F1: Häkkinen gumiháborúval tenné izgalmasabbá a versenyzést

Vágólapra másolva!
2018.10.12. 11:10
null
Mindkettejüknek megvan a véleménye arról, miként lehetne izgalmasabbá tenni az F1-et (Fotó: AFP)
Mika Häkkinen, 1998 és 1999 világbajnoka úgy véli, ellenfél kellene a Pirellinek, hiszen a gumiháború izgalmasabbá tenné a Formula–1-et. A négyszeres bajnok Alain Prost eközben az egyszerűbb szabályokat szorgalmazza.

 

Bár Mika Häkkinen 1991 és 2001 között tartó pályafutása során nagyrészt egy gumibeszállító volt jelen a Formula–1-ben, a finn 1998-ban úgy szerezte meg az első világbajnoki címét, hogy míg a McLaren a Bridgestone, addig a rivális Ferrari a Goodyear abroncsait használta.

A kétszeres bajnok úgy véli, pontosan a gumibeszállítók versengése kavarhatná fel a Pirelli 2011 óta tartó egyeduralmát, és tehetné még izgalmasabbá a kategóriát.

„Rengeteg dolog van, amire rápillantasz és azt mondod, másképp is lehetne. Jelenleg nincs versengés. Kellene még egy gumibeszállító, és akkor küzdelem is lenne” – magyarázta a finn, mivel lehetne izgalmasabbá tenni a sokat bírált Formula–1-et, melyben 2006 óta van egyetlen gyártó, és ez egészen 2024-ig így is lesz.

„Amikor a versenyzőkkel beszélek, elmondják, hogy egy bizonyos ponton túl egyszerűen túlmelegszik az abroncs. Ezzel nem a Pirellit akarom bírálni, azonban tény, hogy kell egy rivális. Ha egyetlen pilóta versenyezne, ugyanez lenne a helyzet. Versengésre van szükség, mert az izgalmas” – magyarázta Häkkinen, míg Alain Prost az egyszerűségben látja a jövőt.

„A motorszabályok a legkomplikáltabbak, és minden egyes változtatás nagy költségekkel jár, azonban erősebb, nagyobb teljesítményű erőforrásokra és több üzemanyagra lenne szükség. Technikai szempontból egyszerűsíteni kell, és akkor kiszámíthatatlanabbá válna a verseny is, mivel a pilóta nagyobb különbséget jelentene. Így kevésbé beszélhetnénk a gépek háborújáról, hiszen manapság az aerodinamika és a motor teszi ki a teljesítmény 80 százalékát” – jelentette ki a négyszeres világbajnok.

„A diffúzorokat teljesen eltávolítanám. Amikor én versenyeztem, különböző koncepciók voltak az autókon, és problémamentesen tudtuk egymást követni. Egyszerűbb aerodinamikára van szükség” – osztotta meg a véleményét.

 

Legfrissebb hírek

Verstappen a bokszutcából rajtol a Sao Pauló-i Nagydíjon

F1
3 órája

„Elfelejthetem a bajnokságot” – Verstappen lemondóan nyilatkozott a Q1-es kiesése után

F1
19 órája

Norris újra a pole-ban; Piastri „csak” negyedik; hullottak a világbajnokok az interlagosi időmérőn

F1
21 órája

Norris nyert, és növelte az előnyét a kieső Piastri előtt a brazíliai sprintversenyen

F1
Tegnap, 16:07

Piastri a vereség ellenére is elégedett; Verstappen szerint a Red Bull egyszerűen gyenge Brazíliában

F1
2025.11.07. 22:30

Norrisé a rajtelsőség Antonelli és Piastri előtt; Verstappen hatodik a brazíliai sprintidőmérőn

F1
2025.11.07. 20:20

A McLaren az élen, a Red Bull és a Ferrari a mezőny végén a brazíliai nyitányon

F1
2025.11.07. 15:15

Colapinto megmenekült – 2026-ban is az Alpine versenyzője lesz

F1
2025.11.07. 15:02
Ezek is érdekelhetik