F1: 2019-től „egységesítik” a versenyzők tömegét

Vágólapra másolva!
2018.01.20. 21:41
null
Az új szabállyal Hülkenberg és Ocon is jobb helyzetbe kerülhet (Fotó: AFP)
Új szabállyal könnyít a magasabb és nehezebb pilóták helyzetén az FIA. Ennek köszönhetően 2019-től nem számít, ki mennyit nyom, minden pilóta esetében egységes lesz az autó tömegéhez hozzáadott érték.

 

A héten Londonban ülésezett a Formula–1 Stratégiai Csoportja, a találkozó egyik témája pedig az autók minimum súlyhatára volt, valamint ennek hatása a versenyzőkre. A múltban ugyanis sokszor hátrányban voltak a magasabb és nehezebb pilóták – ezen szeretne az FIA javítani egy új szabállyal.

Az autók minimumtömegét már a 2017-es szezonra is felemelték, akkor 702 kg-ról 728 kg-ra növelték – főként a szélesebb abroncsok miatt –, 2018-ban azonban még nehezebbek lesznek a versenygépek. Egész pontosan 734 kg-ot kell legalább nyomniuk, ebbe már beleszámolták a glória tömegét is, amely a csapatok szerint akár 15 kg is lehet.

Jó hír viszont a versenyzők számára, hogy 2019-től már nem kell aggódniuk a magasabb pilótáknak amiatt, hogy többet nyomnak egyes versenytársaiknál. A Stratégiai Csoport ülésén ugyanis elfogadták az egységes versenyzősúlyról szóló javaslatot. Ez úgy néz ki, hogy egy versenyzőnek az ülésével együtt 80 kg-ot kell nyomnia – ha nem éri ezt el, plusztömeget helyeznek az autójába, például egy 70 kilós pilóta esetében 10 kilogrammot.

Az utóbbi években gyakran változott az autók minimumtömege, és az aktuális technikai változásoknak megfelelően ez olykor a pilótákra volt a legrosszabb hatással. Mivel az alkatrészeket nem tudták könnyebbé tenni a mérnökök, a magasabb versenyzőknek jelentős diétába kellett kezdeniük, hogy autóik tömege minél közelebb legyen a legkisebb tömeghatárhoz.

Az új szabállyal viszont kiküszöbölik ezt a problémát, ami jó hatással lehet a versenyzők egészségére, valamint a mérnökök munkáját is megkönnyítheti, hiszen pontosan tudják, mekkora tömeggel kell számolniuk a pilótákat illetően, és az autó tömege nem függ attól, hogy éppen ki vezeti. A tervek szerint mellesleg további 6 kg-mal emelik 2019-re a súlyhatárt, így 740 kg lesz, ebből viszont magának az autónak 660 kg-ot kell nyomnia.

Legfrissebb hírek

A pilótatársak szerint az Alpine igazságtalan volt Doohannel; Colapintót nem aggasztja, hogy öt versenye van

F1
15 perce

„Nála jobban senki sem érti az autósportot” – Sainz szerint az édesapja ideális FIA-elnök lenne

F1
3 órája

Piastri vagy Verstappen folytatja a sikerszériát? A tifosi örülhet vasárnap? – az európai szakaszára fordult az F1

F1
5 órája

Leclerc nem érzi jól magát, kihagyja az imolai sajtónapot

F1
7 órája

Newey már gőzerővel dolgozik a 2026-os autón – sikerre vezeti az Aston Martint?

F1
Tegnap, 20:37

Meghallgatták a versenyzőket, az FIA enyhített a sokat bírált szabályokon

F1
Tegnap, 19:38

Elszalasztott lehetőségek, hiányzó tempó – Alonso Szirotkin sorsára juthat Stroll mellett?

F1
2025.05.13. 12:26

A későbbi királynő is az Alfa Romeókat csodálta – 75 éve indult a Formula–1-es vb-sorozat

F1
2025.05.13. 10:35
Ezek is érdekelhetik