Daniel Ricciardo sokáig próbálkozott megelőzni a csapattársát, végül bő 20 perccel a kockás zászló megjelenése előtt olyan gyors kört futott, amilyent Monacóban előtte még soha senki. Az ausztrál egyedüliként ment be 1:12 alá, amikor a stoppert 1:11.841-nél állította meg. Az egyéni tabellán ötödik helyen álló versenyző így boldogan nyilatkozott a sajtónak.
„Ezen a hétvégén a győzelem a cél, az, hogy dominánsak legyünk. A mai nap jó kezdés volt. Mindkét edzést az élen zártuk, szóval eddig mindent megtettünk, amit csak lehetett az ügy érdekében. Szombaton már szorosabb lesz a küzdelem” – kezdte az értékelést Ricciardo.
CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1.12.126 |
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:11.841 |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
„A hosszú etapjaink is jónak tűntek, szóval úgy látszik, hogy jelenleg minden körülmények között gyorsak vagyunk” – mondta magabiztosan az ausztrál.
Ricciardo mellett Max Verstappen is sokáig hajszolta azt a bizonyos 1:12 alatti időt, aztán a hollandnak meg kellett elégednie az 1:12.035-ös körével, miközben az edzés után Twitteren is jelezte, hogy ma nem volt értelme felesleges kockázatot vállalni a határok feszegetésével.
„Nyilvánvalóan a Mercedes és Ferrari a motormódjukkal közelebb kerül hozzánk az időmérőn, azonban biztos vagyok benne, hogy mi is tudunk ennél gyorsabbak lenni” – figyelmeztette a riválisokat.
„A beállítások is rendben voltak, és ez mindig rengeteget segít egy utcai pályán. Természetesen nekünk is fejlődnünk kell, és van néhány elvégzendő feladatunk, de nagyon jól indítottuk a hétvégét” – mondta elégedetten Verstappen, akit az első szabadedzés után még vizsgáltak, mivel nem biztonságosan tért vissza a pályára a hibája után, az esetért azonban nem kapott büntetést.
A tavalyi Monacói GP győztese, Sebastian Vettel tudott a legközelebb kerülni az egyelőre más ligában autózó Red Bullokhoz. A német hátránya 572 ezred volt Ricciardo mögött, miközben az előnye 12 század körül mozgott Lewis Hamilton előtt. A német azonban egy büntetést is összeszedett, hiszen átlépte a megengedett bokszutcai sebességet 1 km/h-val, jutalma egy 100 eurós csekk lett.
„A pénteki szabadedzéseken általában gyorsabbak szoktak lenni a Red Bullok, szóval várjuk meg, hogy mit hoz a szombat. Szerintem nagyon szoros lesz, és fogalmam sincs, hogy ki számít jelenleg a favoritnak" – osztotta meg várakozásait a német.
„Csak magunkkal kell foglalkoznunk, azzal, hogy elvégezzük a házi feladatunkat. Aránylag kényelmesen éreztem magam az autóban, még annak ellenére is, hogy eléggé sokat csúszkáltunk. Szerintem ez egészen addig van rendben, amíg tudod, hogy pontosan meddig megy el a gép feneke” – tért ki az SF71-H kódjelű konstrukció kezelhetőségére.
Vettel ezt követően a pálya karakterisztikájáról és általánosságban az utcai pályákról is beszélt.
„Utcai pályán sokkal nagyobb móka és kihívás is egyben versenyezni, hiszen nincs mód a hibázásra. Mindent kétszer kell átgondolnod, azonban úgy vélem, hogy ennek erről kell szólnia.”
„Összességében elégedett vagyok a mai nappal, főleg, hogy a csúszkálás ellenére is tudtam, nem fogok túl közel menni a falakhoz. Most egy kicsit javítanunk kell ezen, és még biztosan találunk némi időt” – osztotta meg csapata célját.
A Ferrarit egyébként az FIA fokozottan figyeli ezen a hétvégén, miután több istálló is kifogásolta, hogy a maranellói gárda az energiatároló-rendszerhez köthető trükközésével plusz lóerőket nyer.
A vb-éllovas Hamilton már a versenyhétvége előtt elmondta, hogy nem számít könnyű menetre Monte-Carlóban, ahol először a harmadik, majd a negyedik pozíciót szerezte meg, miközben a lemaradása 354 ezredről 695-re hízott.
„Ez a nap teljesen rendben volt. Mondtam, hogy a Red Bullok gyorsak lesznek, és azok is voltak. Mi pedig, mint ahogy arra számítani lehetett, a szokásosnál kicsit jobban szenvedtünk. Az autó a pálya bizonyos részein nagyon jól, míg máshol rosszabbul viselkedett. Szóval van min dolgoznunk, viszont egyáltalán nem a sötétben tapogatózunk. Sokkal jobb helyzetben vagyunk, mint tavaly, sőt közelebb járunk a Red Bullhoz és a Ferrarihoz, mint ahogyan azt előzetesen gondoltuk” – emelte ki a pozitívumokat a brit, miközben visszautalt a 2017-es monacói fiaskóra. A Mercedes akkor a 4. és a 7. helyen zárta a futamot.
„Néhány területen javulnunk szükséges, ha harcban akarunk lenni a győzelemért. Még dolgoznunk kell a beállításokon is, aztán meglátjuk, mennyi potenciált sikerül még kizsákmányolni az autóból.”
Hamilton ezután a hivatalosan most bemutatkozó hiperlágy abroncsokról is beszélt.
„Bár nagyon jónak tűnt a hiperlágy, nem tartott ki túl sokáig. Az időmérőn nagyon jó lesz, míg a versenyen érdekes lesz látni, hogyan működik.”
A legutóbbi pole pozícióját a 2017-es monacói időmérőn megkaparintó Kimi Räikkönen ezúttal két ötödik hellyel hangolt a szombatra. A finn szerint nem sokat számít, hogy az első két szabadedzésen ki van az élen.
„Nagyon nehéz megmondani, hogy megnehezíthetjük-e a Red Bull dolgát a kvalifikáción vagy sem. Vannak autók, amelyek gyorsabbak az első napon, aztán szombaton már teljesen más a helyzet” – világított rá.
„Mindig eléggé trükkös a kezdet ezen a pályán, és elég sok dolgot ki is próbáltunk. Bajba nem kerültünk, és nagyjából elvégeztük a tervezett programot is. Persze vannak területek, amelyeken még dolgoznunk kell, de ez természetes. Nem volt ez rossz nap.”
Valtteri Bottas zárt a három élcsapat versenyzői közül a leghátrább, legjobb köre több mint 8 tizeddel bizonyult lassabbnak, mint Ricciardóé.
„Ahogy várni lehetett, kissé szenvedtünk most. Úgy gondoltuk, hogy a Red Bull és a Ferrari gyorsabb lesz itt nálunk, és gyorsabb is volt. Az első szabadedzésen nem éreztem túl jól magam az autóban, és a hiperlágyakkal is küszködtem. A második tréningen aztán sokat javult a helyzet” – hasonlította össze a két gyakorlást.
„A három élcsapat között nem túl nagy a különbség, ami jól hangzik. Tudjuk, hogy még sok van az autónkban, ám elég nehéz megtalálni a jó beállítást ezen a pályán. Ha sikerül, akkor a pole-ért harcolhatunk, viszont szerintem ez lesz az idei legküzdelmesebb időmérőnk.”
Összefoglaló a második szabadedzésről:
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:11.841 | átlag: 167.219 km/ó | 32 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:12.035 | 0.194 mp h. | 40 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:12.413 | 0.572 | 41 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.536 | 0.695 | 33 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:12.543 | 0.702 | 35 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:12.642 | 0.801 | 37 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:13.047 | 1.206 | 29 |
8. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:13.077 | 1.236 | 39 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:13.115 | 1.274 | 41 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:13.200 | 1.359 | 33 |
11. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:13.222 | 1.381 | 46 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:13.370 | 1.529 | 38 |
13. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:13.382 | 1.541 | 46 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:13.410 | 1.569 | 32 |
15. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:13.547 | 1.706 | 43 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:13.572 | 1.731 | 40 |
17. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:13.575 | 1.734 | 44 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:13.763 | 1.922 | 36 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:14.011 | 2.170 | 33 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:14.173 | 2.332 | 45 |
MONACÓI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS | ||||||
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:12.126 | átlag: 166.558 km/ó | 36 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:12.280 | 0.154 mp h. | 25 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.480 | 0.354 | 34 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:13.041 | 0.915 | 40 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:13.066 | 0.940 | 38 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:13.456 | 1.330 | 40 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:13.502 | 1.376 | 39 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:13.717 | 1.591 | 39 |
9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:13.943 | 1.817 | 24 |
10. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:13.962 | 1.836 | 40 |
11. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:14.000 | 1.874 | 39 |
12. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:14.034 | 1.908 | 46 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:14.134 | 2.008 | 38 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:14.240 | 2.114 | 38 |
15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:14.291 | 2.165 | 37 |
16. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:14.521 | 2.395 | 39 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:14.637 | 2.511 | 16 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:14.782 | 2.656 | 43 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:15.206 | 3.080 | 39 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:18.801 | 6.675 | 7 |