A V6-os hibrid erőforrásokat a 2014-es szezonban vezették be a Formula–1-ben, és a kritikus hangok azóta sem csillapodtak. Most az FIA elnöke, Jean Todt is elismerte, talán túl messzire mentek az új formulával.
MÁJUS 24., CSÜTÖRTÖK |
11.00–12.30: 1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
MÁJUS 26., SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
MÁJUS 27., VASÁRNAP |
15.10: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
„Levontuk a tanulságokat, és most azon vagyunk, hogy egyszerűbbé tegyük a szabályokat. Bámulatos műalkotás ez a technológia, de hallom, hogy a szurkolókat ez nem igazán hatja meg. Ez valójában nem olyasmi, amire feltétlenül szükség van ahhoz, hogy megrendezzünk egy világbajnokságot. Úgy gondolom, fontos, hogy tanuljunk a történtekből, és a jövőben egy egyszerűbb technológiát kell alkalmaznunk" – vallotta be Todt.
„Mint ahogyan mindig is hangoztattam, nekem az autósport egyrészről show, azonban ez nem elég, laboratóriumnak is kell lennie a csapatok és gyártók számára egyaránt, amely egyúttal annyi profittal szolgál a közúti autófejlesztések szempontjából, amennyivel csak tud. Viszont fontos, hogy ha úgy látjuk, túl messzire mentünk, akkor készen kell lennünk arra, hogy valamelyest meghátráljunk."
A FIA elnöke ezt követően a jövő formulájára is kitért, majd elmondta, milyen irányba kívánnak elmenni, és hogyan állnak a 2021-es szabályokkal.
„Biztos vagyok benne, hogy az évek előrehaladtával még hatékonyabbá válik az erőforrás a hőenergia-átalakító (MGU-H) nélkül. Ami a 2021-es szabályokat illeti, olyannyira jól haladunk velük, hogy közel állunk ahhoz, hogy tartsuk azon határidőt, amikor közzé kell tennünk a három év múlva bevezetendő erőforrásokra vonatkozó regulákat. Reméljük, hogy ezzel újabb gyártók érdeklődését is felkeltjük, bár lényeges különbség van az érdeklődés és az elköteleződés között" – tette hozzá.