Hamilton 2015-ben már ünnepelhetett címet Austinban (Fotó: AFP) |
JAPÁNBAN TÖRTÉNT
2: Lewis Hamilton Michael Schumacher után a Formula–1 történetének második olyan versenyzőjévé vált, aki legalább 50 győzelmet ünnepelhetett egy adott csapattal.
4: a Racing Point Force India eddig lefutott 5 nagydíján 4-szer ért el kettős pontszerzést, a gárda jelenleg a 7. helyen áll a vb-összetettben.
4: Hamilton a 4. pole-ját és az 5. győzelmét szerezte meg Japánban – előbbi mutatóban utolérte, míg utóbbiban megelőzte Sebastian Vettelt.
OKTÓBER 19., PÉNTEK |
17.00–18.30: 1. szabadedzés |
21.00–22.30: 2. szabadedzés |
OKTÓBER 20., SZOMBAT |
20.00–21.00: 3. szabadedzés |
23.00–00.00: időmérő edzés |
OKTÓBER 21., VASÁRNAP |
20.10: a verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 28., 20.10: Mexikói Nagydíj |
November 11., 18.10: Brazil Nagydíj |
November 25., 14.10: Abu-dzabi Nagydíj |
30: Bottas 30. alkalommal állhatott fel a dobogóra, amivel utolérte Juan Pablo Montoyát a vonatkozó ranglistán.
35: Vettel karrierje 35. versenyen futott leggyorsabb körét jegyezte a Japán GP 53. körében teljesített 1:32.318-as idejével. A német ezzel meghiúsította, hogy riválisa, Hamilton megszerezze pályafutása 6. Grand Slamjét, amivel Alberto Ascarit (5) és Schumachert (5) megelőzve egyedül Jim Clark (8) mögött találta volna magát az örökranglistán.
44: a Mercedes a 44. kettős sikerét ünnepelhette, míg Japánban tovább folytatta a 2014 óta tartó győzelmi sorozatát.
80: Hamilton pályafutása 80. rajtelsőségét jegyezte, miközben 129. alkalommal indulhatott az első sorból. Pole pozícióját aztán 45. alkalommal váltotta győzelemre, miközben a 71. diadalát egyszersmind a 14. olyan versenyén aratta, amelynek valamennyi körét az élen töltötte.
341: a japán futam alatt megtört Vettel egyeduralma az élen töltött körök számában, hiszen Hamilton átvette tőle a vezetést. A német Belgium után még dominánsan – 341 a 232 ellenében – vezette a listát, melynek élén most a brit állt 366 körrel.
16.651: Fernando Alonso fontos mérföldkőhöz érkezett Szuzukában, ugyanis az eddig lefutott 16 651 körével lehagyta Rubens Barrichellót, miközben ha végigmegy a soron következő két Grand Prix-n, akkor a brazil futam 48. körének teljesítésével Schumachert megelőzve rekordot dönt.
SZÁMOKBAN AZ AMERIKAI NAGYDÍJ
5: Senna 5-ször bizonyult a leggyorsabbnak a kvalifikáción (3-szor Detroitban, 2-szer Phoenixben), míg az aktív pilóták közül Hamilton 3, Vettel 2, Räikkönen 1 pole-t szerzett az Amerikai GP-n (a brit elsője és a finné még Indianapolisból származik).
5: Vettel 5-ször érte el a versenyen futott leggyorsabb kört, amivel listavezető, miközben rajta kívül csak márkatársa, Räikkönen (az utolsó Indy-futamon) teljesített ilyen kört az idei rajtrácsról.
5: Hamilton 5 győzelmet számlál Austinban, míg Indianapolisban 1 sikert ért el. Sőt Austinban csupán egyszer – 2013-ban – nem nyert, győzelmi sorozata 2014 óta tart. Hasonló szériát Schumacher tudhat magáénak, a német 2003 és 2006 között nem talált legyőzőre (Indianapolisban), így amennyiben a brit újra diadalmaskodik, rekordot dönt.
5: ráadásul amennyiben összejön az újabb siker, akkor nemcsak megjavítja a hétszeres világbajnok csúcsát, hanem Ayrton Senna után az F1 második olyan versenyzőjévé válik, akik sorozatban ötször tud győzedelmeskedni egy adott GP-n. A brazil egyébként 1989 és 1993 között diadalmaskodott egymás után ötször Monacóban.
7: Schumacher 7 dobogóval tartja az egyesült államokbeli rekordot, amit a jelenleg 6 pódiumos helyezésnél járó Hamilton könnyedén beállíthat vasárnap, ha az első háromban végez. A címvédő mellett a 2018-as mezőnyből még Vettel (4), Räikkönen (2), Alonso (2), Ricciardo (2) és Grosjean (1) pezsgőzhetett már az amerikai verseny után.
8: a Mercedes és a Ferrari pilótái közül Vettel kérte a legtöbb szett ultralágyat, szám szerint 8-at. Hamilton, Bottas és Räikkönen eközben egyenként 7-et kért.
8: az Amerikai Nagydíjnak 8 helyszín – Dallas (1), Riverside (1), Sebring (1), Phoenix (3), Detroit (4), Austin (6), Indianapolis (8) és Watkins Glen (15) – adott már otthont, az idén 40. alkalommal rendezik meg (ezeken kívül is voltak F1-es futamok az országban, de más helyszíneken és/vagy más cím alatt).
10: Hamilton a szezonbeli 10. győzelmét könyvelheti el, miközben akár az 5. világbajnoki címét is bebiztosíthatja. Legutóbb egyébként 2015-ben dőlt el Austinban a vb-trón sorsa, akkor a brit az idénybeli 10. diadalával vált háromszoros bajnokká.
Hamilton és Vettel 17 futam után így állt 2017-ben és 2018-ban:
10: a Lotus 10, míg mögötte a Ferrari és a McLaren fejenként 7, a Mercedes 4, a Williams 2, a Red Bull 1 sikert jegyzett az ország GP-jén (további néhány, már nem létező istállót nem említve). Austinban eközben a Mercedes 5 győzelme mellett a Red Bull ért el 1 diadalt.
18: Amerikában 18-szor váltották a pole-t a dobogó felső fokára, míg Austinban 3-szor hozott sikert az első rajtkocka, miközben az első soron kívülről még nem született diadal itt. A leghátrábbról Bruce McLaren győzött, a brit 1959-ben a 10. helyről indulva nyert a sebringi ringen.
37: Räikkönen a 2016-os Abu-dzabi Nagydíj óta nem tudott előrelépni a rajtpozíciójához képest a futam első körében, vagyis a sorozata már 37 GP-t ölel fel.
43: ha a Mercedes legalább 43 körön keresztül áll az Amerikai Nagydíj élén, akkor a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Lotus után az ötödik olyan csapattá válna, amelyiknek sikerül legalább 5000 versenykört vezetnie.
…nyer és Vettel nem végez a második helyen |
…2. és Vettel nem végez az első négyben |
…3. és Vettel nem végez az első hatban |
…4. és Vettel nem végez az első hétben |
…5. és Vettel nem végez az első nyolcban |
…6. és Vettel nem szerez pontot |
53: Sergio Pérez, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg egyenként 53 pontot gyűjtött az eddigi 17 futamon.
100: adott versenyző maximálisan még 100 pontot kasszírozhat, miközben a vb-éllovas Hamilton előnye 67 pont Vettel előtt, vagyis a brit akár már a hétvégén bebiztosíthatja a címet. Ha ez sikerül, akkor a brit pilóta Schumacher és Juan Manuel Fangio után az F1 harmadik olyan versenyzőjévé válik, akinek sikerül legalább 5 világbajnokságot nyernie, miközben a német után a második lesz, aki képes két különböző alkalommal megvédeni az elsőségét.
A nyári szünet óta ők gyűjtötték a legtöbb pontot:
172: adott gárda legfeljebb 172 pontot szerezhet a szezon végéig, míg jelenleg a konstruktőri vb-összetett élén a Mercedes áll 78 pontos előnnyel a második Ferrari előtt.
308.405: 56, egyenként 5513 méter hosszú kör teszi ki a 308.405 km-es versenytávot Austinban.
1:37.766: a Vettel által a 2017-es versenyen futott 1:37.766-os kör számít a körrekordnak az amerikai nyomvonalon.