csak a 7. pozícióból kezdhette meg a Francia Nagydíjat. A Ferrari versenyzője két helyet javítva ötödikként látta meg a kockás zászlót, és elismerte: az erre a versenyre készült fejlesztéseket illetően elbuktak a Mercedes ellen.
„Tudtuk, hogy a tempónk alapján csak mennünk kell, mert az egyenesekben gyorsak vagyunk, és a kanyarokban sincs nagy lemaradásunk – mondta a futam előtti tervekről Vettel. – Ezen a hétvégén az volt a legfőbb cél, hogy a lehető leginkább csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat, de elbuktunk. Rá kell jönnünk, hogy a fejlesztések egy része, amivel idejöttünk, miért nem működött, de remélhetőleg újra megpróbálhatjuk a következő pályán, Ausztriában. Ezen a pályán nagyon meleg volt, és minél nagyobb a tapadás, annál jobban kell figyelned a gumikra, ám úgy tűnik, hogy ez jobban megy a Mercedesnek, mint nekünk.”
Már az első körben maga mögé tudta utasítani a McLareneket Max Verstappen, aki a 4. pozícióban látta meg a kockás zászlót. Bár volt, amikor nagyon biztatónak érezte a helyzetét, később rá kellett jönnie, hogy a Red Bull ismét nem élete versenyét teljesíti.
„Egy ponton úgy tűnt a második etap alatt, hogy elég jól állunk, de hat-hét körrel a vége előtt elfogyott a tapadás a hátsó gumikon, szóval úgy döntöttem, hogy inkább csak célba szeretnék érni – mondta. – Már a hátsó abroncsok sem működtek rendesen, az viszont, hogy az egyik Ferrari előtt végeztünk, jó eredmény a számunkra. Persze vannak korlátaink, de ezekkel együtt kell élni. Minden versenyző több tapadást akar, de nálunk jelenleg nemcsak a tapadásról szólnak a dolgok, hanem a végsebességről is, ahogyan az az első körben is látszott. Nagyon nehéz volt védekezni, de egyébként támadni is.”
Verstappen hozzátette, hogy a Red Bull mellett a motorszállítójának, a Hondának is akad dolga, hogy megoldja az utóbbi problémát. A holland pilóta az utóbbi években olykor csúnyán odaszúrt a Red Bull előző motorszállítójának, a Renault-nak, és úgy tűnik, hogy egyelőre a Honda munkájával sincs teljesen megelégedve.
„Mindkét oldalnak keményen kell dolgoznia ahhoz, hogy sikerüljön előrelépnünk” – szögezte le.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 18.056 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 18.985 mp h. |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 34.905 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:02.796 p h. |
6. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:35.462 p h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. |
10. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1 kör h. |
11. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Renault | 1 kör h. |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
Kiesett | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 44. kör |
* kétszer 5 másodperces időbüntetés pályaelhagyás miatt |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 6 | 8 | 8 | 187 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 7 | 8 | 151 |
3. | Sebastian Vettel | – | 4 | 8 | 111 |
4. | Max Verstappen | – | 2 | 8 | 100 |
5. | Charles Leclerc | – | 3 | 7 | 87 |
6. | Pierre Gasly | – | – | 5 | 37 |
7. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 5 | 26 |
8. | Kimi Räikkönen | – | – | 5 | 19 |
9. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 16 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 16 |
11. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 14 |
12. | Lando Norris | – | – | 3 | 14 |
13. | Sergio Pérez | – | – | 2 | 13 |
14. | Daniil Kvyat | – | – | 4 | 10 |
15. | Alexander Albon | – | – | 3 | 7 |
16. | Lance Stroll | – | – | 3 | 6 |
17. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 2 |
1. | Mercedes | 338 |
2. | Ferrari | 198 |
3. | Red Bull-Honda | 137 |
4. | McLaren-Renault | 40 |
5. | Renault | 32 |
6. | Racing Point-Mercedes | 19 |
7. | Alfa Romeo-Ferrari | 19 |
8. | Toro Rosso-Honda | 17 |
9. | Haas-Ferrari | 16 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |