Bár rajt-cél győzelmet aratott Lewis Hamilton Monacóban, igencsak meg kellett dolgoznia a 25 pontért. A Mercedes ötszörös világbajnokára Max Verstappen sokáig gyakorolt nyomást, így Hamilton alig várta a futam végét. A leintés után az egyik mclarenes versenyével állította párhuzamba a monacói viadalt.
„Számomra egyértelműen ez volt életem legkeményebb versenye – vallotta be a brit. – Nem is tudom, hogy mennyire vagyok elégedett, annyira intenzív volt. Attól tartottam, hogy egyáltalán nem maradt gumim. Azóta nem mentem ennyire elkopott abroncsokon, hogy a McLaren sokáig kint hagyott a pályán Sanghajban, még 2007-ben. Vagy harmincszor majdnem ütköztem, szóval nagyon hálás vagyok, amiért végül nem történt ilyen. A falhoz viszont néhányszor hozzáértem, és örülök, hogy vége van a versenynek. Mindazonáltal a csapat hihetetlen munkát végzett. Az, amit elértünk az első hat futamon, figyelemre méltó. Büszke vagyok, hogy tagja lehetek a gárdának, és remélem, hogy továbbra is jól teljesíthetek.”
Hamilton természetesen Niki Laudáról is szót ejtett. A Mercedes és a teljes Formula–1 több hónapnyi betegség utána hét elején veszítette el a háromszoros világbajnokot.
MÁJUS 23., CSÜTÖRTÖK | |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:12.106 | |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:11.118 | |
MÁRCIUS 25., SZOMBAT | |
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.265 | |
Időmérő: 1. Hamilton 1:10.166 | |
MÁJUS 26., VASÁRNAP | |
Futam: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Bottas | |
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |
Június 9., 20.10 | 50. Kanadai Nagydíj |
Június 23., 15.10 | 60. Francia Nagydíj |
Június 30. 15.10 | 32. Osztrák Nagydíj |
„Niki mentalitásával harcoltam. Megpróbáltam koncentrált maradni, és büszkévé próbáltam őt tenni. Ez volt a célom egész héten. Nagyon hiányzik nekünk. Hatalmas hatással volt a csapatunkra. Tudom, hogy lenéz ránk, és megemeli a sapkáját” – mondta a brit versenyző.
Ha nem sújtották volna öt másodperces időbüntetéssel Max Verstappent a versenyen, nagy esélye lett volna a győzelemre, hiszen hosszú körökön keresztül, egészen a futam legvégéig keményen támadta Hamiltont az első helyért. Az ötszörös világbajnok végig állta a sarat, és Verstappen előtt ért célba, a holland pedig a büntetése miatt a másodikról a negyedik helyre esett vissza a leintést követően. Bár szorosan ott volt Hamilton mögött, valós előzési kísérlete nemigen volt. A futam hajrájában minden beleadott, csak mert látni szerette volna, hogy mi történik.
„Tudtam a büntetésemről, szóval keményen kellett nyomnom Hamilton ellen – emlékezett vissza Verstappen. – Nagyon lassan ment, ám mivel nyomást gyakoroltam rá, fel kellett gyorsítania. Emiatt fogytak el az abroncsai, és nem nagyon tudott átmenni a kanyarokon. Én sem vezettem jól a kanyarokból kijövet, és emiatt nem tudtam támadást indítani ellene. Mindent megpróbáltam, és a futam végén még jobban mentem az első helyért. Későn akartam fékezni, hogy megnézzem, mi történik. Nem sérült meg az autóm, szóval nem történt baj. A negyedik hely szégyenletes, mert megérdemeltük volna a dobogós helyek valamelyikét, de így is elégedettek lehetünk a hétvégével.”
Hamilton és Verstappen esetét egyébként vizsgálták a sportfelügyelők, de mivel egyikük versenyére sem volt nagy hatással az apró ütközés, versenyszituációnak nyilvánították a csatát.
A holland büntetése miatt tudott dobogóra állni Sebastian Vettel, aki testközelből látta az esetet, amiért a sportfelügyelők ítéletet hoztak a Red Bull pilótája ellen. A német versenyére jó hatással voltak a bokszutcában történtek, ám elismerte, hogy egyszerűen nem voltak elég gyorsak ezen a hétvégén.
„Nyilván nehéz volt ezt a futamot irányítani. Monacóban bármi megtörténhet, és ma meg is történt – fogalmazott Vettel. – Azt hittem, jól sikerült a kiállásunk, de ezek szerint Maxnak lenyűgözően ment. Persze láttam őt összeérni Bottassszal a bokszutcában, szóval azt gondoltam: ez jó lehetőség lehet a számomra, hogy kihasználjam a defektjét, ami rosszul jött neki. Max büntetése miatt később próbáltunk folyamatosan kellő távolságban maradni. Szenvedtem kicsit a hátsó gumikkal a verseny végén, de azt hiszem, hogy Lewis és Max rosszabb helyzetben volt. Az én abroncsaim egyszerűen nem akartak felmelegedni, ami trükkösé tette a helyzetet. Tudjuk, hogy nem voltunk elég gyorsak a többiekkel összehasonlítva magunkat.”
Valtteri Bottas és Max Verstappen már a rajtnál csatázott egymással, de a kerékcseréjüknél ismét összeakadtak. A Red Bull szerelői nem éppen biztonságosan engedték ki a hollandot (ezért kapta az időbüntetést), aki kemény manőverrel Bottas elé tudott kerülni. A Mercedes versenyzője szerint ez megpecsételte az egész futamát.
„Ez volt a kulcsfontosságú pillanat, és ettől lett a versenyem sokkal nehezebb – vélekedett Bottas. – Valamiért kissé lassú volt a kerékcserém. Ezután Max mellém jött a bokszutcában, pedig előtte még mögöttem állt. Egymás mellett voltunk, én tartottam az irányt, ő viszont jobbra jött. Összeértünk, és én még a falhoz is hozzáértem, mert nem volt elég helyem, ettől pedig defektet kaptam. Akkor azt hittem, visszaesek a mezőny végére, de szerencsére nem veszítettem sok helyet. Egyszerre voltam balszerencsés és szerencsés. Sokkal rosszabbul is végződhetett volna az eset.”
A Ferrari időmérős bakija után csak a 15. helyről rajtolhatott Charles Leclerc. Bár a hazai pályán versenyző monacóinak az első körökben jól ment a felzárkózás, Nico Hülkenberggel összeakadt, defektet kapott, majd néhány körrel később feladta a versenyt. Leclerc szerint hátulról indulva nem sok esélye volt ezen a helyszínen.
„Nagyon nehéz volt. A verseny előtt is mondtam, hogy sok kockázatot kell vállalnom, és ezt meg is tettük. Az elején élvezetes volt, de sajnos katasztrofálisan végződött. Ez a probléma Monacóval, ha a tizenötödik helyről indulsz, ami egyébként nem a valós tempónknak megfelelő pozíció. Nehéz volt visszavágni a mai napon” – mondta Leclerc.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | ||
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 2.602 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 3.162 mp h. | |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 5.537 mp h. | |
5. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 9.946 mp h. | |
6. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 53.454 mp h. | |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 54.574 mp h. | |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 55.200 mp h. | |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:00.894 p h. | |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:01.034 p h. | |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:06.801 p h. | |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. | |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
19. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 16 | műszaki hiba |
1. | Lewis Hamilton | 4 | 6 | 6 | 137 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 6 | 6 | 120 |
3. | Sebastian Vettel | – | 3 | 6 | 82 |
4. | Max Verstappen | – | 2 | 6 | 78 |
5. | Charles Leclerc | – | 1 | 5 | 57 |
6. | Pierre Gasly | – | – | 4 | 31 |
7. | Carlos Sainz | – | – | 3 | 18 |
8. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 14 |
9. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | 13 |
10. | Lando Norris | – | – | 2 | 12 |
10. | Sergio Pérez | – | – | 2 | 12 |
12. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 9 |
13. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 8 |
14. | Alexander Albon | – | – | 3 | 7 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
16. | Lance Stroll | – | – | 2 | 4 |
17. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 2 |
1. | Mercedes | 257 |
2. | Ferrari | 139 |
3. | Red Bull-Honda | 110 |
4. | McLaren-Renault | 30 |
5. | Racing Point-Mercedes | 17 |
6. | Haas-Ferrari | 16 |
7. | Toro Rosso-Honda | 16 |
8. | Renault | 14 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |