F1: új gumiszállító érkezhet 2020-ban

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.09.21. 11:12
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) közölte, hogy két gyártó jelentkezését is befogadta a 2020-as idénytől érvényes kizárólagos gumigyártó partnerének kiválasztására kiírt pályázatra, így mindkettejükkel tárgyalásokat fog kezdeni.

Az egyik cég – nem meglepetésre – a jelenlegi szállító, a Pirelli, amely 2011 óta látja el abroncsokkal a Formula–1-et, a másik pedig a dél-koreai Hankook, amely korábban sohasem volt kapcsolatban az F1-gyel, ám az autósport világában egy ideje már benne van: a DTM-nek és az európai F3-as sorozatnak is hivatalos szállítója.

Korábban a Michelin is érdeklődött, ám az elmúlt hónapban a franciák jelezték, nem élnének az F1-es visszatérés lehetőségével.

A Pirelli jelenleg érvényes szerződése a jövő év végén jár le, de a most használt 13 hüvelyk méretű gumik helyett az új, 18-as méretű abroncsokat csak 2021-ben vezetik be, vagyis ha a Hankook váltaná a jelenlegi szállítót, úgy egy évre kéne kifejlesztenie a 13-as abroncsot, aztán a nagyobb méretű gumikra kéne átállnia – a franciák pedig éppen azért szálltak ki korábban, mert pénzkidobásnak gondolták 2020-ra előállni a kisebb méretű abronccsal.

A dél-koreaiak azonban nem így vélekednek – és a jelek szerint készen állnak a kihívásra. A fejlesztést tovább bonyolítja, hogy 2021-től már a gumimelegítő papucsok használata is tilos lesz, tehát erre is külön oda kell majd figyelni a megfelelő keverékek kialakításakor.

Legfrissebb hírek

Már csak a Puskás hibátlan; Madaras Norbert: Csapataink kihozták magukból a maximumot

E-újság
8 órája

Russell szerint a Ferrari a szabályosság határát súrolta a hungaroringi versenyen

F1
9 órája

Hamilton: Sok dolog zajlik a háttérben, ami nem jó

F1
12 órája

„Megvolt a tempónk, hogy nyerjünk” – Leclerc frusztrált a hungaroringi verseny után

F1
14 órája

Jövőre a Hungaroringen már a Mansell-kanyarban száguldanak a pilóták

F1
15 órája

Piastri: A végén egy jó esélyem volt az előzésre, de nem jött össze

F1
15 órája

Szijjártó Péter: A Hungaroring csúcstechnológiás, és magyar maradt

F1
15 órája

Maga mögött tartotta Piastrit, így Norris nyerte meg a 40. Magyar Nagydíjat

F1
16 órája
Ezek is érdekelhetik