Hiába zárta igencsak erősen a pénteki napot a Ferrari, a második szabadedzés leggyorsabbja, Sebastian Vettel közel sem elégedett teljesen. A négyszeres világbajnok ráadásul úgy gondolja, hogy eltérő dolgokat teszteltek, mint riválisaik – például a Mercedes –, így az eredmény megtévesztő lehet.
„A mai nap bizonyára jobban sikerült számunkra, de továbbra is úgy gondolom, hogy növelnünk kell a tempónkat holnapra – mondta Vettel. – Abban reménykedünk, hogy jobb formában leszünk, és sokkal közelebb kerülünk a többiekhez, mint Melbourne-ben. A mai eredmény jó, ám valószínűleg más stratégián voltunk, mint mások, ezért nem tulajdonítok túl nagy jelentőséget neki. Fejlődnünk kell holnapig, különösen amiatt, mert a Mercedes gyorsnak tűnik. Ausztráliában mindent megpróbáltunk, és tudtuk, mikor idejöttünk, hogy néhány dolog nagyon nem volt rendben ott. Érzem, hogy van még lehetőség az autóban, és ezt ki kell hoznunk belőle.”
MÁRCIUS 29., PÉNTEK | |
1. szabadedzés:1. Leclerc 1:30.354 | |
2. szabadedzés:1. Vettel 1:28.846 | |
MÁRCIUS 30., SZOMBAT | |
3. szabadedzés:13.00–14.00 | |
Időmérő:16.00–17.00 | |
MÁRCIUS 31., VASÁRNAP | |
Futam:17.10–19.10 | |
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |
Április 14., 8.10 | Kínai Nagydíj, Sanghaj |
Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki |
Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
Charles Leclerc is biztos abban, hogy a Mercedes nem fedett még fel mindent Bahreinben, így csapattársához hasonlóan nem bízza el magát a hétvége első napja után. A monacói szerint a bahreini pálya jobban fekszik az idei Ferrarinak, de elmondása szerint nem csak ezen múlt a jó teljesítményük pénteken.
„Elég jól alakult a mai nap. Az egyensúlyt illetően elégedettebb vagyok, mint amilyen Ausztráliában voltam – mondta Leclerc. – A hosszú etapok is pozitívan alakultak, ami jónak tűnik, ám továbbra is keményen kell nyomnunk, mert biztos vagyunk benne, hogy a Mercedes nincs annyira lemaradva, mint ahogyan azt mutatta ma, bár ezt majd csak holnap tudjuk meg. Ez a pálya jobban fekszik az autónknak, de emellett sikerült megfejtenünk néhány dolgot Ausztrália óta.”
Feszegette a határokat a Bahreini Nagydíj pénteki napján Lewis Hamilton, különösen az első szabadedzésen vétett kisebb hibákat. Akkor a hátránya 1.2 másodperc volt a listavezető Charles Leclerc-hez képest, és ezt a lemaradást is csupán a felére tudta csökkenteni a második tréningen. Hamilton elárulta, hogy milyen probléma hátráltatta pénteken, azonban úgy véli, hogy a szombati időmérőre valamennyire kiegyenlítődnek az erőviszonyok.
„A Ferrari az elejétől gyors volt, és később növelni tudta a tempót, szóval ez teljesen más, mint amit Melbourne-ben láttunk tőlük – vélekedik a Mercedes versenyzője. – Akadt némi problémánk az autó egyensúlyával, de sikerült javítanunk rajta a második edzésre. Most úgy néz ki, hogy a Ferrari van előrébb, szóval továbbra is dolgoznunk kell, és kielemeznünk az adatokat éjszaka, hogy holnap erősebben térhessünk vissza. Azt hiszem, hogy az időmérőn mindenki egy kicsit közelebb lesz, ám így is kemény csata vár ránk.”
Lewis Hamiltonhoz hasonlóan Valtteri Bottasnak is az egyensúllyal gyűlt meg a baja a nyitó edzésen, de akárcsak a csapattársának, Bottasnak is sikerült javulnia a későbbiekben. Ez az eredményeken is meglátszott, ugyanis a Mercedes közelebb került a Ferrarihoz, a hátrány azonban csak csökkent, eltüntetni nem siketült azt.
„Az első szabadedzés mindig nehéz egy kicsit Bahreinben, mert a pálya még poros, és a hőmérséklete nagyon magas. Jóval melegebb, mint az időmérőn és a versenyen – árulta el az előző futam győztese. – Az autó egyensúlya nem érződött túl jónak az első tréningen, viszont a két edzés között végrehajtottunk néhány változtatást, az autó pedig sokkal jobb volt a második alkalommal. Úgy tűnik, hogy nagyon közel vagyunk egymáshoz a Ferrarival. Egyértelműen gyorsabbak itt, mint Melbourne-ben, szóval van némi munkánk, hogy javítsunk a beállításokon, de személy szerint nekem is van még mit fejlődnöm. Úgy tűnik, hogy kemény csata lesz holnap, ami izgalmassá teszi az időmérőt.”
Sok időt veszített az Alfa Romeo a második tréningen, amiért mindkét autójával gond adódott. Kimi Räikkönen ráadásul egy-két megpördülést is bemutatott pénteken, és hű maradt magához, mikor ezek okáról kérdezték.
„Elfogyott a tehetségem – viccelődött a 2007-es világbajnok. – Az új gumik fényesek, és kicsit csúszós volt a felületük az első kanyarban. Egyszerűen kiforogtam, és nyilván nem ez volt a terv, viszont mit tehettem volna? Sajnos szivárgott a hűtőfolyadékom, és majdnem sikerült rendbe hozni, de már késő volt. Nehéz megmondani, hogy hol tartunk, mert nem sikerült jól a második edzés. Az elsőn jónak éreztem az autót, azonban nem sikerült összerakni egy igazán gyors kört, szóval kevesebbet tudunk, mintha többet mentünk volna.”
Az első szabadedzésen a negyedik, a másodikon a hatodik helyen végzett Max Verstappen. A Red Bull pilótája összességében elégedett a mai nappal, sőt úgy gondolja, hogy egy téren nem volt nála jobb versenyző.
„Rendben van, de lehetett volna jobb is, csakhogy még mindig nem találtuk meg a megfelelő beállításokat – árulta el Verstappen. – Tudtuk, hogy a Ferrari gyors lesz, és így is lett. Van még dolgunk, főleg a leglágyabb gumikat illetően. Azt hiszem, hogy a közepeseken elég versenyképesek vagyunk, azon a keveréken én lehetnék az első. Az utolsó kanyarból kijövet volt némi motorproblémám, és emiatt veszítettem három tizedmásodpercet.”
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.354 | átlag: 215.631 km/ó | 20 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:30.617 | 0.263 | 21 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:31.328 | 0.974 | 26 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.601 | 1.247 | 23 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:31.673 | 1.319 | 21 |
6. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:31.815 | 1.461 | 17 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:31.952 | 1.598 | 28 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:32.040 | 1.686 | 17 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:32.339 | 1.985 | 24 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.385 | 2.031 | 23 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:32.401 | 2.047 | 19 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:32.602 | 2.248 | 21 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:32.874 | 2.520 | 24 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:32.885 | 2.531 | 20 |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:32.945 | 2.591 | 29 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.949 | 2.595 | 22 |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:32.994 | 2.640 | 22 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:33.518 | 3.164 | 16 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:34.188 | 3.834 | 26 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:34.253 | 3.899 | 27 |
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:28.846 | átlag: 219.291 km/ó | 32 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:28.881 | 0.035 mp h. | 32 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.449 | 0.603 | 33 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:29.557 | 0.711 | 36 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:29.669 | 0.823 | 32 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:29.725 | 0.879 | 34 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.000 | 1.154 | 33 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:30.017 | 1.171 | 25 |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:30.068 | 1.222 | 34 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:30.093 | 1.247 | 36 |
11. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:30.192 | 1.346 | 33 |
12. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:30.429 | 1.583 | 31 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:30.458 | 1.612 | 36 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:30.716 | 1.870 | 32 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:30.848 | 2.002 | 30 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.088 | 2.242 | 6 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:31.129 | 2.283 | 31 |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.144 | 2.298 | 10 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:31.904 | 3.058 | 32 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:32.932 | 4.086 | 37 |