Brendon Hartley csapattárásával, Pierre Gaslyval ellentétben csak szombaton kapta meg a Bahreinbe hozott fejlesztéseket, így eleve hátrányból indult, és a helyzetét egy szerencsétlen találkozás is nehezítette.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:31.060 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:29.817 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:29.868 |
időmérő edzés: 1. Vettel 1:27.958 |
VASÁRNAP |
17.10: a verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
„Lenyűgöző munkát végzett a csapat! Nyilvánvalóan kissé hátrányban voltam, mivel csupán szombaton kaptam meg a fejlesztéseket, míg Gasly már pénteken hozzászokhatott az új elemekhez.”
„A csapat számításai szerint csak kis előrelépést hozott volna az új csomag, de végül nagy különbséget jelentett, ami fantasztikus érzés, hiszen általában pont az ellenkezője szokott történni. A Honda is fejlesztéseket tervez, és mi sem állunk le, nagyon lelkesítő a jelenlegi helyzet.”
„Egy madárral találkoztam a Q1-ben, ez megrongálta az első szárnyamat. Ezt követően három új szett gumit is felpakoltunk, szóval csak egy maradt a második szakaszra, ami egyáltalán nem segített. Viszont nem tudtam kontrollálni a helyzetet, nem láttam a madarat. Kétlem, hogy életben van még, és a szárnyam is sérült.”
„Nem volt elől leszorítóerőm. Szóltam a csapatnak, de azt mondták, hogy egy lyuk van az első szárnyamon. Emiatt két másodpercet vesztettem, szóval teljesen felesleges volt kint körözni. A Q2-es köröm aztán egészen jól sikerült, bár egy kisebb hibát vétettem az utolsó szektorban. Úgy tudom, hogy 1.5-2 tized (valójában 291 ezred – a szerző) volt a lemaradásom Gasly idejéhez képest.”
Az új-zélandi versenyző ezután azt is elmondta, hogy szerinte mi lehet a reális cél a mai futamon.
„A rajtra kapok egy új szettet, és a 11. pozícióból startolok, tehát csakis a pontszerzés lehet a cél.”