A verseny kezdete előtt összesen négy versenyzőt soroltak hátra a rajtrácson. Charles Leclerc váltócsere miatt a 17., Sebastian Vettel Carlos Sainz Jr. feltartásáért a hatodik, Fernando Alonso és Brendon Hartley az új motorkomponensek miatt kapott büntetést, előbbi a bokszutcából, utóbbi a mezőny végéről startolhatott.
Valtteri Bottas eközben egymás után a második szezonban várhatta az élről a piros lámpák kialvását, azonban ezúttal nem mutatott be olyan parádés startot, mint egy évvel korábban, hiszen csapattársa, Lewis Hamilton, valamint Kimi Räikkönen is elment mellette.
Utóbbi aztán hibázott, és ki is szélesítette a pályát, amiért visszaesett Max Verstappen mögé, a holland így szinte azonnal dobogót érő pozícióban autózott, míg a hatodik helyről startoló Sebastian Vettel csak nyolcadikként fejezte be az első kört. A német viszont könnyedén elment Kevin Magnussen és Romain Grosjean mellett, így rövidesen visszavette a rajtpozícióját.
A mezőny hátsó részében többen is összeértek, Stoffel Vandoorne Pierre Gasly-val került túl közel egymáshoz, előbbinek az első vezetőszárnya bánta az esetet, amiért mehetett is ki a bokszba, a belga így rögtön körhátrányban találta magát. Rajtuk kívül Sainz és Esteban Ocon is incidensbe keveredett, a spanyol pedig megrovásban részesült az eset miatt.
Ezt követően viszonylag nyugodtan csordogált a verseny egészen a 12. körig, amikor Nico Hülkenberg alatt füstölt el, majd gyulladt ki a Renault, amiben nem mellesleg az új MGU-K dolgozott. Sokáig azonban nem mutatták az árván maradt RS18-at, hiszen talán még fel sem szállt teljesen a fehér füst a német kiesése után, máris egy újabb gép húzódott félre az osztrák pályán.
Az újabb kieső nem más volt, mint a tavalyi spielbergi futam győztese, Bottas, aki hidraulikus meghibásodás miatt volt kénytelen kiállni a második helyről. Az eset okán virtuális biztonsági autós szakasz vette kezdetét, amire a Mercedes reagált a legrosszabbul, ugyanis az első tízesből mindenki a bokszutca felé vette az irányt, kivéve a vezető Hamiltont, aki így hátrányba került üldözőivel szemben.
Nem sokkal később Peter Bonnington helyett James Vowles jelentkezett be a címvédő rádióján, és kért elnézést a versenyzőjétől, aki bár megpróbálta növelni az előnyét, nem sikerült jobban elhúznia Verstappenéktől. Az üldöző bolyban aztán Räikkönen hibája okán történt pozíciócsere, hiszen Ricciardo – kihasználva a finn megingását – elment a 7-es kódjelű Ferrari mellett – ezzel a brit mögött már a két Red Bull haladt a 21. körben.
Az egyetlen állva maradt Mercedes a 26. körig nyúzta a szuperlágyat, majd a kerékcserét követően a maranellói gárda pilótái közé, a negyedik pozícióba tért vissza az aszfaltcsíkra. Ez egyidejűleg azt is jelentette, hogy a Red Bullok vették át a vezetést, amikor 45 kör volt hátra a GP-ből.
Christian Hornerék öröme azonban nem tarthatott sokáig, mivel a 29. születésnapját ünneplő Ricciardo látványosan visszalassult a márkatársához képest, és az ausztrálra rövidesen felzárkózott a Räikkönen, Hamilton alkotta duó, illetve Vettel is.
Az ausztrálnak a hólyagosodással akadt problémája, aminek következtében a 44. körben jöhetett ki a második kerékcseréjére – a 33-as Red Bull így maradt az élen, míg a 3-as az ötödik helyen folytathatta a küzdelmet.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.839 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.579 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:04.070 |
időmérő edzés: 1. Bottas 1:03.130 |
VASÁRNAP |
verseny: 1. Verstappen, 2. Räikkönen, 3. Vettel |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj |
Július 22., 15.10:Német Nagydíj |
Július 29.,15.10:Magyar Nagydíj |
Időközben Vettel elment az ugyancsak a gumikkal szenvedő Hamilton mellett, aki a negyedik pozícióba esett vissza. A címvédő bár ezt követően nem szakadt le a vb-riválisáról, előzési helyzetbe mégsem került igazán. A brit az 53. körben újabb kiállásra szánta el magát, amit követően Ricciardo mögé tért vissza, akit azonnal támadni kezdett.
Az ausztrálnak viszont lehetősége sem volt a védekezésre, hiszen a váltóprobléma miatt a Red Bull is elvesztette az egyik autóját. Aztán alig rajzolta körbe kétszer a mezőny az osztrák nyomvonalat, amikor újabb versenygép adta fel a küzdelmet. Ezúttal Brendon Hartley volt kénytelen kiállni a versenyből.
Az igazi dráma azonban csak ezután érkezett. Miközben Verstappen előnye némileg csökkent az élen, a távolban a 44-es számú Mercedes adta fel végleg a harcot, s ez nemcsak azt jelentette, hogy Hamilton 2016-os Japán Nagydíj – vagyis 33 verseny – óta íródó pontszerző sorozata ért a végéhez, hanem azt is, hogy Vettel könnyedén visszaállhat a vb-összetett élére – persze ehhez a németnek be kellett fejezni a futamot.
Az első három pozícióban tehát a Red Bull hollandja, Räikkönen és Vettel állt, miközben mögöttük hirtelen a két Haas találta magát. Az 50. Grand Prix-ját teljesítő amerikai csapat innentől nem is engedte ki a kezei közül a 4–5. helyet, amivel az ötödik pozíciót vette át a konstruktőrök bajnokságában.
Grosjean és Magnussen mögött volt némi tülekedés, hiszen az utolsó két pontszerző pozícióban Marcus Ericsson és Leclerc váltotta egymást, miközben Gasly kiszorult az első tízesből. A mezőny végén autózó Vandoorne három körrel a vége előtt állt ki a depóba, ahonnan már nem tért vissza, az utolsó körökre így 14 pilóta maradt harcban.
Räikkönen bár az utolsó előtti körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és hátrányát 2 másodperc alá tornázta Verstappen mögött, a finn nem jelentett igazi fenyegetést a holland győzelmére.
Verstappen a 2017-es Mexikói GP után diadalmaskodott újra, és állhatott fel pályafutása során immáron az 4. alkalommal a dobogó felső fokára. Nem mellesleg a holland ezzel megelőzte Bottast az egyéni kiírásban, miközben a mostani volt a Red Bull csapatának az első sikere a 2014-ben visszatért Red Bull Ringen!
Verstappen mögött a 96. pódiumát jegyző Räikkönent, illetve – a harmadik helyének és Hamilton nullázásának köszönhetően – a vb-összetett élére visszaálló Vettelt intette le kockás zászló.
A németet a két Haas követte, Grosjean, Magnussen sorrendben, míg a 6–7. helyen a két Force India végzett Ocon vezérletével. A nyolcadik a bokszutcából startoló Alonso, a 9–10. a Sauber párosa lett Leclerc, Ericsson sorrendben.
Folytatás szünet nélkül, a jövő héten a Brit Nagydíjjal.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:21.560 | |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | +1.504 | |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | +3.181 | |
4. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | +1 kör | |
5. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | +1 kör | |
6. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | +1 kör | |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | +1 kör | |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | +1 kör | |
9. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | +1 kör | |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | +1 kör | |
11. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | +1 kör | |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | +1 kör | |
13. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | +2 kör | |
14. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | +2 kör | |
15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | +3 kör | |
FELADTÁK | MEGTETT KÖRÖK | ||||
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 62 | ||
Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 54 | ||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 53 | ||
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 13 | ||
Nico Hülkenberg | német | Renault | 11 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 3 | 5 | 9 | 146 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 8 | 145 |
3. | Kimi Räikkönen | - | 5 | 7 | 101 |
4. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 6 | 96 |
5. | Max Verstappen | 1 | 4 | 7 | 93 |
6. | Valtteri Bottas | - | 4 | 7 | 92 |
7. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | 37 |
8. | Fernando Alonso | - | - | 6 | 36 |
9. | Nico Hülkenberg | - | - | 6 | 34 |
10. | Carlos Sainz | - | - | 7 | 28 |
11. | Sergio Pérez | - | 1 | 3 | 23 |
12. | Esteban Ocon | - | - | 4 | 19 |
13. | Pierre Gasly | - | - | 2 | 18 |
14. | Charles Leclerc | - | - | 5 | 13 |
15. | Romain Grosjean | - | - | 1 | 12 |
16. | Stoffel Vandoorne | - | - | 3 | 8 |
17. | Lance Stroll | - | - | 1 | 4 |
18. | Marcus Ericsson | - | - | 2 | 3 |
19. | Brendon Hartley | - | - | 1 | 1 |
20. | Sergey Sirotkin | - | - | - | 0 |
1. | Ferrari | 247 |
2. | Mercedes | 237 |
3. | Red Bull/TAG Heuer | 189 |
4. | Renault | 62 |
5. | Haas/Ferrari | 49 |
6. | McLaren/Renault | 44 |
7. | Force India/Mercedes | 42 |
8. | Toro Rosso/Honda | 19 |
9. | Sauber/Ferrari | 16 |
10. | Williams/Mercedes | 4 |