Az FIA két héttel ezelőtt egy harmadik DRS-zónát jelölt ki a melbourne-i pályán, hogy több előzési lehetőséget biztosítson a versenyzőknek az ausztráliai szezonnyitón. A változtatás akkor nem volt nagy hatással a futam képére, hiszen bár a mezőny több tagja is huzamos időn keresztül követte 1 másodperc körüli távolságban az előtte haladót, helycsere mégsem történt.
PÉNTEK |
13.00–14.30: 1. szabadedzés |
17.00–18.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
14.00–15.00: 3. szabadedzés |
17.00–18.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
17.10: a verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
Az előzések számának növelésére most a második DRS-zónát hosszabbították meg Bahreinben, Kevin Magnussen viszont úgy érzi, hogy ezzel túl messzire ment a Formula–1.
„Szerintem itt eddig is jól működött a DRS-zóna. Ez egy tipikus F1-es lépés, van egy rosszabb verseny, teljesen túlreagálod, nagy változtatásokat hajtasz végre, aztán túl messzire mész, olyannyira, hogy még unalmasabbá teszed az egészet, mivel túl könnyűvé válik az előzés."
„Nem jó, ha túl sokat tudod használni a DRS-t, mert egyszerű, kikerülős versennyé alakul a futam. Nem lesznek csaták, csak rengeteg helycsere, és szerintem a nézők nem ezt akarják látni."
A dán pilóta ezek után kitért a 2020 utánra tervezett szabályváltozásokra is, úgy gondolja, hogy a versenyzők véleményének nem kéne irányadónak lennie.
„Az F1-nek és a Liberty Mediának a saját kutatásaira kellene támaszkodnia, és nem lenne szabad a pilótákra hallgatnia, mivel ők csak a saját érdekeiket tartják szem előtt."
Magnussen végül azt is elmondta, hogy szerinte mitől lesz jó egy verseny.
„Akkor élvezem a legjobban, amikor nyerek. Egyáltalán nem érdekel, hogy milyen a futam, ha győzök. Ez ilyen egyszerű. Egyik versenyzőt sem az érdekli, hogy jobbá varázsolja a show-t, mindannyian nyerni akarunk. Mindannyian a legjobbat akarjuk magunknak."