Lewis Hamilton a Spanyol Nagydíj előtt elmondta, hogy nem kér többet a szerencsés győzelmekből, és mai sikerében valóban nem játszott szerepet ez a faktor. A brit jól rugaszkodott el a rajtnál, majd megállás nélkül futotta a jobbnál-jobb köröket, és aratott fölényes diadalt.
„Nagyon jó érzés volt ma vezetni az autót. Kívülről nem tudom, hogyan jött le, de igazán különleges volt, nagyon erősnek éreztem magam” – mondta lelkesen az egyéni összetettben 17 ponttal elhúzó Hamilton.
„A srácok nagyon keményen dolgoztak a gyárban, és itt is van az eredménye. Lehet, hogy az időmérőnk jól alakult, de nem tudtuk, hogy milyen lesz a mai verseny, miután folyamatosan változott a pálya hőmérséklete az állandóan jövő és menő felhők miatt. Még azt sem tudtuk, hogy esni fog-e vagy sem.”
„Bár nem mindig veszek jó rajtot, most sikerült jól elrugaszkodnom, és utána meglepődve tapasztaltam, hogy az első kanyarnál nem ér semmilyen támadás. Ezt követően majdnem egy másodpercet adtam körönként a többieknek, és csak azt hajtogattam magamnak, hogy így tovább.”
„Ma végre hasonlóan jól éreztem magam vezetés közben, mint tavaly bizonyos versenyeken” – zárta a gondolatait a vb-éllovas.
Csapattársa, Valtteri Bottas bár a rajtnál elvesztette a második pozícióját, Sebastian Vettel második kiállása után újra Hamilton mögött találta magát.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.148 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.259 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.281 |
Időmérő: 1. Hamilton: 1:16.173 |
VASÁRNAP |
verseny: 1. Hamilton |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
„A győzelemért akartam küzdeni, a csapat szempontjából mindenképpen nagyszerű futamot teljesítettünk. Nagyon jó volt ma az autó, és remekül taktikáztunk. Sosem hittem abban, hogy egy kiállással kihúzzuk, de sikerült, szóval elégedett vagyok.”
„Csapatként tökéletes hétvégét zárhatunk magunk mögött. Egyszerűen így kell továbbra is folytatnunk, és az én időm is el fog jönni.”
Max Verstappen az ötödik pozícióból rajtolt, és – kihasználva Räikkönen kiesését és Vettel két kiállásos stratégiáját – egészen a dobogó alsó fokáig menetelt előre, igaz, elmondása szerint másnak köszönhető a pódium.
„Az autó nagyon jól működött. Ezen a pályán eléggé nehéz előzni, szóval végig próbáltunk közel maradni az előttünk haladókhoz. Bár szerencsék volt Kimi kiesésével, szerintem mégsem ennek, hanem a jó gumikezelésünknek köszönhetjük a harmadik helyet.”
„A végén tudtam, hogy Valtteri nagyon messze van, de Vettel miatt nyomnom kellett. Kicsit aggódtam az első vezetőszárnyam miatt, de kitartott és nem okozott nagy gondot.”
Vettel sokáig autózott a második helyen, majd a virtuális biztonsági autós szakasz alatt másodszor is kiállt, és a negyedik pozícióba tért vissza, amin már nem tudott javítani. Bár sokan úgy látják, a Ferrari hibázott, a német szerint nem volt más választásuk.
„Szóba sem jöhetett nálunk, hogy kint maradunk, hiszen sokkal jobban fogyasztottuk a gumikat, mint a többiek. Lehet, hogy kívülről nem ez tűnt a helyes döntésnek, de az volt” – jelentette ki határozottan a német.
„Összességében kicsit gyorsabb voltam, mint Verstappen, de a körök csak fogytak, és nem tudtam előrelépni, hiszen körülbelül ugyanolyan időket futottunk. Egyszerűen nem voltunk eléggé gyorsak, és még a gumijaim sem voltak túl egészséges állapotban a végére, annak ellenére is, hogy az enyémek frissebbek voltak.”
„Nehéz megmondani, hogy miként alakult volna a hétvége, ha nincs a változtatás az abroncsokkal. Úgy gondolom, hogy ez minket jóval hátrányosabban érintett, mint a többieket, szóval rá kell jönnünk, hogyan tudjuk megfelelően munkára bírni őket. Ha jól tudom, akkor Franciaországban és Silverstone-ban is ezek állnak a rendelkezésünkre.”
Daniel Ricciardo a futam egy pontján rádión is jelezte, hogy gyorsabb tudna lenni a csapattársánál, az ausztrálnak azonban meg kellett elégednie az ötödik hellyel.
„Eléggé trükkös volt vezetni az autót. Amikor összeállt, nagyon gyors tudtam lenni, de könnyű volt hibázni. Eléggé a késhegyen táncoltam végig. Ha épp szerencsém volt, akkor fantasztikus kört futottam, azonban az csak egy volt az ötből. A másik négyen csak csúszkáltam, és próbáltam a pályán tartani az autót.”
„A verseny elején úgy tűnt, hogy kissé feltart minket Kimi, aztán a kerékcsere után épp három egymással viaskodó autóhoz tértem vissza, s sok időt vesztettem. Aztán a VSC-fázis végén még hibáztam is, így a senki földjére kerültem.”
Ricciardo a futam értékelése után, némileg előre is tekintett a soron következő Monacói Nagydíjra.
„Elvileg Monaco lesz a legerősebb pályánk, de majd meglátjuk, hogy ez a gyakorlatban miként mutatkozik meg.”
Romain Grosjean az első körben hibázott és megforgott, s Nico Hülkenberget és Pierre Gaslyt is magával vitte. A Haas pilótája elmondta, ő miként élte meg azokat a pillanatokat.
„Elvesztettem a kocsi hátulját, amit próbáltam helyrehozni, de egyszerűen nem ment. Nem hiszem, hogy ennél többet tehettem volna. Ha fékeztem volna, akkor ugyanez lett volna végeredmény, szóval próbáltam a gázon maradni, hogy elkerüljem a megforgást, és ne álljak szembe a menetiránnyal, de nem sikerült.”
„Ez természetes emberi reakció, ha megnézed, akkor pontosan ez volt a helyzet Nico Rosberggel 2016-ban és Michael Schumacherrel 2010-ben. Ha fékezek, akkor ott lettem volna a pálya közepén, és ugyanez történt volna” – állapította meg a francia.
Összefoglaló a versenyről:
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:35:29.972 | |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 20.593 mp h. | |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 26.873 mp h. | |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 27.584 mp h. | |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 50.058 mp h. | |
6. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. | |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 2 kör h. | |
10. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. | |
11. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
12. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 2 kör h. | |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 2 kör h. | |
14. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 45 | feladta | |
Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 38 | feladta | |
Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 25 | feladta | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 0 | karambol | |
Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 0 | karambol | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 0 | karambol |
1. | Lewis Hamilton | 2 | 4 | 5 | 95 |
2. | Sebastian Vettel | 2 | 2 | 5 | 78 |
3. | Valtteri Bottas | – | 3 | 4 | 58 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 3 | 48 |
5. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 3 | 47 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 3 | 33 |
7. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 32 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 22 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 19 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 4 | 19 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 17 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 1 | 12 |
13. | Charles Leclerc | – | – | 2 | 9 |
14. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
15. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
16. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 2 |
17. | Esteban Ocon | – | – | 1 | 1 |
17. | Brendon Hartley | – | – | 1 | 1 |
1. | Mercedes | 153 |
2. | Ferrari | 126 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 80 |
4. | Renault | 41 |
5. | McLaren-Renault | 40 |
6. | Haas-Ferrari | 19 |
7. | Force India-Mercedes | 18 |
8. | Toro Rosso-Honda | 13 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 11 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |